    From: Qwerty <k...@j...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Bios czy plyta?
    Date: Thu, 19 Nov 2009 13:12:01 +0100

    Tajan pisze:

    > - po zresetowaniu BIOSU terkot ustał i pojawia się normalny ekran
    > startowy, ale procedura startowa zatrzymuje się na pierwszym ekranie i
    > mam komunikat "CMOS checksum error" i "Press F1 to continue....". Ale
    > klawiatura nadal nie działa i nie mogę nacisnąć ani F1, ani Delete, aby
    > wejśc do BIOSU!

    Sprawdź "bezpiecznik" zasilania portu PS/2, to taki malutki przeważnie
    zielony prostokącik wlutowany w okolicy portu, oznaczany przeważnie
    L-ileśtam. Sprawdź omomierzem czy przewodzi lub woltomierzem na
    włączonej płycie czy napięcia na jego końcach są takie same, jeżeli
    przepalony, zewrzyj jego końce lub wlutuj drut na jego miejsce.