  • Data: 2011-11-03 18:17:08
    Temat: Re: Bracketing - laczenie zdjec PS
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Nov., 18:49, "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:
    > musze wykonac kilka zdjec w pomieszczeniu lokalu
    > efekt powinien byc widoczny bez przepalen
    > zalozmy ze wykonam 3zdjecia bracketing co 2EV w raw jak te zdjecia
    > polaczyc w PS tak aby uzyskac oczekiwany efekt jednego profesjonalnego
    > zdjecia
    > oczywiscie wiem iz zdjecia bede wykonywal na manualu, tylko jak zabrac sie
    > za taki material ?

    istnieje kilka mozliwosci
    - tzw prawdziwy hdr
    - fuzja
    - reczna obrobka

    w hdr jesli sie nie ma doswiadczenia bardzo jest latwo przegiac - tzn
    dojsc do wynikow byc moze ciekawych ale nienaturalnych. dzisiaj
    technika hdr nie jest niczym nowym i o ile nie ma sie jej rzeczywiscie
    pod kontrola , takie niekontrolowane nienaturalne efekty sa
    odczytywane jako blad.
    W PS masz fuzje , ktora nazywa sie photomerge expozycji. Zlozysz 3
    zdjecia , dostaniesz wynik naturalny , ale nie zawsze przekonywujacy ,
    efekt jest dosc slaby.

    jesli chcesz wypelnic przepaly to wczytaj dwa zdjecia ciemniejsze i na
    nie jasniejsze.
    naloz jasniejsze na ciemniejsze i w miejscach przepalonych gumka z
    miekkimi brzegami wymaz przepaly. Najczesciej gumka musi byc
    polprzezroczysta. Odsloni sie w wymazanych miejscach zdjecie spod
    spodu , ktore jest ciemniejsze.

    to najskuteczniejsza metoda do wypelnienia przepalow.
    Tez nalezy uwazac aby zdjecie spod spodu nie bylo za ciemne - mogloby
    sie zdazyc, ze swiatla na dolnym zdjeciu bylyby ciemniejsze od cieni
    na zdjeciu gornym - a wiec z umiarem.