  • 11. Data: 2010-09-10 12:55:59
    Temat: Re: Błąd podczas kompilacji pliku w C
    Od: shg <s...@g...com>

    On 10 Wrz, 12:34, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
    > A może mi ktoś pomóc rozszyfrowac to co tam wyskoczyło w błędzie?

    Ściągnij stare WinAVR, zainstaluj i skompiluj, problem z głowy w 10
    minut.
    Prawdopodobnie nie linkujesz biblioteki z funkcjami
    zmiennoprzecinkowymi (libm) i kompilator dodaje własne z glibc, które
    są 36,1 razy gorsze (bo pisane w z C, aczkolwiek tym z libm też daleko
    do rewelacyjności)
    Pokaż Makefile (skąd go masz?) i kod.
    Próbowałeś w ogóle wpisać fragmenty tych komunikatów w ulubioną
    wyszukiwarkę?, bo ja tak.

  • 12. Data: 2010-09-10 12:59:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2010-09-10 12:34, slawek7 pisze:
    > A może mi ktoś pomóc rozszyfrowac to co tam wyskoczyło w błędzie?

    Wystaw archiwum z programem na jakimś publicznym serwerze, to może jakaś
    dobra dusza się zlituje i ci pomoże to skompilować.

  • 13. Data: 2010-09-10 15:22:59
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Bardziej mi zalezy aby sie czegos nauczyc np co oznaczaja błedy i jak
    sobie z nimi radzić.
    Instalacja starej wersji to wiecej niz 10min bo musialbym poustawiac z
    powrtotem kilka rzeczy np pliki wsadowe. To juz łatwiej zmienic
    program aby poszło na nowszej wersji.

    http://edw.com.pl/ftp_05/201009avt2955.zip

    Nie wiem jak zmienic te bibloteki?

  • 14. Data: 2010-09-10 16:05:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-10 17:22, slawek7 wrote:
    > http://edw.com.pl/ftp_05/201009avt2955.zip

    1000*cos(latstopnie*3.1415/180)

    To nie jest najlepszy pomysł na mikrokontroler. Zobacz jak wiele symboli
    plik gpc.c probuje dociągnąć:

    000011da T __addsf3x
    00001256 T cos
    00001262 T __divsf3
    00001268 T __divsf3x
    000012ee T dtostrf
    000013fe T __fixsfsi
    000013fe T __fixunssfsi
    00001424 T __fp_lneg
    00001434 T __floatunssisf
    00001438 T __floatsisf
    0000144c T fmod

    i wiele więcej. Ten "cos" to twój dodatek?

  • 15. Data: 2010-09-10 21:21:18
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-10 18:05 Sebastian Biały napisał(a):

    > 1000*cos(latstopnie*3.1415/180)
    >
    > To nie jest najlepszy pomysł na mikrokontroler.

    Dlaczego by nie? Jeżeli potrzeba to przecież jest dostarczana biblioteka
    matematyczna, wystarczy ją dolinkować opcją -lm. Kwestia tylko czy
    wszystkie funkcje potrzebne do zadziałania tego jednego cosinusa wejdą
    do Flasha.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2010-09-10 21:51:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-10 23:21, Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    > matematyczna, wystarczy ją dolinkować opcją -lm. Kwestia tylko czy
    > wszystkie funkcje potrzebne do zadziałania tego jednego cosinusa wejdą

    Własnie sobie odpowiedzialeś na własne pytanie. Targetem do tego
    projektu jest atmega8. Całość niezbędnej biblioteki matematycznej
    zajmuje nieco mniej niz 4kB (w/g pliku map). Poświęcasz więc 50% pamięci
    uC na implementację cos. To duzo i to średni pomysł, z kodu wynika że
    tego cosinusa można równie dobrze ztablicować bo i tak sa tam robione
    brudne sztuczki typu x = x*0.001 więc dokładnośc tych obliczeń jest do
    bani, ponadto obliczenia robione sa na floatach a może wcale nie muszą.
    Innymi słowy jest sporo przestrzeni na optymalizację.

    Do autora pierwszego postu: prawdopodobnie najszybciej było by zmienić
    procesor z ATMega8 na ATMega168, o ile pamiętam jest pinologicznie
    identyczny (niech mnie ktoś poprawi), trzeba by jednak troche poprawić
    kod, rejestry się pozmieniały (acz nie jakoś strasznie, w 5 minut do
    poprawy).

  • 17. Data: 2010-09-10 22:40:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-10 23:51 Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > identyczny (niech mnie ktoś poprawi), trzeba by jednak troche poprawić
    > kod, rejestry się pozmieniały (acz nie jakoś strasznie, w 5 minut do

    W razie czego jest jeszcze ATmega328, też w takich samych obudowach jak
    cała seria ATmeg 48/88/168.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2010-09-11 01:51:43
    Od: shg <s...@g...com>

    On 10 Wrz, 17:22, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Instalacja starej wersji to wiecej niz 10min bo musialbym poustawiac z
    > powrtotem kilka rzeczy np pliki wsadowe. To juz łatwiej zmienic

    Ściągaj starą wersję.
    Wcale nie łatwiej zmienić program, kodu jest dużo, poza tym jest
    kiepskiej jakości. Wygląda jakby autor próbował uskuteczniać BASCOM w
    C.