  • Data: 2010-09-28 19:34:20
    Temat: Re: Body Canona, a balans bieli
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale dziś cyfra pozwala tu na więcej, a u mnie aparat nierzadko służy
    > jako wehikuł czasu (niestety tylko w jedną stronę ;-) - lubię
    > "repro", a wciąż jeszcze rozwijam wersję "superrepro". ;-)

    Dodam anegdotkę :)

    Jest takie dość powszechne przekonanie, że kobiety lepiej
    rozróżniają kolory, ot chociażby:
    http://regedit.gamedev.pl/pub/Humor/Colors%20by%20me
    n%20and%20women.png

    I przywykło się uważać, że to różnica wręcz genetyczna. Ja coraz
    bardziej dochodzę do przekonania, że jest to jednak różnica praktyczna -
    normalnego chłopa przez większość życia kolory w ogóle nie interesują
    (tyle, żeby rozróżnić na TV koszulki swojej drużyny), za to kobietki już
    od maleńkości: ciuchy, dodatki, makijaże, farby, włosy, pomawianie,
    ploteczki, opowiadanie, relacjonowanie - nic dziwnego, że praktyka
    buduje i wzmacnia odpowiednie ścieżki neuronalne.
    Ale rzecz nie tkwi w genach, bo sam po kilku latach zajmowania się
    kolorami i kalibracją widzę jak bardzo poszerzyło mi się postrzeganie
    kolorów. Dość powiedzieć, że kiedyś jechałem na CRT z jakimiś 10.000K i
    w ogóle mi to nie przeszkadzało. A dziś czasem u ludzi "kalibruję"
    monitor "z oka", a później się okazuje, że niewiele jest już do
    poprawiania. :)

    [mr.]