-
31. Data: 2011-11-06 16:41:28
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
Dnia 06.11.2011 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:
> W dniu 2011-11-06 16:58, Sergiusz Rozanski pisze:
>> Wiem, ale to MI przeszkadza podczas kadrowania - szczególnie gdy masz nawyk
>> obserwowania świata jednym okiem, a kadrowania drugim.
>
> Więc raz jeszcze napiszę: w epl1 z dołączonym wizjerem ten lag jest
> praktycznie niezauważalny. Także przy patrzeniu jednym okiem przed
> wizjer, drugim na żywo.
Wiesz u mnie na LV (5mk2) też jest praktycznie niezauważalny, a wkurza - co poradzę?
-
32. Data: 2011-11-06 16:45:06
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
Dnia 06.11.2011 JA <marb67> napisał/a:
> On 2011-11-06 15:58:28 +0000, Sergiusz Rozanski
><w...@m...com.pl> said:
>
>> Wiem, ale to MI przeszkadza podczas kadrowania - szczególnie gdy masz nawyk
>> obserwowania świata jednym okiem, a kadrowania drugim.
>
> Z UW lub T także?
Nie, z podstawą głównie robię (35,50), ale na T jak chcę wyjąć detal z tłumu to też
nie zaprzestaję obserwować świata. Może poza końcowym zamknięciem kompozycji
gdzie 'żywe' oko już przeszkadza.
-
33. Data: 2011-11-06 17:01:07
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: "Karolik" <k...@g...com>
Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:j9108u$2usb$2@news2.ipartners.pl...
> No patrz - a myślałem, że jestem taki kreatywny ;)
Olympus E-100RS tak coś ma z 10lat, od 5ciu u mnie strychowiec.
"Pre-Capture mode allows capturing one to five images before the shutter is
fully depressed, eliminating shutter lag completely"
-
34. Data: 2011-11-06 17:52:22
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
W dniu 2011-11-06 17:24, Janko Muzykant pisze:
> W dniu 2011-11-06 16:58, Sergiusz Rozanski pisze:
>> Wiem, ale to MI przeszkadza podczas kadrowania - szczególnie gdy masz
>> nawyk
>> obserwowania świata jednym okiem, a kadrowania drugim.
>
> Więc raz jeszcze napiszę: w epl1 z dołączonym wizjerem ten lag jest
> praktycznie niezauważalny. Także przy patrzeniu jednym okiem przed
> wizjer, drugim na żywo.
>
A jak to jest w półmroku? Wtedy teoretycznie lag powinien rosnąć - czy w
EPL1 nadal wtedy nie widać?
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
-
35. Data: 2011-11-06 17:59:31
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
W dniu 2011-11-06 18:01, Karolik pisze:
>> No patrz - a my?la?em, ?e jestem taki kreatywny ;)
> Olympus E-100RS tak co? ma z 10lat, od 5ciu u mnie strychowiec.
> "Pre-Capture mode allows capturing one to five images before the shutter is
> fully depressed, eliminating shutter lag completely"
>
Z tymi buforami w ogóle wyczyniano czasem ciekawe rzeczy. Np. Nikon
Coolpix 995 miał tryb w którym można było po wciśnięciu spustu wykonać
do 10 zdjęć, które aparat zapisywał do bufora, sam wybierał
najostrzejsze i tylko to jedno zapisywał na karcie. Przy długich czasach
z ręki całkiem nieźle to działało.
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
-
36. Data: 2011-11-06 18:14:40
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>
W dniu 2011-11-06 18:52, Marek Wyszomirski pisze:
> A jak to jest w półmroku? Wtedy teoretycznie lag powinien rosnąć - czy w
> EPL1 nadal wtedy nie widać?
Nie ma żadnej różnicy w opóźnieniu natomiast spada jakość obrazu. Przy
podglądzie matryca pracuje w trybie ograniczonej dynamiki (stąd spadek
jakości w ciemnościach wyższy niż przy naświetleniu właściwym) oraz
niskiej rozdzielczości (podczas powiększenia wraca do rozdzielczości
natywnej, oczywiście tylko dla fragmentu powiększonego, nadal z
maksymalną szybkością).
--
pozdrawia Adam
różne takie tam: http://as.elte-s.com www.facebook.com/smialekadam
/w życiu zdarza się, że od ucznia ważniejszy jest dzienniczek ucznia/
-
37. Data: 2011-11-07 08:27:34
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
On 06.11.2011 19:14, Janko Muzykant wrote:
> W dniu 2011-11-06 18:52, Marek Wyszomirski pisze:
>> A jak to jest w półmroku? Wtedy teoretycznie lag powinien rosnąć - czy w
>> EPL1 nadal wtedy nie widać?
>
> Nie ma żadnej różnicy w opóźnieniu natomiast spada jakość obrazu. Przy
> podglądzie matryca pracuje w trybie ograniczonej dynamiki (stąd spadek
> jakości w ciemnościach wyższy niż przy naświetleniu właściwym) oraz
> niskiej rozdzielczości (podczas powiększenia wraca do rozdzielczości
> natywnej, oczywiście tylko dla fragmentu powiększonego, nadal z
> maksymalną szybkością).
>
No a co z rozpiętością tonalną w wizjerze? Jest ograniczona i to mocno,
raz już przcięta przez matrycę, dwa przez wizjer. Kolory też zwalone
przez przetwarzanie. Gadka, że dzięki temu widzimy co będzie na zdjęciu
mnie nie przekonuje, bo nie widzimy co będzie pod odpaleniu lamp. A
mając RZECZYWISTY obraz możemy ocenić co nam da lampa. Ocenianie drugim
okiem jest nic nie warte, bo możemy mieć założone filtry. Więc, żeby
taki wizjer miał sens musiałby mieć: rozdzielczość ok. 3Mpix, opóźnienie
1/50 sekundy, rozpiętość 16EV i jeszcze pozwalać na pracę przez 2 dni na
jednej baterii. O ile rozdzielczość i opóźnienie zaczynają się robić
sensowne, to pozostałe dwa parametry to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.
--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu
-
38. Data: 2011-11-07 09:50:01
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>
W dniu 2011-11-07 09:27, b...@n...pl pisze:
> No a co z rozpiętością tonalną w wizjerze? Jest ograniczona i to mocno,
> raz już przcięta przez matrycę, dwa przez wizjer. Kolory też zwalone
> przez przetwarzanie. Gadka, że dzięki temu widzimy co będzie na zdjęciu
> mnie nie przekonuje, bo nie widzimy co będzie pod odpaleniu lamp. A
> mając RZECZYWISTY obraz możemy ocenić co nam da lampa. Ocenianie drugim
> okiem jest nic nie warte, bo możemy mieć założone filtry. Więc, żeby
> taki wizjer miał sens musiałby mieć: rozdzielczość ok. 3Mpix, opóźnienie
> 1/50 sekundy, rozpiętość 16EV i jeszcze pozwalać na pracę przez 2 dni na
> jednej baterii. O ile rozdzielczość i opóźnienie zaczynają się robić
> sensowne, to pozostałe dwa parametry to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.
Po pierwsze dynamika ograniczona rozdzielczością i odstępem od zakłóceń,
a nie rozpiętością (tę można ustawić, mamy kontrast, jasność, nasycenie,
przesunięcie barw XY, wb itd).
Po drugie zwyczajny wizjer także nie daje poglądu tego, co będzie po
odpaleniu lamp, co dowodzi, że najzwyczajniej się czepiasz wymyślając
argumenty z pupy. Mało tego, obraz w evilu jest znacznie sensowniejszy,
bo jaśniejszy niż w klasycznym wizjerze przy świetle pilotów lamp. Do
tego z możliwością regulacji odcienia barw, co może mieć znaczenie przy
symulacji barw palników (który różni się o 2,5kK, a przy niskim świetle
pilotów jeszcze mocniej) i szybką lupą przy weryfikacji płaszczyzny
ostrzenia, co w studio bywa przydatne.
--
pozdrawia Adam
różne takie tam: http://as.elte-s.com www.facebook.com/smialekadam
/chłód chudł, chód wlókł ciała spocone po mieście, znudzone... środa,
południe/
-
39. Data: 2011-11-07 16:30:11
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
On 2011-11-07 08:27:34 +0000, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:
> No a co z rozpiętością tonalną w wizjerze? Jest ograniczona i to mocno,
> raz już przcięta przez matrycę, dwa przez wizjer. Kolory też zwalone
> przez przetwarzanie. Gadka, że dzięki temu widzimy co będzie na zdjęciu
> mnie nie przekonuje, bo nie widzimy co będzie pod odpaleniu lamp. A
> mając RZECZYWISTY obraz możemy ocenić co nam da lampa. Ocenianie drugim
> okiem jest nic nie warte, bo możemy mieć założone filtry. Więc, żeby
> taki wizjer miał sens musiałby mieć: rozdzielczość ok. 3Mpix, opóźnienie
> 1/50 sekundy, rozpiętość 16EV i jeszcze pozwalać na pracę przez 2 dni na
> jednej baterii. O ile rozdzielczość i opóźnienie zaczynają się robić
> sensowne, to pozostałe dwa parametry to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.
Zgadywanka.
Co będzie jak w tym tekście wymienimy słowo wizjer, na aparat?
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl
-
40. Data: 2011-11-07 18:05:54
Temat: Re: Brawo dla Sony
Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
<b...@n...pl> wrote:
> No a co z rozpiętością tonalną w wizjerze? Jest ograniczona i to
> mocno, raz już przcięta przez matrycę, dwa przez wizjer. Kolory też
> zwalone przez przetwarzanie. Gadka, że dzięki temu widzimy co będzie
> na zdjęciu mnie nie przekonuje, bo nie widzimy co będzie pod odpaleniu
> lamp. A mając RZECZYWISTY obraz możemy ocenić co nam da lampa.
> Ocenianie drugim okiem jest nic nie warte, bo możemy mieć założone
> filtry. Więc, żeby taki wizjer miał sens musiałby mieć: rozdzielczość
> ok. 3Mpix, opóźnienie 1/50 sekundy, rozpiętość 16EV i jeszcze pozwalać
> na pracę przez 2 dni na jednej baterii. O ile rozdzielczość i
> opóźnienie zaczynają się robić sensowne, to pozostałe dwa parametry
> to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.
Też myślę, że fotografia cyfrowa się nie przyjmie i nikt tego nie kupi...
;-)
[mr.]
PS.: Ech, taki GH1 z matrycą małoobrazkową... B-)