  • 51. Data: 2010-02-02 09:47:38
    Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
    Od: n...@o...pl

    > Zreszta, na filmie widac naocznie, ze zarowo CR-V jak i Highlander daly
    > dupy a nie 4x4 - nie przeszly podstawowego testu przekazania napedu na
    > tylna os  (pozostale autka jakos daly rade bez problemu).
    Cały ten filmik i podobne to chyba zasługa marketingu Subaru? Albo jego
    fanatyków, bo ma mało wspólnego z rzeczywistością.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 52. Data: 2010-02-02 09:48:03
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie musisz cytować folderu. Znam go od 2001r.
    > Podnieś sobie autko na kolumnowym podnośniku i zobacz kiedy działa? I
    > zastanów
    > się dlaczego od razu zjeżdża ze zwykłych rolek w stacji diagnostycznej?
    > A później rozbierz to sprzęgło i zobacz z czego są okładziny?
    > Wtedy możemy podyskutować.

    Ale auto nie jest do podnoszenia na kolumnowym podnośniku! Mówimy o realnych
    warunkach eksploatacji - zima, zróżnicowana przyczepność podłoża,
    nierówności, podjazdy. Stare CR-V miały do niczego napęd tylnej osi, w
    kolejnych generacjach poprawiano go, ale i tak nie jest równie sprawny jak
    dobrze wysterowane systemy haldeksopodobne, nie mówiąc o czysto
    mechanicznych z międzyosiowym mechanizmem różnicowym.

    Z uporem powtarzasz, że w CR-V jest "wiskoza" nie wiedząc, co to właściwie
    oznacza. "Wiskoza" wzięła się od przenoszenia napędu drogą tarcia
    wiskotycznego, czyli lepkościowego. Takie sprzęgło jest na przykład w
    starych VW Syncro lub w Pandzie 4x4. W Twojej Hondzie nie ma takiego
    sprzęgła, jest za to sprzęgło cierne - wielotarczowe mokre, czyli pracujące
    w oleju. Jeśli chcesz dyskutować, ustal co jest przedmiotem dyskusji.

    Pozdrawiam serdecznie :-)
    MP

  • 53. Data: 2010-02-02 10:02:59
    Temat: Re: Tucson
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > a jak sobie wyobrażasz sterowanie sprzęgłem wiskotycznym z kabiny
    > kierowcy?
    >
    > w Tucsonie jest sprzęgło Borg-Warner sterowane elektrycznie

    A jakby było Aisin albo Toyoda? ;-) Borg-Warner to nie rodzaj sprzęgła, ale
    marka wytwórcy. W Tusconie jest mokre sprzęgło wielotarczowe, którego docisk
    tarcz sterowany jest elektronicznie przy pomocy elektrycznego siłownika.
    MP

  • 54. Data: 2010-02-02 10:25:49
    Od: n...@o...pl

    > Ale auto nie jest do podnoszenia na kolumnowym podnośniku!
    No coś Ty?!? Przy każdej wymianie opon była podnoszona.
    Przynajmniej ze 12 razy.

    > Mówimy o realnych
    > warunkach eksploatacji - zima, zróżnicowana przyczepność podłoża,
    > nierówności, podjazdy.
    W takich warunkach tył dołączony jest stale przez sprzęgło.
    Przynajmniej przy prędkościach "terenowych". Tego doświadczyłem empirycznie.
    Widać to też właśnie na podnośniku i na rolkach stacji diagnostycznej.

    > Stare CR-V miały do niczego napęd tylnej osi, w
    > kolejnych generacjach poprawiano go, ale i tak nie jest równie sprawny jak
    > dobrze wysterowane systemy haldeksopodobne,
    Jest lepszy, bo tył trzyma w momencie ruszania nawet bez różnicy prędkości.
    I teraz wytłumacz wszystkim dlaczego tak się dzieje?
    Był taki film promocyjny Hondy z 2001r. Może tam coś widać?

  • 55. Data: 2010-02-02 10:53:30
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > No coś Ty?!? Przy każdej wymianie opon była podnoszona.
    > Przynajmniej ze 12 razy.

    na podnośniku możesz też wykazać, że auto ma dwumetrowy prześwit - przecież
    ma! ;-)

> [...]
    > I teraz wytłumacz wszystkim dlaczego tak się dzieje?
    > Był taki film promocyjny Hondy z 2001r. Może tam coś widać?

    Nie może trzymać bo działa dopiero, gdy jest różnica prędkości. Taka jest
    zasada działania. W nowszych Haldeksach
    jest elektryczna pompa, która daje wytwarza ciśnienie niezbędne do
    natychmiastowego zadziałania bądź zablokowania sprzęgła. W systemie Hondy
    czegoś takiego nie było, więc ulegasz sugestii, że tył masz napędzany bez
    poślizgu przodu i podczas ruszania.

    MP

  • 56. Data: 2010-02-02 10:58:16
    Od: AL <a...@s...tam>

    n...@o...pl pisze:
    > Cały ten filmik i podobne to chyba zasługa marketingu Subaru? Albo jego
    > fanatyków, bo ma mało wspólnego z rzeczywistością.
    > Pozdrawiam.

    a czy moje oczy tez maja kontrakt z subaru czy ich marketingiem?

    w sobote widzialem dokladnie takie samo zachowanie Hondy CR-V jak
    pokazano na filmie. Przednie kola mielily, tyl wlaczal sie na moment i
    zaraz odpuszczal -> efekt: samochod miast posuwac sie pod gore - osuwal
    sie niebezpiecznie w dol.

    Zobacz na filmiku jak zachowuje sie np. naped subaru lub VW 4motion -
    obie osie sie kreca na sliskim (na filmie na rolkach). Jak przednie
    kola maja poslizg - tylne przejmuja role napedowa. W Hondzie i Toyocie
    jakos widac, ze tylko przednie kola miela na rolkach a tyl jakby
    chcial je popchnac do przodu, ale nie mogl.
    Jak dla mnie dwie sytuacje kaza wnioskowac, ze te modele tak juz maja.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 57. Data: 2010-02-02 11:06:05
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > I teraz wytłumacz wszystkim dlaczego tak się dzieje?
    > Był taki film promocyjny Hondy z 2001r. Może tam coś widać?

    Zobacz rysunek tylnej przekładni głównej Hondy CR-V z 2002 roku z systemem
    dołączania do niej napędu:

    http://www.prekursor.com/files/temp/CR-V.GIF

    Widać tam dwie pompy o zazębieniu wewnętrznym oraz sprzęgło wielotarczowe
    sterowane różnicą ciśnień między pompami. Myślę, że wszystko tam widać.

    pozdrawiam
    MP

  • 58. Data: 2010-02-02 12:30:55
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup

    > NA sztywnym 4x4 to i kontrola jest lepsza (jak się chwilę poćwiczy, bo ) i
    > hamowanie (obie osie muszą się kręcić zgodnie, więc nie da się zablokowac
    > kół tylko jednej osi) tyl

    Tylna oś nie może być w poślizgu, gdy następuje wtedy utrata stabilności
    jazdy - mówi się potocznie, że "tył wyprzedza przód". Jeśli jest 4x4 na
    sztywno to podczas hamowania obie osie są blokowane jednocześnie, czyli tył
    także więc jest duże ryzyko niekontrolowanego poślizgu. Niech kolega
    poćwiczy sobie hamowanie ze sztywnym 4x4 na dużym placu i sam się przekona.
    Proponuję zestaw ćwiczeń nie ograniczać do "miszczowania" na prostej, ale
    wprowadzić elementy szybszej jazdy po łuku i hamowania.

    MP

  • 59. Data: 2010-02-02 12:34:41
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    n...@o...pl wrote:
    > Może miała swoje, bardzo długie lata? Bo nawet wyjąca wiskoza trzyma i nie wiem
    > ile setek kkm.

    To nie jest wiskoza...

    A ta na filmie to nówka sztuka jest i widac jak (nie) działa

    pzdr
    \SK

  • 60. Data: 2010-02-02 12:36:04
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    n...@o...pl wrote:
    > Cały ten filmik i podobne to chyba zasługa marketingu Subaru?

    Znaczy co, samochód wjechał?

    > Albo jego
    > fanatyków, bo ma mało wspólnego z rzeczywistością.

    Czyżby?

    pzdr
    \SK