  • 1. Data: 2010-01-08 02:12:39
    Temat: Brak OC i/lub bak przeglądu ?
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Ślisko jest to 2 pytania mam:

    -co się stanie jak się zrobi stłuczkę nie mając przeglądu, mając OC ?

    i co się stanie w systucji odwrotnej:

    -mam przegląd (co chyba nic nie zmienia) i nie mam oc ?

    O brak przeglądu i OC na raz nie pytam :) bo tam klima i sprzęgło nie
    działa ;)

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-01-08 02:18:25
    Temat: Re: Brak OC i/lub bak przeglądu ?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał wrote:

    > Ślisko jest to 2 pytania mam:
    >
    > -co się stanie jak się zrobi stłuczkę nie mając przeglądu, mając OC ?

    Było wczoraj.

    > -mam przegląd (co chyba nic nie zmienia) i nie mam oc ?

    Ręce opadają...

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-01-08 04:07:16
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > -mam przegląd (co chyba nic nie zmienia) i nie mam oc ?
    >
    > O brak przeglądu i OC na raz nie pytam :) bo tam klima i sprzęgło nie

    Za stan samochodu odpowiadasz Ty a nie diagnosta co podbił pieczątkę. Zawsze
    można powołać biegłego który oceni czy pojazd był sprawny. Historia zna takie
    przypadki że samochód miał przegląd i biegły uznał że stłuczka lub wypadek były
    z winy stany technicznego pojazdu, pomimo ze był ważny pzregląd. Link 4 ma zapis
    w umowie że nie wypłaci jak zostanie stwierdzone że w samochodzie były dokonane
    przeróbki i właściciel ich nie poinformował. Znam przypadek w którym urwało się
    koło w przeładowanej przyczepce i połamało zderzak w zaparkowanym samochodzie.
    Przyczepka miała przegląd i OC. Ubezpieczyciel wypłacił poszkodowanemu kasę i
    zaraz upomniał się o zwrot do sprawcy. Stwierdził że nie umawiali się na wypłatę
    odszkodowania w przypadku przekroczenia dopuszczalnej masy przyczepki. Jak nie
    masz w umowie że musisz mieć ważny przegląd to znaczy ze nie musisz go mieć a i
    tak masz ochronę ze strony ubezpieczyciela. Bo tak się umówiliście.

  • 4. Data: 2010-01-08 08:14:45
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Michał pisze:
    > Witam,
    >
    > Ślisko jest to 2 pytania mam:

    Przeciez dla ciebie nie ma "slisko". Poza tym po 4 godzinach tereningu
    opanowales wszelkie techniki poslizgow.
    Wiec po co te pytania?

    MarcinJM

  • 5. Data: 2010-01-08 08:38:12
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 04:07:16 +0100, kogutek na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Link 4 ma zapis w umowie że nie wypłaci jak zostanie stwierdzone
    > że w samochodzie były dokonane przeróbki i właściciel ich nie
    > poinformował.

    Ale dotyczy to AC :)

> [...]
    > upomniał się o zwrot do sprawcy. Stwierdził że nie umawiali się na
    > wypłatę odszkodowania w przypadku przekroczenia dopuszczalnej masy

    A to już chyba SF. Wczoraj szukając tego zapisu o ważnym badaniu
    technicznym przeczytałem ustawę o ubezpieczeniach - nie ma tam nic o
    regresie z powodu przeładowania przyczepy ;-) Nawet z powodu rażącego
    niedbalstwa nie mają prawa regresu.

    "Dźwignąłem pomnik swój, nie trudem rąk ciosany, Wydepcą ścieżki doń
    miliony ludzkich stóp. Aleksandr Puszkin (1799 - 1837)"

  • 6. Data: 2010-01-08 09:11:36
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > technicznym przeczytałem ustawę o ubezpieczeniach - nie ma tam nic o
    > regresie z powodu przeładowania przyczepy ;-) Nawet z powodu rażącego

    Jak przyczepa podpięta jest do samochodu to ubezpieczenie idzie z OC samochodu,
    nie przyczepy.
    Może TU zinterpretowoło to tak, że przeładowana przyczepa wymagała prawa jazdy
    +E. A kierowca nie miał takich uprawnień ;-)))
    A tak poza tym, to TU może się upominać, to nic nie kosztuje, a zawsze znajdzie
    się ktoś nieobyty co ulegnie upomnieniu. To typowe praktyki TU.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2010-01-09 17:53:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 01:12:39 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > -co się stanie jak się zrobi stłuczkę nie mając przeglądu, mając OC ?

    1. Policja zabierze DR,
    2. Ubezpieczalnia może próbować regresować, ale musi dowieść, że miał na
    wypadek wpływ stan techniczny pojazdu.

    > -mam przegląd (co chyba nic nie zmienia) i nie mam oc ?

    Masz problem, bo Ty płacisz za szkody.
    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 8. Data: 2010-01-09 22:23:36
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Przeciez dla ciebie nie ma "slisko". Poza tym po 4 godzinach tereningu
    > opanowales wszelkie techniki poslizgow.
    > Wiec po co te pytania?

    Nie nie, to nie tak ;)

    Tak jeszcze przez 3.5 roku jazdy renówkami na drodze w poślizg
    niekontrolowany nie wpadłem. Wypaść z drogi trudno co by nie
    wyprawiać, ale wjechać w coś to proso jak auto leci i dziobie
    a nie hamuje, a się okazało że ten przedemną to stał a nie jechał.

    a co do poślizgów na lodzie to baaa....
    Nie 4h tylko 30minut ! wszystko potrafie wszystko !

    a tak serio to się przestawiałem z takiego co ważył ~1.65 tony
    na takiego co ma ~1.55tony, i to się inaczej ślizga troche i ma
    różnice w zawieszeniu i rozkładzie masy.

    A pytania sa bo się chce teoretycznie dowiedzieć, co by było gdyby.

    pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-01-09 22:30:48
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    znajdzie

    > się ktoś nieobyty co ulegnie upomnieniu. To typowe praktyki TU.

    A jak auto ma niesprawny ABS i powiedzmy na zkręcie zrobił
    4 kreski i przywalił w zaparkowane auto ?

    To to sprawne auto jest czy nie ? czy jest wymóg żeby ESP ABS EBD
    EBA i ta cała reszta działała ? zakładamy ze mechanicznie ok. tylko
    komp "się zaiwesił" bo coś. albo wszystkie wariany :) hamulce
    zapowietrzone tylko elektornika prosowała, przez co zahamował 5m dalej.

    pozdrawiam.

  • 10. Data: 2010-01-09 22:32:36
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Masz problem, bo Ty płacisz za szkody.

    aha, tz jest normalnie czyli:
    - ja się dogaduje z poszkodowanym, ew. sąd
    - czy jest jakiś fundusz co zapłaci niewiadomo ile
    i za co a potem będzie to próbował ściągać ?

    pozdrawiam.