  • Data: 2012-12-15 00:52:43
    Temat: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 15 Dec 2012 00:16:00 +0100, Atlantis napisał(a):
    > Mianowicie mam dwa takie moduły i obydwa zachowuję się identycznie.
    > Zastanawia mnie niezwykła regularność tej anomalii. Przecież gdyby to
    > były jakieś zakłócenia od niefiltrowanego zasilania albo jakichś
    > lokalnych pół EM, oddziałujących na urządzenie, to przychodziłyby różne
    > krzaczki. A tak nie jest. Problem występuje w dwóch konkretnych miejscach...

    Niestety - ale GSM bierze duzo pradu i generuje mocna fale.
    Mozliwe.

    > Nie znam się aż do tego stopnia na specyfice transmisji rs232, więc
    > chciałbym zapytać czy:
    > 1) Możliwe jest, żeby moduł zachowywał się inaczej w stosunku do Amtegi
    > niż do PC z odpalonym HyperTerminalem? Na przykład żeby wysyłał jakieś
    > dodatkowe dane?

    Dziesiatki roznic moga byc.
    Napieciowe dopasowanie jest ? bity parzystosci ? 2 bity stopu ?
    Predkosc ta sama ? linie dodatkowe ? sterowanie przeplywem ?

    > 2) Możliwe jest, żeby HyperTerminal "ukrywał" pewne rzeczy przy

    Norma. Jeb*y MS, jeb* windows, jeb* programisci, jeb* projektanci, jeb*
    prezesi i uczciwych programow juz nie ma.
    Podstawa to terminal z trybem hex ... tylko ktory to ?
    Odkurzyc stary komputer z DOS i xtalk ? Tez nie byl idealny.

    Wlacz logowanie do pliku ... a i za to nie recze, poza tym ... czym to
    potem obejrzec, zeby bylo uczciwie ..

    > normalnej komunikacji z modułem, gdy był z nim połączony obiema liniami,
    > ale już pokazywał je przy "podsłuchiwaniu" linią odbiorczą?

    To juz moze mniej...

    > 3) Możliwe jest, żeby jednego komunikatu nie dało się wysłać z Atmegi do

    A to juz mniej ... ale w czym oprogramowane ?
    Tylko assembler prawde ci powie .. o ile go dobrze znasz :-)

    > modułu (chociaż HyperTerminal go odbierał), a co więcej - żeby
    > "podsłuchujący" komputer nic nie widział?

    Skoro nie wysyla, to logiczne ze nie widac :-)
    Chyba o jakas inna kombinacje chodzi..

    J.