  • 41. Data: 2011-11-07 18:38:35
    Temat: Re: Brawo dla Sony
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-07 19:05, Mariusz [mr.] pisze:
    > PS.: Ech, taki GH1 z matrycą małoobrazkową... B-)

    I nieostre rogi, ciągła walka o złapanie w go planów... :)

    --
    pozdrawia Adam
    /pozostawienie gustów bez kontroli prowadzi do degradacji społeczeństwa/

  • 42. Data: 2011-11-07 18:54:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-07 18:38:35 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > I nieostre rogi,
    A niby z jakiej okazji?

    > ciągła walka o złapanie w go planów... :)
    Ja bym wolał GH1 z matrycą 6x7 cm.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2011-11-07 19:01:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > I nieostre rogi, ciągła walka o złapanie w go planów... :)

    "Soft w aparacie wszystko mi to naprawi..." ;-)

    A co to, obiektyw przyspawany? :) I przysłona?

    Między 4/3 a FF jest równe 2EV różnicy dla tej samej GO. Czyli
    odpowiednikiem "topowego" zooma u4/3 z 2.8 będzie ciemny (i "lekki") 5.6
    (+ zapas jakości obrazu wynikający z dużej matrycy). A w razie potrzeby
    zawsze można do niego przypiąć jasną stałkę (którą w razie czego zawsze
    można przecież przymknąć).

    Ale jak się nie doczekam FF, to w końcu nie obrażę się na APS-C
    z obrotowym ekranem - dla mnie to główna zaleta, którą daje brak
    lustra - a nie żadne tam (pseudo) "małe rozmiary", w które z takim
    uporem idzie np. Sony (głównie kosztem wygody długotrwałego chwytu).

    Mariusz [mr.]

  • 44. Data: 2011-11-07 19:04:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > A niby z jakiej okazji?

    Telecentryczność? Leica coś kombinowała z matrycą o zmiennym kącie
    fotocel, a i tak nie wyszło to najlepiej.

    > Ja bym wolał GH1 z matrycą 6x7 cm.

    Ba! ;-)

    [mr.]

  • 45. Data: 2011-11-07 20:49:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-07 19:54, JA pisze:
    > A niby z jakiej okazji?

    Uproszczeń związanych z oczekiwanym (małym) rozmiarem.
    Powiedzmy sobie szczerze, w epoce analoga prawie każdy obiektyw wyraźnie
    gorzej rysował w rogach. Dziś to wyraźnie często jest niewyraźne.

    > Ja bym wolał GH1 z matrycą 6x7 cm.

    Fuj! :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 46. Data: 2011-11-07 21:07:33
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Fuj! :)

    Fakt. :)

    To ja już lepiej wezmę tego GH1 z FF w systemie, w którym 1/3
    sprzedawanych stałek to obiektywy T/S. I będzie kreatywna zabawa... ;)

    [mr.]

  • 47. Data: 2011-11-07 21:43:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-11-07 21:49, Janko Muzykant pisze:

    > Fuj! :)

    Bzzzt. Error. Fuj takich też nie robi. ;P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 48. Data: 2011-11-08 10:44:58
    Od: "TomS" <t...@o...pl>

    > Jesli chodzi o fotografie zawodowa, to aparaty cyfrowe nie musza byc male,
    > lekkie i tanie ale powinny posiadac znacznie lepsze mozliwosci niz aparaty
    > amatorskie.
    >
    > Ziggy Photo - American Professional Photographer
    > http://www.ziggyphotoonline.com/

    Równiez zgadzam sie z powyzszym..
    Ja jestem zwyklym klikaczem okazjonalnym ;) nie Profi.
    Zalezy mi oczywiscie na jakosci zdjec, szybkosci dzialania itp ale tez
    sprzet musi byc maly, nie chce wychodzac na spacer brac calego 15kg plecaka
    :)
    Robie zdjecia dla przyjemnosci, a nie z koniecznosci, czy dla zarobku.
    Biore aparat na weekendowy wyjazd, impreze, na spacer itd.
    Po prostu strzelam (bynajmniej nie jak snajper), a pózniej patrze co wyszlo.
    Czasem wychodzi :)
    A im aparat bedzie lepszy tym zdjecia beda efektywniejsze.

    Pozdrawiam!

  • 49. Data: 2011-11-09 15:39:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2011, b...@n...pl wrote:

    > Ale wielkość lustrzanki nie wynika tylko z lustra. Lustrzanki mają sporo
    > więcej podzespołów i więcej przycisków. Na evilu nie dasz tylu tak
    > wygodnych pokręteł.

    Ostrożnie.
    Hybrydy KM A2 i A200 miały więcej przycisków i więcej "wyprowadzonych"
    na klawisze funkcji niż część ówczesnych lustrzanek, a wcale
    nie należały do największych.

    > A metalowy korpus waży swoje, z tym, że do
    > lustrzanek profi przykręcane są też obiektywy ważące po 2 kg i więcej.
    > Wyobrażasz sobie evila z taką rurą?

    A dlaczego by nie, tak z ciekawości?

    Wyobrażasz sobie jakikolwiek aparat APS lub FF z którąś rurą:
    http://fotoblogia.pl/2009/01/04/obiektywy-bez-komple
    ksow-czesc-i
    http://fotoblogia.pl/2010/05/09/canon-12005-6-l-usm-
    piekna-bestia-video
    http://fotoblogia.pl/2010/01/09/sprzedam-obiektyw-ca
    non-5200mm-f14
    ...bo oni po prostu podpięli i już ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2011-11-09 15:46:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2011, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Ale nadal jest większy od zera - czyli od normalnej drogi optycznej światła przez
    > lustro-matówkę-pryzmat-wizjer. Obraz musi zostać przetworzony.

    W kwestii formalnej - od czasu dowodu że światło nie zasuwa z prędkością
    nieskończoną, a zbliżoną do 0,3Gm/s, musisz przyznać że tam też jest
    lag.
    Kwestia skali inaczej mówiąc :>
    Jakie opóźnienie będzie dostrzegalne:
    - dla niewyćwiczonych użyszkodników
    - dla wysokokwalifikowanych ekspertów od lagów w postaci (nie żartuję)
    graczy komputerowych?

    pzdr, Gotfryd