-
1. Data: 2010-07-23 01:04:36
Temat: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: Pedro <p...@o...pl>
Czy testując kluczem, ręką, czy tłoki pocałują się z zaworami, można coś
pogiąć?
Musiałem ściągnąć pęknięte koło pasowe alternatora z wału, nie
blokowałem wału trzpieniem żeby znów go nie pogiąć(trzpienia), myślałem
że uda mi się założyć nowe koło pasowe wału w tym samym miejscu co
poprzednio, jednak po przykręceniu śruby mocowania koła i przekręceniu
wału wajchą okazało się ze tłoki dały buzi zaworom.
Pytania jakie mi się nasuwają:
1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we
właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole
wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały
rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam
robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie zmienić?
4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?
Dziękuje za odpowiedzi
-
2. Data: 2010-07-23 07:47:13
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: Rafał <r...@o...pl>
W dniu 23.07.2010 01:04, Pedro pisze:
> 1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we
> właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole
> wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały
> rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
No ja bym chyba właśnie cały rozebrał i od nowa zgodnie z instrukcja
składał.
> 2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam
> robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
Eee no bez przesady, wyobraź sobie taki zawór, albo weź go do ręki
jeżeli masz luzem, spróbuj go zgiąć, szczególnie działając na niego
wzdłuż jego osi. A teraz sobie przypomnij czy aż taką siłą działałeś na
wał? No chyba że udało Ci się osiągnąć jakąś większą prędkość obrotową
wału i przydzwoniłeś z siłą bezwładności, to wtedy może..
> 3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie
> zmienić?
To nie jest prezerwatywa;) Chociaż nie piszesz czy to był nowy pasek czy
już 5lat jeździł na tym samochodzie.
> 4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?
A tego to nie wiem
-
3. Data: 2010-07-23 09:42:46
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pedro" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i2aipv$a35$1@news.dialog.net.pl...
> Czy testując kluczem, ręką, czy tłoki pocałują się z zaworami,
> można coś pogiąć?
Zalezy jaki klucz i jaka reka :-)
Jesli sie nie przykladales do roboty, to pewnie nic sie nie stalo.
> Musiałem ściągnąć pęknięte koło pasowe alternatora z wału, nie
> blokowałem wału trzpieniem żeby znów go nie pogiąć(trzpienia),
> myślałem że uda mi się założyć nowe koło pasowe wału w tym samym
> miejscu co poprzednio, jednak po przykręceniu śruby mocowania
> koła i przekręceniu wału wajchą okazało się ze tłoki dały buzi
> zaworom.
Ale zaraz - na tym kole pasowym [klinowym ?] alternatora jest tez
pasek rozrzadu ?
> 1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we
> właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na
> kole wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem
> rozebrać cały rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
Ja tam nie wiem jak dokladnie w tym aucie, ale czego nie ruszales
to chyba nie musisz poprawiac.
Aczkolwiek moze byc sensownie wszystko od poczatku poprawnie
ustawic.
> 3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je
> bezwzględnie zmienić?
Mysle ze mozesz, no chyba ze sie jednak przykladales do roboty :-)
Ewentualnie zdejm pokrywe zaworow i zobacz w jakiej pozycji sie
spotykaja - jesli zawor maksymalnie otwarty, na szczycie krzywki,
to nie przenosi sily z tloka na pasek.
J.
-
4. Data: 2010-07-23 11:50:28
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2010-07-23 01:04, Pedro wrote:
> Pytania jakie mi się nasuwają:
> 1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we
> właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole
> wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały
> rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
> 2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam
> robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
> 3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie
> zmienić?
> 4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?
5) Oddać samochód mechanikowi, który się na tym zna. Jeśli chcesz
jeszcze pojeździć oczywiście...
-
5. Data: 2010-07-23 11:53:35
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2010-07-23 07:47, Rafał wrote:
>> 3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie
>> zmienić?
> To nie jest prezerwatywa;) Chociaż nie piszesz czy to był nowy pasek czy
> już 5lat jeździł na tym samochodzie.
Starzy mędrcy powiadają, że raz zdjętego paska (przepracowanego i
ułożonego) nie wolno powtórnie zakładać. Dlaczego to się można przekonać
- ale samemu. Poza tym to są groszowe sprawy, więc chyba nie warto
ryzykować. Dziękuję.
-
6. Data: 2010-07-23 15:32:01
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: "news" <o...@o...vrew>
> Dziękuje za odpowiedzi
jakim cudem po zdjeciu kola pasowego alternatora nagle spotyka ci sie tlok z
zaworem ? imho jakas bzdura totalna
-
7. Data: 2010-07-23 18:44:22
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: Pedro <p...@o...pl>
W dniu 2010-07-23 11:50, Olek pisze:
> On 2010-07-23 01:04, Pedro wrote:
>
>> Pytania jakie mi się nasuwają:
>> 1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we
>> właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole
>> wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały
>> rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
>> 2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam
>> robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
>> 3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie
>> zmienić?
>> 4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?
>
> 5) Oddać samochód mechanikowi, który się na tym zna. Jeśli chcesz
> jeszcze pojeździć oczywiście...
Nie;] Jeden mi tak rozrząd zmienił że furmana ledwo paliła, lata
praktyki, perfekcjonista, ale zapomniał że w tym cudeńku trzeba mieć
zabawkę zegarową do ustawienia wtrysku.Cóż to już trzeci motor;]
Nauka kosztuje.W końcu się nauczę;)
-
8. Data: 2010-07-23 23:57:37
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: Piter <b...@e...pl>
na ** p.m.s ** Pedro pisze tak:
> 2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami,
> powtarzam robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
nie, chyba że wyglądasz jak Pudzian i byłeś po jednym piwku :)
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
9. Data: 2010-07-25 15:27:47
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: Pedro <p...@o...pl>
W dniu 2010-07-23 15:32, news pisze:
>> Dziękuje za odpowiedzi
>
> jakim cudem po zdjeciu kola pasowego alternatora nagle spotyka ci sie
> tlok z zaworem ? imho jakas bzdura totalna
Takim cudem że to nie koło pasowe alternatora a koło pasowe napędzające
alternator!
-
10. Data: 2010-07-26 12:59:13
Temat: Re: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
Od: "news" <o...@o...vrew>
> Takim cudem że to nie koło pasowe alternatora a koło pasowe napędzające
> alternator!
nadal piszesz bzdury. doucz sie.