  • Data: 2021-08-25 15:17:39
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-08-2021 o 14:31, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Otóż to. A solarobojler generalnie wymaga podłączenia do wody
    > zimnej (dopływ) i ciepłej (wypływ). Nie potrzebuje komina, nie ma
    > żadnej automatyki (ani w ogóle nie jest podłączony do prądu
    > - chyba, że grzałka). Co tu można spieprzyć? :-)
    >
    > Jak widzę na obrazkach podłączają chyba przewodami
    > elastycznymi:
    > http://www.ecozone.solar/galeria-zdjec/6/pl
    > Wtedy już w ogóle luz- skomplikowanie montażu nie większe
    > od podłączenia pralki czy zmywarki.

    Już bez przesady, u mnie trzeba by jakoś 8m w górę, na dach, rury
    wyciągnąć i zrobić to w sposób estetyczny (ukryć pod dachem, przy
    ścianie) itd (wewnątrz domu nie mają jak iść).

    Przez ściany też trzeba przejść, przez dach też - ogólnie roboty dużo
    więcej niż z montażem junkersa.

    > Tak, często w opisach nawet zachwalają, że może robić za wstępne
    > podgrzanie. Jak podgrzewacz gazowy ma automatykę to faktycznie
    > w ogóle luzik, przełączanie byłoby totalnie bezstresowe
    > i niezauważalne.

    > Niestety.

    Podzwoniłem.
    Za montaż trzeba by dorzucić ze 2 tys.
    Pewnie więcej jakby zobaczyli stromość dachu.

    Więc w sumie trzeba liczyć z 5-6 tys na gotowo.

    Nadal taniej niż małe pv tylko do grzania wody, ale biorąc pod uwagę
    zakładaną kiepską wydajność zimą, już dość drogo.