  • 21. Data: 2018-05-22 19:16:05
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 May 2018 18:04:54 +0200, Janusz

    > Teraz do tego smutnego obrazu przyszłości brakuje tylko elektryków :(

    Nie strasz, nie strasz... większość, która decyduje się na elektryki
    i tak ładuje je w tanim prądzie. Ja też tankuję poza szczytem kiedy to jest
    przeciąg w gniazdkach i jadę, po prądzie 0.35zł brutto/kWh, 100km za 10zł.
    :P Dzisiaj właśnie zamontowałem boxa co to mi blokuje uruchamianie ICE i
    rozszerza zasięg na baterii i jest cacy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2018-05-22 19:20:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 17:32, J.F. pisze:

    > Oj tam - ile sie obok doliczyles - 2GW przy 2 mln pojazdow.

    Ale pod warunkiem, że inteligentne samochody będą ładować powoli, bo
    wiedzą, że przez następne 8 godzin nie będą jeżdzić i mają tylko 8kWh do
    uzupełnienia na następne 40 km.

    > Fakt, ze trzeba bedzie pomyslec.
    > Moze jakas inteligentna ladowarka, ktorej ustawisz "wyjazd o 7 rano" i
    > ona sobie pociagnie tyle mocy, zeby na 5:55 byl naladowany (bo koniec II
    > taryfy).
    > Moze bardziej inteligentna, sprawdzi cene pradu na gieldzie nocnej,
    > wstrzyma sie z ladowaniem o godzine.

    Może. Ogólnie jest cała koncepcja inteligentnej sieci.

    Shrek

  • 23. Data: 2018-05-22 19:22:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 19:16, Myjk pisze:

    > Nie strasz, nie strasz... większość, która decyduje się na elektryki
    > i tak ładuje je w tanim prądzie. Ja też tankuję poza szczytem kiedy to jest
    > przeciąg w gniazdkach.
    Na razie to nie ma znaczenia co robi większość z was, bo jest was tyle
    co nie. Większość prawie zera, to dalej zero.

    Kupiłeś w końcu elektryka?

    Shrek

  • 24. Data: 2018-05-22 20:30:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-20 o 18:04, Janusz pisze:
    > Tego się należało spodziewać, braknie energii w Polsce, cały czas rośnie
    > zapotrzebowanie na energię, o 2% w zeszłym roku, szczególnie w szczycie
    > a jednocześnie brak inwestycji, sieci stare straty 7%, bloki podobnie, o
    > marnej
    > sprawności (max33%) gdy podobno gazowe osiągają 2* tyle.
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/e
    nergetyka-efektywnosc-inwestycje,108,0,2406508.html

    > Teraz do tego smutnego obrazu przyszłości brakuje tylko elektryków :(
    > nawet nie milion Morawieckiego, bo to mrzonka jak na razie,
    > ale tak ze 100 000 wystarczy żeby rozwalić naszą energetykę.

    Tak piszesz jakbyśmy gazu i ropy nie sprowadzali :> Prąd też idzie kupić
    za granicą dokąd będzie potrzeba. Cały interes właśnie po to ma się
    rozkręcić abyśmy nie musieli tyle paliw importować bo prąd można sobie
    nakopac samemu :)...oczywiście inwestując w NASZA energetykę a nie w cudze.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 25. Data: 2018-05-22 22:00:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-22 o 19:06, Shrek pisze:

    > Aż tak proste to to nie jest. Z różnch względów. Jak choćby z tego, że
    > ciężko wymagać, żeby samochody ładowały się powoli, bo będą potrzebne
    > dopiero za 8 godzin.

    Bez odpowiedniej ładowarki za którą stoi odpowiednio wydajna linia
    przesyłowa szybciej się nie da. Więc we własnym garaży będziesz ładował
    tanio ale wolno.

    > Na razie w audytach energetycznych jest trzy razy mniej ekologiczne od
    > węgla;)

    To jeszcze zależy kto i na czyje zamówienie liczy.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2018-05-22 22:40:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 22:00, RadoslawF pisze:

    > To jeszcze zależy kto i na czyje zamówienie liczy.

    Kreatywność kreatywnością, ale to że palenie węglem jest 3 razy bardziej
    ekologiczne a palenie biomasą (czytaj śmieciami) 15 razy bardziej
    ekologiczne niż grzanie prądem określa rozporządzenie ministra.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-05-22 23:08:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Moze siec z funkcja "uprzejmie prosimy odbiorniki o zmniejszenie mocy" -
    > bo to nie tylko samochody, ale tez klimatyzacja domowa.

    Przecież to już jest i nazywa się Smart Grid :-P Poszukaj urządzeń z
    obsługą tego hasła. W niemczech to działa, u nas co prawda sprzedają
    takie urządzenia ale większość sieci chyba tego nie obsługuje póki co -
    Tauron coś tam zaczyna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2018-05-22 23:10:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 18:08, Cavallino pisze:
    > Dopóki będziesz jedynym ładującym.
    > Jak będzie Was więcej, to korki powiedzą papa i nikt nie podładuje.

    Słyszał "potrzeba jest matką wynalazków"? Jak będziecie się tak martwić
    na zapas, to zmarchy się Wam porobią :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2018-05-23 01:00:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-22 o 15:29, RadoslawF pisze:

    > Gniazdko w garażu nie musi służyć do szybkiego ładowania.
    > Jak tam wstawiam auto to postoi minimum 12 godzin, na naładowanie
    > tego co wyjeździłem w ciągu dnia na pewno wystarczy.
    > Czasów kiedy w co drugim będzie elektryk nie dożyje.
    > Takich gdzie elektryk będzie w każdym raczej nikt z aktualnie
    > czytających nie dożyje.

    Dodam coś z praktyki do Twojej wypowiedzi. Z życia wzięte: Nissan Leaf.
    Do pracy ok 30km i domowe ładowanie kompletnie nie wystarcza. Oto
    dlaczego mi nie wystarczało:

    a) 12h ładowania hmmm... chyba tylko wtedy gdy rowerem jeżdżę danego dnia.
    b) Deklarowany zasięg auta 200km ale po roku używania... ok 120km. To
    nie jest tak, że połowa akumulatora zniknęła. Z punktu widzenia
    ładowarki nic się nie zmieniło - ładujesz tyle samo. Przy oddawaniu tego
    co załadowano - pół akumulatora. Zasięg realny ale jest ale: nie wolno
    używać ogrzewania, rozmrażania szyb ani klimy. Świateł raczej też nie.
    To pierwsze zżera najbardziej energię. W przeciwnym razie dojedziesz
    tylko do Żabki po piwo i z powrotem.
    c) Skutek: gdyby w pracy nie było szybkiej ładowarki, to zero szans na
    elektro-podróżowanie na odcinku 2x30km.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-05-23 09:24:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Bez odpowiedniej ładowarki za którą stoi odpowiednio wydajna linia
    >przesyłowa szybciej się nie da. Więc we własnym garaży będziesz
    >ładował
    >tanio ale wolno.

    Ale trzeba przyznac, ze ryzyko jest.
    Podlaczysz, automat u wszystkich o 22 wlaczy, poladuja sie dwie
    godzinki po 2kW i wylacza.
    Albo i po 6-8kW, bo ktos ma trzy fazy, i wylacza po godzinie.

    A w te godzine instalacja sie zapali :-(

    J.