  • 11. Data: 2010-01-10 01:44:50
    Temat: Re: Brak OC i/lub bak przeglądu ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2010 21:32:36 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > aha, tz jest normalnie czyli:
    > - ja się dogaduje z poszkodowanym, ew. sąd
    > - czy jest jakiś fundusz co zapłaci niewiadomo ile
    > i za co a potem będzie to próbował ściągać ?

    Druga opcja tylko wtedy, kiedy Ty nie płacisz.
    No i ten fundusz Ci zafunduje karę 500zł.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 12. Data: 2010-01-10 02:48:29
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Druga opcja tylko wtedy, kiedy Ty nie płacisz.
    > No i ten fundusz Ci zafunduje karę 500zł.

    No to teraz przydał by się jakiś matematyk co policzy prawdopodobieństwo
    od kiedy (jakiej pojemności i marki) się opłaca jeździć bez OC :)

  • 13. Data: 2010-01-10 10:31:17
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    W dniu 2010-01-09 22:30, Michał pisze:
    > A jak auto ma niesprawny ABS i powiedzmy na zkręcie zrobił
    > 4 kreski i przywalił w zaparkowane auto ?
    >
    > To to sprawne auto jest czy nie ? czy jest wymóg żeby ESP ABS EBD
    > EBA i ta cała reszta działała ? zakładamy ze mechanicznie ok. tylko
    > komp "się zaiwesił" bo coś. albo wszystkie wariany :) hamulce
    > zapowietrzone tylko elektornika prosowała, przez co zahamował 5m dalej.

    Nie jest tak, ze jak cos jest to ma bc sprawne?

  • 14. Data: 2010-01-10 10:33:19
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    W dniu 2010-01-10 02:48, Michał pisze:

    > No to teraz przydał by się jakiś matematyk co policzy prawdopodobieństwo
    > od kiedy (jakiej pojemności i marki) się opłaca jeździć bez OC :)

    Kara jest jedno zero wiecej.
    I powiedzmy 10 laet nie bedziesz placic OC. "zaoszczedzisz" powiedzmy
    10k pln.
    Pewnego pieknego dnia wjedziesz w Maybacha i koszt naprawy niech bedzie
    500k pln...
    Jestes w plecy 505k pln minus 10k "zaoszczedzone" wiec 495k...

  • 15. Data: 2010-01-10 10:40:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-10 02:48, Michał pisze:
    > No to teraz przydał by się jakiś matematyk co policzy prawdopodobieństwo
    > od kiedy (jakiej pojemności i marki) się opłaca jeździć bez OC :)
    Matematyk to Ci będzie potrzebny jak kiedyś pier* w filar 50-cio
    letniego, stawianego najpierw z piasku i słońca, a potem nie nigdy nie
    remontowanego, wiaduktu kolejowego, po którym akurat będzie jechał
    pociąg z toksycznymi odpadami :->

    Maciek

  • 16. Data: 2010-01-10 12:13:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 10:33:19 +0100, Marcin J. Kowalczyk wrote:

    >Kara jest jedno zero wiecej.

    kara jest 500 euro.

> [...]
    >500k pln...
    >Jestes w plecy 505k pln minus 10k "zaoszczedzone" wiec 495k...

    nie trzeba maybacha, wjedziesz w dwojke pieszych, kazdemu bedziesz
    wyplacal 3000 zl miesiecznie ..

    J.

  • 17. Data: 2010-01-10 13:34:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 01:48:29 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > No to teraz przydał by się jakiś matematyk co policzy prawdopodobieństwo
    > od kiedy (jakiej pojemności i marki) się opłaca jeździć bez OC :)

    Autopoprawka - 5000zł. Dokładnie - jakąś tam wielokrotnośc Euro.

  • 18. Data: 2010-01-10 15:25:17
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    > Autopoprawka - 5000zł. Dokładnie - jakąś tam wielokrotnośc Euro.

    Kieyds bylo to 1k euro wg kursu eruo z bodajze konca poprzedniego roku,
    teraz widze, ze jest to 500eru

    http://www.ufg.pl/article.jspx?id=97&kuid=3&mid=260&
    mitemid=261

  • 19. Data: 2010-01-11 07:48:52
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom> napisał w wiadomości

    > Nie jest tak, ze jak cos jest to ma bc sprawne?

    Ustawa o obezpieczeniach (warunki OC) mówi tylko, że kierowca ma być sprawny -
    tzn. trzeźwy, musi mieć odpowiednie uprawnienia i umyślnie nie powodować szkód.
    Sprawność samochodu może mieć znaczenie w AC - w tym przypadku jest dowolność.
    OC jest regulowane ustawą.

    Nie wiem czy można podciągnąć rażące zaniedbania sprawności pojazdu pod
    działanie z premedytacją.

    Pozdrawiam
    Wojtek