-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Brakło prądu
Date: Mon, 11 Apr 2022 22:40:50 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <t323oq$jti$1@news.icm.edu.pl>
References: <t2mco5$fs0$1@news.icm.edu.pl>
<29bgbe72vutv$.st3w7r1ivx1j.dlg@40tude.net>
<t2msqa$26s$1@news.icm.edu.pl> <w...@4...net>
<2654265075$20220408085344@squadack.com>
<1...@4...net>
<t2p0ef$s6e$1@news.icm.edu.pl>
<nzdlr5lujm6d.195ukvny65557$.dlg@40tude.net>
<t2pa6b$aa4$1@news.icm.edu.pl>
<e43fuhylu1ei.ys559hodpktp$.dlg@40tude.net>
<t2pg9j$f4r$1@news.icm.edu.pl>
<1dhqkvog7vofq$.1o79feowjghv8$.dlg@40tude.net>
<t2q4mb$i2i$1@news.icm.edu.pl>
<1umffqegy26e8$.1wxkoacy4gcro$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 11 Apr 2022 20:40:58 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="20402"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.7.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1umffqegy26e8$.1wxkoacy4gcro$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2702787
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.04.2022 o 10:59, J.F pisze:
> On Fri, 8 Apr 2022 22:07:37 +0200, ii wrote:
>> W dniu 08.04.2022 o 18:04, J.F pisze:
>>> On Fri, 8 Apr 2022 16:19:29 +0200, ii wrote:
>>>> W dniu 08.04.2022 o 14:59, J.F pisze:
>>>>> On Fri, 8 Apr 2022 14:35:21 +0200, ii wrote:
>>>>>> W dniu 08.04.2022 o 12:22, J.F pisze:
>>>>>
>>>>>>> Jesli auto po dwóch tygodniach postoju nie zapala, to trzeba naprawic,
>>>>>>> a nie monitorowac :-)
>>>>>>> Takie jest moje zdanie :-)
>>>>>>
>>>>>> A moje jest takie, że trzeba monitorować :-)
>>>>>
>>>>> De gustibus etc :-)
>>>>
>>>> Ty byś chciał naprawiać rzeczy sprawne :-)
>>>
>>> Moim zdaniem nie jest.
>>> Lecisz na urlop, zostawiasz auto na lotnisku, i wzywasz pomoc po
>>> powrocie?
>>
>> Klemę można zdjąć. Zlecić doładowywanie.
>>>
>>> Zapadasz na covid, masz 2 tygodnie kwarantanny i ładowanko
>>> akumulatora?
>>
>> No tak, kwiatki rosną, kwitną i przekwitają. Następny raz za rok. Nic
>> nie poradzisz :-)
>
> To ja jednak wole auto, ktore po miesiacu postoju odpala :-)
Twizy ma większy akumulator :-)
>
>>>>>>>>> Monitoring w obu przypadkach zbedny :-)
>>>>>>>> Miernika nie podłączysz?
>>>>>>>
>>>>>>> Moje obecne auto przez kilka lat nie odpalilo dwa razy.
>>>>>>
>>>>>> No to moje tylko raz.
>>>>>>
>>>>>>> Wiec dwa razy miernik podłaczylem :-)
>>>>>>
>>>>>> Czyli monitorujesz. :-)
>>>>>
>>>>> Ja tego monitorowaniem nie nazwe.
>>>>> Diagnoza.
>>>>
>>>> Źle monitorujesz. Należy wyprzedzić zepsucie akumulatora a nie je
>>>> stwierdzić. Pewnie Ci się nie chce i dlatego właśnie ... monitorujmy
>>>> zdalnie :-)
>
> Jezdzic regularnie. Albo doładowywac regularnie :-)
Monitorować i reagować :-)
>
>>> Ja auta uzywam dosc czesto, to akumulator jest naładowany :-)
>> Tym bardziej nie wiesz czy jest sprawny :-)
>
> Nie wiem, ale monitoring mi tego nie powie.
> Skoro auto zapala, to znaczy, ze napiecie jest dobre.
Twoja zwarta cela na pewno da się uchwycić.
>
> No coz - o przygodzie kiedys tu pisalem, musialbym odszukac szczególy,
> ale to bylo jakos tak:
> -akumulator pewnego dnia nie odpalil. Kompletnie wyładowany.
> mial wtedy ze 3-4 lata. Nie wiem dlaczego - podejrzewam
> "ficzer" samochodu, ze moge zostawic włączoną dmuchawe na parkingu.
> ale czy nie powinna sie wylaczyc po pol godziny?
>
> -naładowałem i jezdzilem dalej,
> -rok poźniej ... czuje ze auto z jakims trudem zapala.
> akumulator lub rozrusznik
> -patrze na napiecie ... przy jezdzie ~13.9V, troche niskie,
> ale zdaje sie, ze w granicach normy dla wspolczenych aut.
> Wczesniej tez tak bylo.
>
> -dwa tygodnie pozniej auto nie zapalilo. Wsadzilem inny aku,
> a ten do prostownika.
>
> -i tu mnie skleroza troche zawodzi ... wydaje mi sie, ze naładował sie
> jakby poprawnie ... ale przy kolejnym ładowaniu padl - zwarta cela.
> Czy chcialem naładować "do pełna" i zostawiłem na noc,
> czy troche rozładowałem żarówką dla sprawdzenia stanu - pamietam
> tylko, ze padl w czasie ładowania.
No tak, też tak miałem. Niemniej jednak monitoring więcej mi powie niż
to, że się rozładował, naładował i padł.
>
> Tak czy inaczej - nic tu po monitoringu.
Z tego, co kojarzę Wind znacznie wcześniej zgłaszał mi problem ładowania
tego aku co mi padł. Ale co tam dokładnie było to nie wiem ... bo nie
monitorowałem :-)
>
> Ale jak masz kilka rzadko uzywanych aut, to oczywiscie moze sie
> przydac ...
Nareszcie :-) Może się przydać. I przecież o nic innego nie chodzi.
> ale jezdzic rotacyjnie mozesz i bez monitorowania :-)
Nie ma sensu odpalanie RSa by naładować mu akumulator.
>
>>>>>>> Ale faktem jest, ze kupilem sobie ładowarke USB z woltomierzem,
>>>>>>> wiec monitoruje stan auta w czasie jazdy :-)
>>>>>>
>>>>>> Dobrze, możesz być moim giermkiem. Będziesz codziennie chodził do garażu
>>>>>> i sprawdzał napięcie w moim samochodzie. :-)
>>>>>
>>>>> No bo ja czesciej jezdze.
>>>>> Ale jak mam wiecej samochodów, to istotnie kłopot.
>>>>> Trzeba jezdzic rotacyjnie :-)
>>>>
>>>> No to właśnie problem że jedne samochody są używane częściej a inne
>>>> rzadziej. A do naładowania akumulatora potrzeba czasu. Nie ma sensu w
>>>> ogóle odpalać samochodu z tego powodu.
>>>
>>> Czyli wracamy do tego, zeby podłączyc mały zasilacz na dobre.
>>
>> Logistyka mi nie pozwala. Przepychanie samochodu, przeciskanie się, już
>> pisałem.. Jakbyś został moim giermkiem ... :-)
>
> Kabel dluzszy potrzebujesz :-)
Kabel to jam mam, ale jak wjeżdżam do garażu to po obu stronach mam
kilka cm luzu i tylko miejsce na wyjście do tyłu. Żeby podłączyć kabel
do aku muszę jakoś wejść przed ten samochód. Wyobraź to sobie.
>
>>>>> Wiec panel pod chmurką sie nie opłaca, a w garazu nie działa :-(
>>>>> P.S. Mialem kiedys taki panelik, 10x30cm ... nie sprawdzil sie.
>>>>
>>>> Pewnie coś Ci zjadało energię :-)
>>>
>>> alarm, centralny zamek, radio - troche zzera.
>>
>> Sam widzisz. Policzyłeś, że wystarczy 100mA aby wycyckać do zera w pełni
>> sprawny akumulator. A nowy nie jest i elektronika siada wcześniej.
>
> Ale dlatego auto nie powinno brac wiecej niz 30 mA
>
>> Pisałem, tracker zjada chyba 50mA.
>
> I to moze byc problem. Czyli znow - nie monitor, a kabelek do
> ladowania :-)
Ty ciągle o kabelku a tu sprawa jest beznadziejna :-)
>
>>> Do tego chinska jakosc paneliku, czyli jakas zbyt mala moc,
>>> plus noce, plus pogoda - nie zawsze slonecznie,
>>> no i sie nie sprawdzil.
>>
>> O widzisz, i tak samo zimno w garażu nie pozwoliło odpalić :-)
>>
>> Ja nie bardzo rozumiem po co Tobie ten panel jak ciągle jeździsz :-)
>
> Do drugiego auta, ktorego wtedy nie uzywalem.
I czemu nie jeździłeś rotacyjnie ? :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.22 23:11 ii
- 12.04.22 09:44 m4rkiz
- 12.04.22 11:23 K
- 12.04.22 17:53 Dykus
- 12.04.22 23:36 ii
- 12.04.22 23:40 ii
- 13.04.22 00:33 ii
- 13.04.22 10:07 K
- 13.04.22 10:58 m4rkiz
- 13.04.22 10:59 m4rkiz
- 13.04.22 11:27 ii
- 13.04.22 11:42 ii
- 13.04.22 11:43 ii
- 13.04.22 12:24 m4rkiz
- 13.04.22 12:47 K
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=