-
Data: 2021-08-23 15:57:34
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>> Ta energia jest i będzie przez dwa pokolenia z węgla!!!
>
> Ilość wykrzykników nie poprawi argumentacji. Sprawność elektrowni
> węglowych - od kopalni po kola samochodu elektrycznego jest znacznie
> wyższa od sprawności układu spalinowego od wieży wiertniczej do kół
> samochodu. I już tutaj jest zysk. To jest sprawa pierwsza.
jak to policzyłeś? pytam na serio?
>
> Sprawą kolejną jest to, że większość samochodów jeździ w dzień, gdy
> dostępna jest energia ze źródeł odnawialnych.
więc nie mogą się ładować. to mi właśnie uzmysłowił właściciel dużej
ilości baterii słonecznych.
>> Masowy, przeciętny, samochód elektryczny nie "spala" promieni
>> słonecznych tylko węgiel, emitując _znacznie_ więcej co2 niż peugeot
>> partner!!!!
>
> Nieprawda. Silnik spalinowy MOŻE emitować mniej CO2 tylko i wyłącznie
> w przypadku pracy w optymalnych warunkach - przy stosunkowo dużym
> obciążeniu. Pyrkocząc w ruchu miejskim ze średnią 30 km/h emituje - w
> przeliczeniu na km - kilka razy więcej CO2.
skąd te newsy? przeczące danym producenta?
>> ja nie o tym mówię. Wczoraj (orlen autostradaA4) widziałem ładowarkę
>> 50kw.
> Ale po co? Przy 450V DC 50 kW to zaledwie 111A - przewód 2x10 mm?
> wystarczy, dla 150 kW - 2x32 mm?. Dla akumulatorów 900V masz wyższe
> moce ładowania - ale nadal kable są tej samej grubości. Ładowarka do
> Porsche ma 350 kW :)
wspominałem o tym, że chciałbym wiedzieć jaki kable idą DO ładowarki. Na
autostradzie a4.
spróbuj to sobie wyobrazić tak: tesla do jazdy autostradą, zużywa
25kilowatogodzin. na godzine. ta ładowarka, naładuje ją
50kilowatogodzinami, na godzinę. czyli jeśl na ładowarce jest tylko
jedno auto, to może dwa razy dłużej jechac niż się ładuje!
> Ale te linie już istnieją. I wcale nie muszą to być linie wysokiego
> napięcia - wystarczy średnie.
chyba nie wiesz o czym piszesz. załóżmy że mamy akumultory
błyskawicznego ładowania. samochód spalinowy, przez trzy minuty
"naładuje" 1000km. to jest odpowiednik 250kwh. aby taki akumulator
naładował sie w 3 minuty, czyli 20 razy szybciej niż w godzinę
potrzebujemy 5 megawatów. a jeśli taka stacja orlen ma 10 dystrybutorów
to potrzebujemy 50 megawatów. a moc którą dysponuje polska to 50
gigawatów. Czyli jeśli przetransferujemy CAŁĄ produkcje prądu z całej
polski do stacji "benzynowych", to wystarczy dla 1 tysiąca stacji. A
teraz mamy ich 7.5 tyś.
Ja wiem ze nie każdy będzie tankował "do pełna" i tak szybko. Wielu
naładuje sie w domu, ale chciałem pokazać skalę problemu.
jeśli Cię nie przekonałem, to inaczej. w życiu auta spalinowego, silnik
spali cysternę paliwa. koszt jej transportu, to parę tyś złotych.
Sprawdzisz jaki jest koszt dystrybucji prądu w ciągu życia samochodu? JA
wiem że może on być bliski zeru, jeśli jeździsz nocą, a w ciągu dnia się
ładujesz ze swoich "solarów". Ale dla co najmniej 50% kierowców nie ma
na to szans. a reszta, szanse ma, ale jak nie oddali sie od domu dalej
niż na 100km.
> Ale nikt ich nie zabija. Na razie cały czas są produkowane i będą
> dostępne jeszcze długo. Równolegle będą wchodzić elektryki. I będą też
> z rynku schodzić. Akumulatory z elektryków, które nie mogą już służyć
> jako trakcyjne, ze względu na słabsze parametry już trafiają do
> PowerPacków.
widzisz... znowu zajebistość tesli. zasilacz pc, jak ma bronze 85+ to
już jest ok, a sprawność ładowania tesli? niedługo przekroczy 100% albo
nawet 200%? W telefonie za 4 tyś bateryjka degraduje sie po 2 latach, w
tesli? po 6 a dalej co? Powerwall bo? sprawność spadnie do 99.5% a
pojemność nie mniej niż 80%? A potem? Musk się chwali ze... a co mnie to
obchodzi? Ja rozumiem jak 80% stali z BMW trafi do nowego BMW. a z
bateriami tak nie jest. To raczej tak, jakbyś z opon samochodowych robił
doniczki ogrodowe, i sprzedawał je po 1zł, następnie każdy z nas wyrzuci
taką "doniczkę" do śmieci. dla producenta - 100% odzysk. Dla planety,
jeszcze gorzej bo "doniczki" trzeba transportować.
> I będzie ich coraz więcej. Im więcej elektryków, tym
> więcej akumulatorów na rynku wtórnym i tym więcej magazynów energii.
Był booom, na ogniwa słoneczne na prywatnych domach, bo zakład
energetyczny był swojego rodzaju bezobsługowym akumulatorem o sprawności
80%. Ma się to zmienić i słyszę lament. Skąd te utyskiwania skoro z
magazynem energii niema problemu?
> Tylko rozwijać OZE i atomówki :)
tak. w pierwszej kolejności,
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 23.08.21 18:06 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.21 18:28 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.21 19:53 mk4
- 23.08.21 19:59 mk4
- 23.08.21 20:02 mk4
- 24.08.21 07:34 Dominik Ałaszewski
- 24.08.21 07:50 Dominik Ałaszewski
- 24.08.21 08:22 Cavallino
- 24.08.21 08:28 Cavallino
- 24.08.21 09:21 RoMan Mandziejewicz
- 24.08.21 09:55 Dominik Ałaszewski
- 24.08.21 10:13 Cavallino
- 24.08.21 10:20 J.F
- 24.08.21 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 24.08.21 10:41 Dominik Ałaszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
- Z innej beczki: Homologacja t3b
Najnowsze wątki
- 2025-05-06 "Unia Europejska poważnie myśli o wprowadzeniu całkowitego zakaz importu gazu
- 2025-05-05 Jak naładować akumulator iRobot DC 14,4V 3300 mAh zasilaczem ?
- 2025-05-05 Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- 2025-05-05 Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu
- 2025-05-05 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-05-05 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-05 Gdańsk => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.j
- 2025-05-05 Salwador
- 2025-05-05 Gdańsk => Controlling systems Consultant <=
- 2025-05-05 Czeladź => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-05 Zielona Góra => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, P
- 2025-05-05 Gdańsk => Senior Node.js Developer (Nest.js framework) <=
- 2025-05-05 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-05-05 Kraków => NMS System Administrator <=
- 2025-05-05 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security