    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Brawo dla Sony
    Date: Mon, 07 Nov 2011 09:27:34 +0100
    <j8tsbk$qmo$1@news.vectranet.pl> <j8tstj$dr4$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <j91j5m$al0$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <j93t93$2kl$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <j96cbq$2u4$1@news.onet.pl> <j96hgm$ikg$1@inews.gazeta.pl>
    <j96iqf$nd0$1@news.onet.pl>

    On 06.11.2011 19:14, Janko Muzykant wrote:

    > Nie ma żadnej różnicy w opóźnieniu natomiast spada jakość obrazu. Przy
    > podglądzie matryca pracuje w trybie ograniczonej dynamiki (stąd spadek
    > jakości w ciemnościach wyższy niż przy naświetleniu właściwym) oraz
    > niskiej rozdzielczości (podczas powiększenia wraca do rozdzielczości
    > natywnej, oczywiście tylko dla fragmentu powiększonego, nadal z
    > maksymalną szybkością).

    No a co z rozpiętością tonalną w wizjerze? Jest ograniczona i to mocno,
    raz już przcięta przez matrycę, dwa przez wizjer. Kolory też zwalone
    przez przetwarzanie. Gadka, że dzięki temu widzimy co będzie na zdjęciu
    mnie nie przekonuje, bo nie widzimy co będzie pod odpaleniu lamp. A
    mając RZECZYWISTY obraz możemy ocenić co nam da lampa. Ocenianie drugim
    okiem jest nic nie warte, bo możemy mieć założone filtry. Więc, żeby
    taki wizjer miał sens musiałby mieć: rozdzielczość ok. 3Mpix, opóźnienie
    1/50 sekundy, rozpiętość 16EV i jeszcze pozwalać na pracę przez 2 dni na
    jednej baterii. O ile rozdzielczość i opóźnienie zaczynają się robić
    sensowne, to pozostałe dwa parametry to jednak z 5 lat spokojnie poczekają.

    --
    http://szumofob.eu