  • Data: 2011-05-18 17:53:58
    Temat: Re: Biogaz [Re: Gaz łupkowy]
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 May 2011 14:50:13 +0200,
    Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> wrote:

    > Natomiast biogazem można ogrzewać i tu już inwestycja zaczyna
    > zahaczać o opłacalność. Tylko wciąż skąd wytrzepać te miliony ?

    To jeszcze brakuje informacji o ,,zasilaniu'' tej instalacji na
    500 kW. Jeśli ,,surowiec'' produkuje parę tysięcy sztuk świń, to
    chlewnia(e) dla nich kosztowała .... no, dużo.

    Jeśli ktoś wytrzepał /dużo/ na chlewnie, to potencjalnie stać go
    na biogazownię. Tym bardziej, że oszczędza na kosztach utylizacji
    ścieków i ew. karach.

    Natomiast najprymitywniejsza instalacja biogazowa jest robiona z
    beczki po paliwach. Prądu raczej się z niej nie opłaca produkować
    ale do zasilania kuchenki gazowej do gotowania się nadaje.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy