  • 1. Data: 2011-10-07 19:50:52
    Temat: Brak "półsprzęgła"
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Czy ktos z Was moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny dziwnego zachowania
    sprzegla w Hondzie Accord 2000r?
    Od kilku dni zauwazylem ze sprzeglo podczas ruszania dziala troche jakby
    zero-jedynkowo. łapie dosc nisko i cala reszta skoku pedalu jest "jałowa"
    Plynu w zbiorniczku pelno, zadnych widocznych wyciekow z pompki.
    Objaw jest zauwazalny tylko podczas ruszania. Zadnych innych objawow
    slizgania, szarpania, dziwnych halasów itp.
    Czy mam sie szykowac na nowe sprzeglo czy raczej bedzie cos w ukladzie
    hydraulicznym sterujacym pracą sprzegla.
    Dziekuje za wszelkie sugestie. Jak na razie da sie jezdzic, w sumie w niczym
    to nie przeszkadza, auto nawet przy ruszaniu nie szarpie niemniej jednak
    jeszcze kilka dni temu dzialalo calkiem normalnie.
    Pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2011-10-08 09:39:51
    Temat: Re: Brak "półsprzęgła"
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Janko Walski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niczym to nie przeszkadza, auto nawet przy ruszaniu nie szarpie niemniej
    > jednak jeszcze kilka dni temu dzialalo calkiem normalnie.

    Nie jestem mechanikiem ale wyobrażnia mi podpowiada, że albo coś [w
    tarczach?] się posypało i szykuj się na wymiany.Na przykład zużycie tarcz aż
    do granic funkcjonowania. Ale bardziej prawdopodobne uszkodzenie mechaniczne
    na linii pedał -sprzęgło. Kiedyś zetknąłem się, że spadło zabezpieczenie
    takiej dzwigni-przekażnika od linki do dzwigni i tenże "wariat" ustawiał się
    skosem powodując że sprzęgło brało nisko... Innym słowy:Może sprawdż całe
    połączenie bo to dla bezpieczeństwa ważne-może Ci się coś w drodze
    rozlecieć...Po pedale do sprzęgła sprawdz prawidłowość...Również ...zdaje
    się, że jakaś sprężyna mogła w sprzęgle "polecieć " i taki efekt chyba
    będzie..Ale tego nie sprawdzisz pobieżnym oglądaniem

    Psot

    Psot

  • 3. Data: 2011-10-08 16:06:21
    Temat: Re: Brak
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Psot <p...@T...pl> napisał(a):

    > UĹźytkownik "Janko Walski" <k...@o...pl> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci
    >
    > Nie jestem mechanikiem ale wyobraĹźnia mi podpowiada, Ĺźe albo coĹ&#65533; [w
    > tarczach?] siÄ&#65533; posypaĹ&#65533;o i szykuj siÄ&#65533; na wymiany.Na
    przykĹ&#65533;ad zuĹźycie tarcz
    > aĹź
    > do granic funkcjonowania. Ale bardziej prawdopodobne uszkodzenie mechaniczne
    > na linii pedaĹ&#65533; -sprzÄ&#65533;gĹ&#65533;o. KiedyĹ&#65533;
    zetknÄ&#65533;Ĺ&#65533;em siÄ&#65533;, Ĺźe spadĹ&#65533;o zabezpieczen
    > ie
    > takiej dzwigni-przekaĹźnika od linki do dzwigni i tenĹźe "wariat" ustawiaĹ&#65533;
    siÄ
    > &#65533;
    > skosem powodujÄ&#65533;c Ĺźe sprzÄ&#65533;gĹ&#65533;o braĹ&#65533;o nisko... Innym
    sĹ&#65533;owy:MoĹźe sprawdĹź ca
    > Ĺ&#65533;e
    > poĹ&#65533;Ä&#65533;czenie bo to dla bezpieczeĹ&#65533;stwa waĹźne-moĹźe Ci
    siÄ&#65533; coĹ&#65533; w drodze
    > rozlecieÄ&#65533;...Po pedale do sprzÄ&#65533;gĹ&#65533;a sprawdz
    prawidĹ&#65533;owoĹ&#65533;Ä&#65533;...RĂłwnieĹź ...zda
    > je
    > siÄ&#65533;, Ĺźe jakaĹ&#65533; sprÄ&#65533;Ĺźyna mogĹ&#65533;a w sprzÄ&#65533;gle
    "polecieÄ&#65533; " i taki efekt chyba
    > bÄ&#65533;dzie..Ale tego nie sprawdzisz pobieĹźnym oglÄ&#65533;daniem
    >
    > Psot
    >
    > Psot

    typowy objaw zużycia tarczy w sprzęgle sterowanym hydraulicznie czyli takim w
    którym łapa jest pchana. Pedał robi się coraz niższy. Jak jest linka i łapa
    jest ciągnięta w miarę zużywania tarczy pedał robi się coraz wyższy. W dość
    dużym zakresie daje się to regulować. Przy sterowaniu hydraulicznym może być w
    siłowniku samoregulator. W pewnym momencie zacznie Ci zgrzytać wsteczny i
    trudniej będzie wrzucać biegi. Następny etap to ślizganie sprzęgła. Podjedz
    gdzieś żeby podregulowali i może będzie znowu dobrze. Nietypowych uszkodzeń
    jest sporo. Może być na przykład zużyta pompa i przepuszcza . Płynu w takim
    przypadku nie ubywa bo wraca do zbiorniczka. Może pękać łapa. Pedał potrafi
    się odrywać od osi.