  • Data: 2010-09-28 17:41:53
    Temat: Re: Body Canona, a balans bieli
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz [mr.] pisze:
    > Są też ogólne różnice pomiędzy firmami, i tak, porównując
    > kilkanaście aparatów, w liczbach bezwzględnych najwierniej kolory
    > oddawały... ta-daaaa: tak, Soniacze! Dziwne, ale prawdziwe. ;-)
    > Charakterystyczną cechą Canonów są zwalone czerwienie, czasem po tym
    > potrafię rozpoznać markę aparatu, jakim robiono zdjęcie. Nikony dają z
    > puszki kolory trochę chłodniejsze, bardziej naturalne, podobnie jak
    > Panasoniki.

    Wszystko prawda, ale z auto :)

    > Może Canon to taki współczesny Kodak - zamiast wierności woli
    > kolory, które się ludziom podobają i w każdym modelu wychodzi to tak,
    > jak akurat kucharzowi najbardziej smakowało? ;-) Nie ma reguły, ale
    > można się spodziewać, że im niższa półka, tym częściej kolory są
    > podkręcane "do smaku". No ale i tak grunt, to testy.

    A to nie chodzi o to w 99,9% wypadków?
    Do tej pory raz w życiu miałem zlecenie, gdzie kolory miały być wierne.
    Potem jednak się wycofano i kazano mi je podkręcać. Bo nikt nie
    wiedział, co znaczy ''wierne'' (a przy jakim oświetleniu?), a podkręcone
    miały większą wartość informacyjną.
    W pozostałych przypadkach albo ma być ładnie, albo kreatywnie, co w
    końcu sprowadza się do skrajnych zmian w układzie barw.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl