  • 31. Data: 2011-11-06 16:41:28
    Temat: Re: Brawo dla Sony
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 06.11.2011 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > Więc raz jeszcze napiszę: w epl1 z dołączonym wizjerem ten lag jest
    > praktycznie niezauważalny. Także przy patrzeniu jednym okiem przed
    > wizjer, drugim na żywo.

    Wiesz u mnie na LV (5mk2) też jest praktycznie niezauważalny, a wkurza - co poradzę?

  • 32. Data: 2011-11-06 16:45:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 06.11.2011 JA <marb67> napisał/a:

    > Z UW lub T także?

    Nie, z podstawą głównie robię (35,50), ale na T jak chcę wyjąć detal z tłumu to też
    nie zaprzestaję obserwować świata. Może poza końcowym zamknięciem kompozycji
    gdzie 'żywe' oko już przeszkadza.

  • 33. Data: 2011-11-06 17:01:07
    Od: "Karolik" <k...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:j9108u$2usb$2@news2.ipartners.pl...
    > No patrz - a myślałem, że jestem taki kreatywny ;)
    Olympus E-100RS tak coś ma z 10lat, od 5ciu u mnie strychowiec.
    "Pre-Capture mode allows capturing one to five images before the shutter is
    fully depressed, eliminating shutter lag completely"

  • 34. Data: 2011-11-06 17:52:22
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-11-06 17:24, Janko Muzykant pisze:

    > Więc raz jeszcze napiszę: w epl1 z dołączonym wizjerem ten lag jest
    > praktycznie niezauważalny. Także przy patrzeniu jednym okiem przed
    > wizjer, drugim na żywo.

    A jak to jest w półmroku? Wtedy teoretycznie lag powinien rosnąć - czy w
    EPL1 nadal wtedy nie widać?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 35. Data: 2011-11-06 17:59:31
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-11-06 18:01, Karolik pisze:

    > Olympus E-100RS tak co? ma z 10lat, od 5ciu u mnie strychowiec.
    > "Pre-Capture mode allows capturing one to five images before the shutter is
    > fully depressed, eliminating shutter lag completely"

    Z tymi buforami w ogóle wyczyniano czasem ciekawe rzeczy. Np. Nikon
    Coolpix 995 miał tryb w którym można było po wciśnięciu spustu wykonać
    do 10 zdjęć, które aparat zapisywał do bufora, sam wybierał
    najostrzejsze i tylko to jedno zapisywał na karcie. Przy długich czasach
    z ręki całkiem nieźle to działało.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 36. Data: 2011-11-06 18:14:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-06 18:52, Marek Wyszomirski pisze:
    > A jak to jest w półmroku? Wtedy teoretycznie lag powinien rosnąć - czy w
    > EPL1 nadal wtedy nie widać?

    Nie ma żadnej różnicy w opóźnieniu natomiast spada jakość obrazu. Przy
    podglądzie matryca pracuje w trybie ograniczonej dynamiki (stąd spadek
    jakości w ciemnościach wyższy niż przy naświetleniu właściwym) oraz
    niskiej rozdzielczości (podczas powiększenia wraca do rozdzielczości
    natywnej, oczywiście tylko dla fragmentu powiększonego, nadal z
    maksymalną szybkością).

    --
    pozdrawia Adam
    /w życiu zdarza się, że od ucznia ważniejszy jest dzienniczek ucznia/

  • 37. Data: 2011-11-07 08:27:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 06.11.2011 19:14, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > niskiej rozdzielczości (podczas powiększenia wraca do rozdzielczości
    > natywnej, oczywiście tylko dla fragmentu powiększonego, nadal z

    No a co z rozpiętością tonalną w wizjerze? Jest ograniczona i to mocno,
    raz już przcięta przez matrycę, dwa przez wizjer. Kolory też zwalone
    przez przetwarzanie. Gadka, że dzięki temu widzimy co będzie na zdjęciu
    mnie nie przekonuje, bo nie widzimy co będzie pod odpaleniu lamp. A
    mając RZECZYWISTY obraz możemy ocenić co nam da lampa. Ocenianie drugim
    okiem jest nic nie warte, bo możemy mieć założone filtry. Więc, żeby
    taki wizjer miał sens musiałby mieć: rozdzielczość ok. 3Mpix, opóźnienie
    1/50 sekundy, rozpiętość 16EV i jeszcze pozwalać na pracę przez 2 dni na
    jednej baterii. O ile rozdzielczość i opóźnienie zaczynają się robić
    sensowne, to pozostałe dwa parametry to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 38. Data: 2011-11-07 09:50:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-07 09:27, b...@n...pl pisze:
> [...]
    > jednej baterii. O ile rozdzielczość i opóźnienie zaczynają się robić
    > sensowne, to pozostałe dwa parametry to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.

    Po pierwsze dynamika ograniczona rozdzielczością i odstępem od zakłóceń,
    a nie rozpiętością (tę można ustawić, mamy kontrast, jasność, nasycenie,
    przesunięcie barw XY, wb itd).

    Po drugie zwyczajny wizjer także nie daje poglądu tego, co będzie po
    odpaleniu lamp, co dowodzi, że najzwyczajniej się czepiasz wymyślając
    argumenty z pupy. Mało tego, obraz w evilu jest znacznie sensowniejszy,
    bo jaśniejszy niż w klasycznym wizjerze przy świetle pilotów lamp. Do
    tego z możliwością regulacji odcienia barw, co może mieć znaczenie przy
    symulacji barw palników (który różni się o 2,5kK, a przy niskim świetle
    pilotów jeszcze mocniej) i szybką lupą przy weryfikacji płaszczyzny
    ostrzenia, co w studio bywa przydatne.

    --
    pozdrawia Adam
    /chłód chudł, chód wlókł ciała spocone po mieście, znudzone... środa,

  • 39. Data: 2011-11-07 16:30:11
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-07 08:27:34 +0000, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

> [...]
    > jednej baterii. O ile rozdzielczość i opóźnienie zaczynają się robić
    > sensowne, to pozostałe dwa parametry to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.

    Zgadywanka.
    Co będzie jak w tym tekście wymienimy słowo wizjer, na aparat?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2011-11-07 18:05:54
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <b...@n...pl> wrote:

> [...]
    > na pracę przez 2 dni na jednej baterii. O ile rozdzielczość i
    > opóźnienie zaczynają się robić sensowne, to pozostałe dwa parametry

    Też myślę, że fotografia cyfrowa się nie przyjmie i nikt tego nie kupi...

    ;-)

    [mr.]

    PS.: Ech, taki GH1 z matrycą małoobrazkową... B-)