-
Data: 2021-08-23 13:44:47
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello ToMasz,
Monday, August 23, 2021, 8:39:02 AM, you wrote:
[...]
> łatwo jest powiedzieć - nasz samochód _może_ się ładować 20 razy
> szybciej niż się rozładowuje podczas jazdy. Ale trudniej powiedzieć,
> pokazać wytłumaczyć jak. Słyszałem o pojazdach które ładując się mocą
> 150kw, wykorzystują klimatyzację samochodu do chłodzenia ładowanej
> baterii. to ma być ekologia?
Przy 150 kW ładowania 1 kW na chłodzenie...
> Ta energia jest i będzie przez dwa pokolenia z węgla!!!
Ilość wykrzykników nie poprawi argumentacji. Sprawność elektrowni
węglowych - od kopalni po kola samochodu elektrycznego jest znacznie
wyższa od sprawności układu spalinowego od wieży wiertniczej do kół
samochodu. I już tutaj jest zysk. To jest sprawa pierwsza.
Sprawą kolejną jest to, że większość samochodów jeździ w dzień, gdy
dostępna jest energia ze źródeł odnawialnych. PiS w końcu straci
kiedyś władzę i będzie można znów budować w Polsce wiatraki.
> Masowy, przeciętny, samochód elektryczny nie "spala" promieni
> słonecznych tylko węgiel, emitując _znacznie_ więcej co2 niż peugeot
> partner!!!!
Nieprawda. Silnik spalinowy MOŻE emitować mniej CO2 tylko i wyłącznie
w przypadku pracy w optymalnych warunkach - przy stosunkowo dużym
obciążeniu. Pyrkocząc w ruchu miejskim ze średnią 30 km/h emituje - w
przeliczeniu na km - kilka razy więcej CO2. Dodatkowo silnik spalinowy
nie może odzyskiwać energii z hamowania.
> Teraz będziecie pisać że na świecie. Co mnie to obchodzi. nie piszcie -
> śmierć dieslą
Dieslom!
> - bo to nic nie zmieni, to dolewanie benzyny do ognia, piszcie - jak
> najszybciej elektrownie atomowe, zero prądu z węgla. Ale takie akcje
> spowodują (przynajmniej chwilowy) wzrost cen prądu.
Wymiana spalinowych na elektryczne potrwa pokolenie! To nie jest
zmiana z dnia na dzień. Mamy mnóstwo czasu na dostosowanie.
>> Mniej niż zyski ze sprzedaży tej energii.
> ja nie o tym mówię. Wczoraj (orlen autostradaA4) widziałem ładowarkę
> 50kw. Chyba to była terra 54. szukam parametrów. max output 50kw. a max
> input? Bo ja bym chciał wiedzieć, czy jak będą sie ładowały dwa albo
> trzy auta, to moc rozłoży się równomiernie na wszystkie? Chciałbym
> wiedzieć jaki jest napięcie zasilające. bo to ma radykalny wpływ na
> grubość kabla!!!
A jakie Ci potrzeba? Ładowarka 50 kW to 3x400V z zabezpieczeniami 80
lub 100A, przekrój przewodów doprowadzających 10-16 mm?. Dla wyższych
mocy masz do dyspozycji wyższe napięcia zasilania 3x690V na przykład.
> KAbel do samochodu w powyższej ładowarce był... normalny. taki jak wąż w
> dystrybutorze benzyny. Ale wyraźnie cięższy. jak sobie wyobrażasz 10
> razy cięższy kabel?
Ale po co? Przy 450V DC 50 kW to zaledwie 111A - przewód 2x10 mm?
wystarczy, dla 150 kW - 2x32 mm?. Dla akumulatorów 900V masz wyższe
moce ładowania - ale nadal kable są tej samej grubości. Ładowarka do
Porsche ma 350 kW :)
> W rękach kobitki 158cm 52kg wagi? JA nie twierdzę że sie nie da.
> można na jedno ładowanie wetknąć 5 takich kabli. można podnieść
> napiecie do 10tyś wolt, ale chciałbym to zobaczyć w praktyce.
Ale to już działa.
> chciałbym zobaczyć te słupy z kablami z wysokim napięciem, biegnące
> wzdłuż wszystkich autostrad i dróg krajowych, dostarczające połowę
> produkcji naszych elektrowni.
Ale te linie już istnieją. I wcale nie muszą to być linie wysokiego
napięcia - wystarczy średnie.
> Reasumując. pal licho wodór. ale dopóki nie mamy elektrowni atomowych,
> nie mamy możliwości ładowania samochodów na autostradach, nie możemy w
> nich szybko wymieniać akumulatorów (na naładowane nocą), mam nadzieje że
> opamiętamy sie i pozwolimy "przeżyć silnikom spalinowym" .
Ale nikt ich nie zabija. Na razie cały czas są produkowane i będą
dostępne jeszcze długo. Równolegle będą wchodzić elektryki. I będą też
z rynku schodzić. Akumulatory z elektryków, które nie mogą już służyć
jako trakcyjne, ze względu na słabsze parametry już trafiają do
PowerPacków. I będzie ich coraz więcej. Im więcej elektryków, tym
więcej akumulatorów na rynku wtórnym i tym więcej magazynów energii.
Tylko rozwijać OZE i atomówki :)
https://www.tesla.com/pl_PL/powerpack
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.08.21 13:51 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.21 13:56 Cavallino
- 23.08.21 14:33 Dominik Ałaszewski
- 23.08.21 14:39 Cavallino
- 23.08.21 14:41 Cavallino
- 23.08.21 14:51 TomN
- 23.08.21 14:53 Dominik Ałaszewski
- 23.08.21 15:02 Jacek Maciejewski
- 23.08.21 15:15 Cavallino
- 23.08.21 15:57 ToMasz
- 23.08.21 18:06 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.21 18:28 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.21 19:53 mk4
- 23.08.21 19:59 mk4
- 23.08.21 20:02 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)