  • Data: 2012-12-14 21:12:07
    Temat: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-13 23:53, Mario pisze:

    > To może z innej beczki. Spróbuj podciągnąć linie transmisyjne lekko do
    > plusa. Np rezystorami 10k.

    A co to może zmienić? To znaczy jakie jest uzasadnienie takiego posunięcia?

    Generalnie kończą mi się pomysły. Dzisiaj poprawiłem jeszcze na wszelki
    wypadek filtrowanie zasilania przy stabilizatorze. Teraz mam na wejściu
    kondensatory 470uF+330nF oraz 220uF+100nF. Poprawa niewielka,
    praktycznie żadna.
    Dodanie kondensatorka 100nF przy pinach zasilania modułu w jakimś
    stopniu pomogło - znikła sinusoida widoczna na oscyloskopie, poza tym
    subiektywnie wydaje mi się, że moduł inicjuje się nieco częściej. Jednak
    wciąż muszę kilka razy włączać go ponownie, żeby zaskoczył.
    Zastosowanie kwarcu też nie do końca pomogło.

    Problem z "krzaczkiem" generalnie ciągle występuje.
    Wychodzi na to, że na pierwsze pytanie AT+CPIN? przychodzi najpierw
    jedna linia z "krzaczkami" (HyperTerminal widzi tam kwadrat i literę K,
    Programmer's Notepad wyświetla "t" z ogonkiem u dołu, skierowanym w
    lewo). Dopiero w następnej linii przychodzi właściwa odpowiedź (+CPIN:
    SIM PIN) ale program zdążył już przeanalizować poprzednią linię.

    Niekiedy ten "krzaczek" nie przychodzi - wtedy udaje się bez problemu
    zainicjować moduł.

    Jest też problem z komunikacją w drugą stronę, także w jednym,
    konkretnym przypadku. Mianowicie często (nawet bardzo często) Atmega nie
    wysyła modułowi rozkazu wybrania wykręconego numeru. Nie chodzi nawet o
    to, że występuje jakiś błąd - nawet terminal nie pokazuje niczego
    (chociaż inne komendy wychodzą). Jest to jakby nie patrzeć dziwne...

    Gdyby nie fakt, że osobno działa, pewnie szukałbym źródła problemu w
    kodzie...