eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBrak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje › Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    From: Przemek O <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Date: Sat, 04 Aug 2012 22:40:23 +0200

    W dniu 2012-08-04 18:42, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Możliwą (choć pewnie nie jedyną możliwą) przyczyną jest właśnie
    > inflacja.

    Tak, zgoda.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^-- jedno zero za dużo
    >
    > Bank ma obowiązek mieć zabezpieczenie i nie może sobie ot-tak pożyczać
    > pieniędzy, ile mu się uwidzi. Z tym, że kiedyś zabezpieczenie miało
    > wynosić 100% kwoty udzielonych kredytów.

    Fakt, jedno zero za dużo.
    A co do reszty, przecież to Ty napisałeś:
    "Na przykład bank może, zdaje sie, wziąć pożyczkę, a potem udzielić
    pożyczek na dziesięciokrotność tej kwoty, na przykład innym bankom,
    które mogą udzielić pożyczek na dziesięciokrotność pożyczonych kwot."
    To się przypadkiem nie kłóci z tym co teraz piszesz?

    > W normalnej sytuacji możliwość wzrostu o 300% ceny dobra podstawowego,
    > takiego jak chleb, jest raczej niewielka. Ale zauważ, że od pewnego
    > czasu świat znajduje się w sytuacji niezbyt normalnej, (cokolwiek
    > w ekonomii miałoby to znaczyć), gdzie całe państwa mogą sobie radośnie
    > zbankrutować.

    Z jednej strony masz rację, z drugiej te kraje ambitnie od wielu lat
    pracowały na taką sytuację. Więc nie jestem przekonany czy to sytuacja
    nienormalna czy po prostu konsekwencja wcześniejszych działań.
    Inna bajka, że dzisiaj cała gospodarka to naczynia połączone i tak do
    końca chyba nikt nie jest w stanie przewidzieć konsekwencji takiego
    bankructwa.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    PS. To już chyba naprawdę OT :)