  • 1. Data: 2010-09-07 21:23:54
    Temat: Co jest w ochronnikach
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Chodzi o ochronniki przeciwprzepieciowe klasy B i C. Co w nich jest
    takiego, ze kosztuja swoja wage w zlocie;-). Jesli tam siedzi warystor,
    to takie cos powinno kosztowac kilka zl, np. tyle, co zwykly
    bezpiecznik. Iskiernik tez nie jest jakims specjalnie zaawansowanym
    wynalazkiem. Wiec co tam tak nieziemsko kosztuje?
    Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze bezposrednie trafienie jest w stanie
    cokolwiek przetrfac, a tymbardziej ochronic inny sprzet, a moze sie myle?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2010-09-07 21:36:43
    Temat: Re: Co jest w ochronnikach
    Od: Szczur <s...@o...pl>

    W dniu wtorek 07 wrzesień 2010 23:23, użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Chodzi o ochronniki przeciwprzepieciowe klasy B i C. Co w nich jest
    > takiego, ze kosztuja swoja wage w zlocie;-).

    W sumie w środku nie ma jakiejś wyrafinowanej techniki, ale upakowane jest
    to w ładną obudowę i musi spełniać tysiąc różnych norm - i to jest powodem
    ceny.

    --
    Nic na siłę, weź większy młotek!
    Pozdrawiam, Jakub Rakus

  • 3. Data: 2010-09-07 22:21:30
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli tam siedzi warystor,
    > to takie cos powinno kosztowac kilka zl

    to zobacz, ile kosztuje podobny warystor luzem. To nie jest taka pchełka
    jak w listwie do komputera.
    Oczywiście spora część ceny to marketing a być może i zmowa, bo wielkiego
    wyboru poza czerwoną lub żółtą obudową nie ma...

    e.

  • 4. Data: 2010-09-08 07:33:25
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-08 00:21, entroper pisze:
> [...]
    > Oczywiście spora część ceny to marketing a być może i zmowa, bo wielkiego
    > wyboru poza czerwoną lub żółtą obudową nie ma...

    To nie jest warystor a odgromnik gazowy cena w zaleznosciod sklepu 2-5zl
    sztuka.

  • 5. Data: 2010-09-08 12:25:00
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest warystor a odgromnik gazowy cena w zaleznosciod sklepu 2-5zl
    > sztuka.

    ale odróżniasz impuls 8/20 od impulsu 10/350?

    e.

  • 6. Data: 2010-09-08 12:41:01
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-09-2010 o 14:25:00 entroper <entroper-pocztaonetpeel> napisał(a):

    > Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale odróżniasz impuls 8/20 od impulsu 10/350?
    A co jest 'mocniejsze' warystor czy odgromnik?
    który ma szansę uchronić instalację przed impulsem
    10/350 ?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-09-08 13:13:04
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    >A co jest 'mocniejsze' warystor czy odgromnik?

    nie ma takiego rozróżnienia - obydwa elementy mogą być specyfikowane na
    różne udary, są małe/duże iskrowniki i są małe/duże warystory.

    >który ma szansę uchronić instalację przed impulsem
    10/350 ?

    element specyfikowany na taki udar.

    e.

  • 8. Data: 2010-09-08 13:22:09
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-08 15:13, entroper pisze:
> [...]
    >
    > nie ma takiego rozróżnienia - obydwa elementy mogą być specyfikowane na
    > różne udary, są małe/duże iskrowniki i są małe/duże warystory.

    Nie znam takich warystorow ktore przetrwaja najmniejszy udar odgromnika
    gazowego ktory przyjmie na klate kilka razy wiele razy wiekszy udar.

  • 9. Data: 2010-09-08 13:40:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Nie znam takich warystorow ktore przetrwaja najmniejszy udar odgromnika
    > gazowego ktory przyjmie na klate kilka razy wiele razy wiekszy udar.

    Odgromniki gazowozaworowe stosowane sa w energetyce w zabezpieczeniach lini
    i stacji.

    Marek

  • 10. Data: 2010-09-08 13:43:51
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam takich warystorow ktore przetrwaja najmniejszy udar odgromnika
    > gazowego ktory przyjmie na klate kilka razy wiele razy wiekszy udar.

    jeśli masz na myśli te "po 2-5zł", które to niby zastępują ochronnik BC,
    to jesteś w błędzie...

    e.