eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBrak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje › Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
  • Data: 2012-08-04 23:10:35
    Temat: Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-04, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    > Nie tylko przejaskrawiony, ale wrecz falszywy. Z pewnoscia wszelka
    > automatyzacja i uprzemyslowienie _obniza_ koszty produkcji wzgledem tych

    Obniża produkcję - to prawda. Jednak nie obniża końcowej ceny, bo ta
    jest nabita kosztami transportu i pośrednictwa (w przypadku taniego
    pieczywa może to być prawie połowa tego co płacisz).

    A jak to może wyglądać w biednym kraju w Afryce? Pewnie tak, jak
    wyglądało w polskiej wsi 100 lat temu.
    Rolnik zbierał zborze i tłukł sam cepem. Zanosił ziarno do młyna
    (był w każdej większej wsi). Mąka szła do gospodyni w tej samej wsi
    i ona piekła dla siebie i sąsiadów.

    Wszystko (od zborza do pieczywa) pokonywało kilka kilometrów i to bez
    jakichkolwiek norm, pośrednictwa i ubezpieczeń.

    > wytwarzanych starymi metodami. Czyli de facto powoz konny bedzie w
    > rzeczywistosci kosztowniejszy niz transport traktorem i reszta tak samo,

    Akurat powóz konny był dawniej prawie za darmo. Konie się po prostu
    rodziły, a do powozu można było brać te nędzne. Jadły trawę za darmo,
    a powóz zbijało się z sąsiadem z desek (tylko koła trzeba było kupić).
    Na małe pole "na własny użytek" było to rozwiązanie idealne.

    Dziś rolnictwo wygląda inaczej. Liczą się tylko duże gospodarstwa, gdzie
    konie nie mają żadnego sensu. Poza tym konia trzeba badać, szczepić itp.

    > btw jest cos takiego jak Fair Trade: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fair_Trade
    > i produkty z tym logo sa drozsze od produktow fabrycznych, choc takze lepsze
    > pod wieloma wzgledami.

    Jak sobie wmówisz, że są lepsze, to takie właśnie będą :). Mnie tego
    typu akcje generalnie irytują. Niedawno kupiłem spodnie w sklepie pewnej
    znanej sieci "casualowej" i dopłaciłem 20 zł za nalepkę "z ekologicznej
    bawełny". Niestety te z "bawełny nieekologicznej" nie występowały w moim
    rozmiarze :/.

    pozdrawiam,
    PK