  • 41. Data: 2018-01-20 14:29:59
    Temat: Re: Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-20 o 14:00, RadoslawF pisze:

    > Ten ekofanatyzm zaburza ci już zdolność rozumowania.
    > Może popytaj jakiegoś dorosłego jaka jest różnica znaczenia
    > wyrazów "będą" i "były".

    Czy mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi?

  • 42. Data: 2018-01-20 15:26:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 14:29, Poldek pisze:

    > Czy mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi?

    Spytaj jakiegoś dorosłego o różnice w znaczeniu wyrazów "będą" i "były".

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2018-01-20 15:53:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-20 o 15:26, RadoslawF pisze:

    > Spytaj jakiegoś dorosłego o różnice w znaczeniu wyrazów "będą" i "były".

    Ciebie pytam.

  • 44. Data: 2018-01-20 16:12:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-19 o 08:14, Kris pisze:

    > Dzięki za odpowiedzi
    > Wygląda na to że jak będę jeździł z zaświadczeniem to nic nie ryzykuje
    > Najwyżej mi jakiś nadgorliwy policjant DR zabierze to zmobilizuje mnie do wymiany

    Jeżeli nie zabierze, tylko "zmobilizuje do wymiany", a będzie już po 30
    dniach, to badanie będziesz musiał robić od nowa. Takie info dostałem od
    kobiety w okienku w WK, gdy przerabiałem podobną sytuację. Przez rok
    jeździłem z kartką nieświadomy. To znaczy praktycznie jechałem przez ten
    rok ze dwa razy po mieście, bo to akurat taki pojazd bardziej do mania w
    garażu, niż do jazdy.
    Odrębna sprawa, gdy po 30 dniach od wydania kartki będziesz miał
    kolizję. Ze swojej winy, albo nieswojej - po 30 dniach od otrzymania tej
    kartki, tak jakbyś nie miał ważnych badań, więc... ?

    Kiedyś pojechałem na przegląd, a dowodzie nie było już miejsca na
    pieczątkę, więc diagnosta wydał kartkę. Wyjechałem od diagnosty i po
    drodze zatrzymała mnie Policja. Okazało się, że zwrócili na mnie uwagę,
    bo nie paliło mi się światło z przodu. (Nie paliło się, bo na stacji
    diagnostycznej wszystkie światła były po kolei przełączane i nie
    zauważyłem, że zostały na pozycyjnych). Kiedy zobaczyli tą kartkę od
    razu zaczęli być bardziej skrupulatni i wszystko dokładnie sprawdzać
    łącznie z siedzeniem w radiowozie dłuższy czas i sprawdzaniem danych w
    bazie (?) Ponieważ kartka była wciąż ważna, a jedyną przewiną było, że
    jechałem na światłach pozycyjnych, to skończyło się na sprawdzaniu, ale
    strasznie długo to trwało zanim w końcu mnie puścili. Taka godzinna
    przerwa w życiorysie, jeśli przytrafi się w najmniej odpowiednim do tego
    momencie, może być warta więcej niż te 50 złotych.
    Nie stać cię, żeby zapłacić 50 zł za wymianę DR raz na kilka lat, a na
    paliwo cię stać?

  • 45. Data: 2018-01-20 21:45:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 16:12:10 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > kolizję. Ze swojej winy, albo nieswojej - po 30 dniach od otrzymania tej
    > kartki, tak jakbyś nie miał ważnych badań, więc... ?

    Że jak?
    Że ważnść badań zależy od tego czy są wbite w dowód czy na kartce wydrukowane
    Większych bzdur napisac nie mogłeś
    > Nie stać cię, żeby zapłacić 50 zł za wymianę DR raz na kilka lat, a na
    > paliwo cię stać?
    Bzdury piszesz nie z tej ziemi
    Kłopoty z karta czy braku, kartki czy pieczątki w dowodzie to moga by tylko z
    przyczyn formalnych
    Badanie techniczne pojazdu jest wazne przez rok i nieważne czy am to na kartce czy
    wbite w dowód
    Od czerwca 2018zreszt a jazda z kartką b edzie legalna ponoć więc się pobujam
    A co do 50 zł to mi to akurat wisi
    Ale z drugiej strony to za tak zaoszczędzone 50zł ze 200km moim dieslem zrobię

  • 46. Data: 2018-01-20 22:18:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 15:53, Poldek pisze:

    > Ciebie pytam.

    Chcesz korepetycji to poszukaj chętnego, zapłać a potem zadawaj
    nurtujące cię pytania.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2018-01-20 22:34:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 21:45, Kris pisze:

    > Że jak?
    > Że ważnść badań zależy od tego czy są wbite w dowód czy na kartce wydrukowane
    > Większych bzdur napisac nie mogłeś

    Na stan techniczny nie ma to wpływu. Na zmianę danych,
    które wymagają urzędowych adnotacji w DR jest bodajże właśnie te 30 dni
    i może chciał to tak zinterpretować, że samo zaświadczenie jakby traci moc.

    > Badanie techniczne pojazdu jest wazne przez rok i nieważne czy am to na kartce czy
    wbite w dowód

    A powinno być 5 minut.

  • 48. Data: 2018-01-20 22:42:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 22:34:44 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Na stan techniczny nie ma to wpływu. Na zmianę danych,
    > które wymagają urzędowych adnotacji w DR jest bodajże właśnie te 30 dni
    > i może chciał to tak zinterpretować, że samo zaświadczenie jakby traci moc.
    http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/2479,Gdy-brak-
    miejsca-na-wpis-w-dowodzie-rejestracyjnym.html
    "W przypadku ujawnienia więc w dowodzie rejestracyjnym upływu terminu na wykonanie
    badania technicznego (w dowodzie rejestracyjnym brak jest wolnego miejsca na
    dokonanie wpisu), a kierujący okazał zaświadczenie ze stacji diagnostycznej o
    pozytywnym wyniku badania technicznego, postępowanie policjanta powinno zmierzać do
    zobowiązania kierującego pojazdem do wymiany dowodu rejesrtacyjnego. Okoliczność taka
    nie może być jednak przyczyną do zatrzymania dokumentu z tytułu braku badań
    technicznych."

    > A powinno być 5 minut.

    Rozwiń proszę

  • 49. Data: 2018-01-20 23:13:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 22:42, Kris pisze:

> [...]
    nie może być jednak przyczyną do zatrzymania dokumentu z tytułu braku badań

    W ostatnim zdaniu masz ujęte to o czym myślałem:

    "Reasumując powyższe należy stwierdzić, iż gdy właściciel w ciągu 1
    miesiąca nie zgłosi właściwemu staroście zmiany stanu faktycznego
    odnoszącego się do ,,daty" kolejnego badania technicznego, istnieje
    podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez policjanta, lecz
    nie w związku z brakiem badań technicznych, a w związku z faktem, że
    dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu."

    > Rozwiń proszę

    Osobiście uważam, że badanie techniczne jest ogólnie bez
    sensu, bo już 5 minut po wyjechaniu z SKP auto może się zepsuć
    w sposób zagrażający bezpieczeństwu i wpis w dowodzie niczego nie stwierdza.

    Dodatkowo nikt przecież nie ponosi odpowiedzialności za ten wpis,
    bo diagnosta zawsze twierdzi, że jak on badał, to było OK.
    Co więc dokumentuje ten stempelek?
    Autem, którym stale jeżdżę staram się podbijać wszystkie papierki, bo
    zabranie dowodu lub jakieś inne nieprzyjemności kosztowały by mnie
    znacznie drożej
    niż te 50zł. Ale autem zapasowym to sobie robię przerwy czasem
    kilkumiesięczne
    w badaniach, bo czasem zapominam a czasem nie ma kiedy podjechać.
    Wystarczy, żeby auto było sprawne.

  • 50. Data: 2018-01-20 23:47:35
    Od: Leszek Kowalski <k...@o...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 21:17, Axel pisze:

    > 73,50 - to już razem z opłatą za tymczasowy dowód (jeśli chcesz jeździć
    > czekając na nowy DR) - załatwiałem to w ostatni poniedziałek ;-P
    > I jeszcze nastaw sie na odkręcenie tablic, bo nowe nalepki legalizacyjne
    > będą...

    U mnie nowych nalepek nie było.
    W nowy dowód wpisano dane poprzednich nalepek legalizacyjnych.
    Nikt tablic nie chciał oglądać

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski