eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBo to Polska właśnie...Re: Bo to Polska właśnie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bo to Polska właśnie...
    Date: Fri, 10 Oct 2014 11:13:15 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <m187vc$i5m$1@node1.news.atman.pl>
    References: <m0rapa$csk$1@news.mixmin.net> <m0rb1f$t75$1@node1.news.atman.pl>
    <m0roqi$bu2$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.141005.invalid>
    <m0rqg6$dn4$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.141005.invalid>
    <m0rsqu$gbi$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.141005.invalid>
    <m0rtv2$hkl$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.141005.invalid>
    <543181b2$0$12622$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0s0rr$ctn$1@node2.news.atman.pl>
    <54318e09$0$25084$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0s2uk$f6s$1@node2.news.atman.pl> <m0s6hq$qpv$3@node1.news.atman.pl>
    <m142ii$7di$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1412932396 18614 83.142.198.226 (10 Oct 2014 09:13:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Oct 2014 09:13:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <m142ii$7di$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546594
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-10-08 21:16, Andrzej Lawa wrote:
    > W dniu 05.10.2014 21:35, Shrek pisze:
    >
    >>>> Teoretycznie tak. A jak to wygląda w praktyce widzieliśmy na filmie.
    >>>> Skoro tylu kierowców ma problemy, to znaczy, że coś ze znakami musi być
    >>>> nie tak.
    >>>
    >>> Raczej z kierowcami.
    >>
    >> Nieśmiało przypomne, że celem oznakowania jest czytelność i
    >> "intuicyjność". Więc nawet jak jest zgodne z rozporządzeniem o długiej
    >> nazwie, to skoro większość go nie rozumie to znaczy że nie spełnia
    >> swojej funkcji - ergo jest złe. Nos jest dla tabakiery, czy tabakiera
    >> dla nosa?
    >
    > Z moich obserwacji wynika, że wielu ludzi nie rozumie zakazu parkowania
    > w obrębie skrzyżowania, ma problemy ze znakami "ustąp pierwszeństwa"
    > nawet na "normalnych" skrzyżowaniach jeśli droga podporządkowana
    > "wygląda" na ważniejszą, kompletnie gubi się na skrzyżowaniach
    > równorzędnych w podobnej sytuacji i ignoruje ograniczenia prędkości.

    Powiem, że w większości przypadków oni te oznaczenia doskonale
    rozumieją, tylko mają je w d4.

    W większości przypadków, bo jednak w jakimś procencie oznakowanie jest
    po prostu nieczytelne. Przykładem są oznaczenia ginące w gaszczu innych
    znaków (słynny totem przy W-Z w Warszawie, gdzie należałoby się
    właściwie zatrzymać i wszystko przeczytać zanim pojedziesz dalej),
    niejasne kwestie czy skrzyżowanie jest równorzędne czy to po prostu
    droga wewnętrzna (koło mnie jest wyjazd z parkingu oznaczony jako
    równorzędne, ale tylko "w poziomie"), skąd do jasnej cholery mam
    wiedzieć, zanim wjadę na "skrzyżowanie", czy jest to droga wewnętrzna
    czy dojazd do parkingu czy posesji?. Problemem są też znaki ustawione po
    prawej stronie jezdni głównej w rzeczywistości odnoszące się do
    serwisówek (powtórzenie z jej lewej strony). No i takie skrzyżowania jak
    tytułowe, gdzie mimo, że piszemy sprzed monitora i mamy dostęp do ustawy
    PoRD jednak wynika dyskusja co i jak - na skrzyzowaniu też ludziki mają
    ustawy i rozporządzenia wyciągnąć i to analizować, może jakiś klub
    dyskusyjny? A już wybitne są drogi, gdzie wszystkie skrzyżowania są z
    pierwszeńtwem a jedno nagle równorzędne - wszystko zgodnie z prawem,
    tylko zamist czytelnie to zaskakuje. Inna sprawa to remonty gdzie wydaje
    się miliony złotych i trwają po półtora roku a szkoda na ten czas
    zmienić oznakowanie, tylko wykleja się żółte co się raz na tydzień
    odkleja i jak jest "przewijka" pasów to jeden na trzech pojedzie prosto.
    Skoro trwa to półtora roku, to chyba nie jest to takie "tymczasowe"?

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: