  • 1. Data: 2014-05-21 19:01:44
    Temat: Brak sygnału GPS
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Zanim oddam telefon do serwisu, wolę zapytać na grupie, bo może sprawa
    jest banalna i ktoś przećwiczył rozwiązanie. Otórz od jakiegoś czasu tak
    jakby "zanikał" mi sygnał GPS. Tzn. na samym początku, po uruchomieniu
    jakiejkolwiek aplikacji potrzebującej sygnału (choćby GMaps)
    lokalizowałem się w kilka-kilkanaście sekund. Potem ten czas się
    wydłużał. Niezauważalnie, od około 1 do 2-3 minut (zanim złapałem
    sygnał). Ostatnio doszło do 5-6 minut. A dzisiaj - kupa, nie łapię go w
    ogóle. Czy pogrzebać w ustawieniach (może całkowicie zresetować
    telefon), czy to może być wina jakiegoś głupiego ustawienia?
    pwz

    P.S. Ustawień GPS nie zmieniałem, tzn. nigdy nie pozwalałem się
    lokalizować wg wifi/sieci komórkowej ani też udostępniać dane Googlowi.
    pwz

  • 2. Data: 2014-05-21 20:29:37
    Temat: Re: Brak sygnału GPS
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu>

> [...]
    >
    > P.S. Ustawień GPS nie zmieniałem, tzn. nigdy nie pozwalałem się
    > lokalizować wg wifi/sieci komórkowej ani też udostępniać dane Googlowi.

    Te GPSy chodzą szybko jak się im dostarcza podpowiedzi z internetu lub
    inaczej a normalnie to i 15 minut mogą łapać fix'a

  • 3. Data: 2014-05-21 21:56:25
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    Ostatnio doszło do 5-6 minut. A dzisiaj - kupa, nie łapię go w
    > ogóle. Czy pogrzebać w ustawieniach (może całkowicie zresetować telefon),
    > czy to może być wina jakiegoś głupiego ustawienia?

    Może być.
    Serwis też zacznie od resetu do ustawień fabrycznych/wgrania nowego softu.

    Wiwo

  • 4. Data: 2014-05-22 00:42:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 May 2014 19:01:44 +0200, pwz <p...@o...eu> wrote:
    > jest banalna i ktoś przećwiczył rozwiązanie. Otórz od jakiegoś
    czasu tak
    > jakby "zanikał" mi sygnał GPS. Tzn. na samym początku, po
    uruchomieniu

    Czy tel. Chi ostatnio nie upadł? Jaki model?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-05-22 08:03:47
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-05-22 00:42, Marek pisze:
    > czasu tak
    > uruchomieniu
    >
    > Czy tel. Chi ostatnio nie upadł? Jaki model?

    Nie upadł, nie zamoczyłem go itd. A nawet gdyby upadł, to raczej nie
    powinien tak dziwnie reagować - to Evolveo strongphone q4, czyli
    teoretycznie przeciwpancerny... No i jego podstawową funkcją jest
    odnajdywanie się w przestrzeni (GPS), więc kiszka straszna...
    pwz

  • 6. Data: 2014-05-22 11:36:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 May 2014 19:01:44 +0200, w <llim5o$c1u$1@node2.news.atman.pl>, pwz

> [...]
    > ogóle. Czy pogrzebać w ustawieniach (może całkowicie zresetować
    > telefon), czy to może być wina jakiegoś głupiego ustawienia?

    Ściągnij program GPS Status i zobacz jak tam widoczność satelit.

  • 7. Data: 2014-05-22 17:50:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pwz" napisał w wiadomości
> [...]
    >w ogóle. Czy pogrzebać w ustawieniach (może całkowicie zresetować
    >telefon), czy to może być wina jakiegoś głupiego ustawienia?

    Gwoli scislosci - probujesz na polu, nie w budynku ?

    IMO - na start ma ma wplyw znajomosc aktualnego czasu, zgrubna
    znajomosc pozycji, sila sygnalu, i ewentualnie wiek odbiornika.
    Sila sygnalu na polu sie raczej nie zmienila, czas i pozycje po
    pierwszym namiarze raczej masz.
    stary odbiornik po resecie moze przyjmowac jakies nieaktualne wartosci
    parametrow, ktore beda potem aktualizowane.

    Dalsze przyspieszenie daje A-GPS, wiec sprawdz czy go wlaczyles, i czy
    transfer danych wlaczony i czy google lokalizuje w/g wifi/sieci.

    A od upadku ... obudowa mogla ocalec, a antena peknac.

    J.

  • 8. Data: 2014-05-23 10:46:45
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-05-22 17:50, J.F pisze:
    > Gwoli scislosci - probujesz na polu, nie w budynku ?

    Tak jest. W różnych miejscach, podczas postoju i w ruchu, w bezchmurny
    dzień. Dzisiaj ponownie du*a - lokalizowałem się po wifi i telefonii
    gsm, sygnału z gps brak :-((((

> [...]
    >
    > Dalsze przyspieszenie daje A-GPS, wiec sprawdz czy go wlaczyles, i czy
    > transfer danych wlaczony i czy google lokalizuje w/g wifi/sieci.

    Tak. Wszystko włączone. Dane a-gps zresetowane i pobrane od nowa.

    > A od upadku ... obudowa mogla ocalec, a antena peknac.

    Tego ostatniego nie wziąłem pod uwagę, jakkolwiek nie pamiętam, aby mi
    telefon upadł, czy nawet żebym go uderzył. Zero wypadków w ostatnim
    czasie. I tak jak pisałem na początku - wszystko to dziwnie wygląda, bo
    od nowości sygnał łapałem w kilka - kilkanaście sekund, później w kilka
    minut, teraz już w ogóle cisza...
    pwz

  • 9. Data: 2014-05-23 10:48:23
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-05-22 11:36, r...@k...pl pisze:
    > Ściągnij program GPS Status i zobacz jak tam widoczność satelit.

    Dzięki, to bdb podpowiedź. I wynik działania chyba niestety potwierdza
    awarię modułu gps - zero widocznych satelit, niemożność znalezienia
    sygnału. Testowane aplikacjami Satellite Check oraz GPS Status. :-(
    pwz

  • 10. Data: 2014-05-23 12:25:30
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-05-23 10:48, pwz pisze:

> [...]
    > awarię modułu gps - zero widocznych satelit, niemożność znalezienia
    > sygnału. Testowane aplikacjami Satellite Check oraz GPS Status. :-(

    P.S. Przez chwilę znalazłem 1 satelitę. A kiedy poruszałem się
    samochodem, pokazały mi się 3. Nie wiem, o co kaman...
    pwz