eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBieżnik ok 4 mm
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2014-08-01 01:00:15
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-31 15:19, Jacek pisze:
    > Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5
    > mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepność na mokrym.

    Poszukaj kogoś kto ma ochotę potrenować poślizgi, albo sam poćwicz :)



  • 12. Data: 2014-08-01 11:30:59
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 lipca 2014 20:01:55 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > >>> Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi,
    > >>> czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.
    > >>3,5 mm to już szrot.
    > > przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do
    >
    > > szrotu im formalnie daleko.
    >
    > Tak, całe 2 mm.
    >
    > Cholernie daleko wręcz.

    No dobra, napisz po prostu przy ilu Ty wyrzucasz ;-)

    --
    Dman-666


  • 13. Data: 2014-08-01 14:10:26
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:53daa36b$0$2165$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >>>>3,5 mm to już szrot.
    >>> przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec
    >>> do
    >> szrotu im formalnie daleko.
    >
    >>Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.
    >
    > Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.
    >
    > A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

    Co znaczy "wystarczyć"?
    Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUŻ TERAZ, to jak dla mnie już
    teraz nie wystarczają.



  • 14. Data: 2014-08-01 14:12:51
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Dman666" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d7a0404b-bf87-427e-a012-4f20f027c846@go
    oglegroups.com...
    > W dniu czwartek, 31 lipca 2014 20:01:55 UTC+2 użytkownik Cavallino
    > napisał:
    >
    >> >>> Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu
    >> >>> kapelusznikowi,
    >> >>> czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.
    >> >>3,5 mm to już szrot.
    >> > przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec
    >> > do
    >>
    >> > szrotu im formalnie daleko.
    >>
    >> Tak, całe 2 mm.
    >>
    >> Cholernie daleko wręcz.
    >
    > No dobra, napisz po prostu przy ilu Ty wyrzucasz ;-)

    Różnie, ale nigdy nie zjeździłem do 1 mm.
    Ostatnie poszły precz, jak zrobiła się w jednej dziura, uznałem że jej
    naprawa będzie droższa niż wartość opon które pozostały.
    Na oko miały połowę bieżnika
    Ale syn znalazł gumiarza, który odkupił 3 pozostałe i jeszcze jakaś stówka
    za nie wpadła, które nowe w części dofinansowała.



  • 15. Data: 2014-08-01 14:40:20
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup
    >>>>3,5 mm to już szrot.
    >>> przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika),
    >>> wiec do
    >> szrotu im formalnie daleko.
    >>Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.
    > Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.
    > A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

    >Co znaczy "wystarczyć"?
    >Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUŻ TERAZ, to jak dla mnie
    >już teraz nie wystarczają.

    I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania
    komus zaprzyjaznionemu.

    Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego
    ze te konkretne okazuja sie juz zle.

    Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6
    :-P

    J.





  • 16. Data: 2014-08-01 14:42:49
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:53db8ab6$0$2234$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >>>>>3,5 mm to już szrot.
    >>>> przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec
    >>>> do
    >>> szrotu im formalnie daleko.
    >>>Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.
    >> Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.
    >> A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...
    >
    >>Co znaczy "wystarczyć"?
    >>Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUŻ TERAZ, to jak dla mnie już
    >>teraz nie wystarczają.
    >
    > I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania
    > komus zaprzyjaznionemu.
    >
    > Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego ze
    > te konkretne okazuja sie juz zle.

    Zazwyczaj tak jest, że taki bieżnik NIE DZIAŁA na deszczu.

    > Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

    Tak oczywiście.
    A gdyby 100 km/h na prostej drodze było bezpieczne to by nie obowiązywało 50
    km/h w jakichś 50% terytorium tego kraju.



  • 17. Data: 2014-08-02 01:46:00
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >>>>> 3,5 mm to już szrot.
    >>>> przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika),
    >>>> wiec do
    >>> szrotu im formalnie daleko.
    >>> Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.
    >> Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.
    >> A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...
    >
    >> Co znaczy "wystarczyć"?
    >> Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUŻ TERAZ, to jak dla mnie
    >> już teraz nie wystarczają.
    >
    > I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania
    > komus zaprzyjaznionemu.
    >
    > Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego
    > ze te konkretne okazuja sie juz zle.
    >
    > Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

    Sporo zależy od konstrukcji opony.

    http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402
    -t-f-l600-sk3.png
    Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
    mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
    rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.
    Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
    dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.

    http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniro
    yal-rainsport-2.jpg
    A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
    ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
    długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
    ostrych zakrętach na suchym.

    Stąd pomysły na asymetryczne bieżniki.




  • 18. Data: 2014-08-02 09:30:43
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
    >> Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
    >
    > Sporo zależy od konstrukcji opony.
    > http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402
    -t-f-l600-sk3.png
    > Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
    > mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
    > rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.

    Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
    1.6mm". Sprawdzic znacznik.

    Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
    naszych drog i ich kolein :-)

    > Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
    > dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.
    >
    > http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniro
    yal-rainsport-2.jpg
    > A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
    > ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
    > długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
    > ostrych zakrętach na suchym.

    Logiczne, ale
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
    ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
    testId=152&recordId=3240
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
    ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
    testId=152&recordId=3239

    Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)

    J.


  • 19. Data: 2014-08-03 01:14:01
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-02 09:30, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
    >>> Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
    >>
    >> Sporo zależy od konstrukcji opony.
    >> http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402
    -t-f-l600-sk3.png
    >> Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
    >> mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
    >> rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.
    >
    > Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
    > 1.6mm". Sprawdzic znacznik.
    >
    > Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
    > naszych drog i ich kolein :-)

    Albo widzieli obowiązujące na nich ograniczenia prędkości ;)
    Bo tak do 100km/h zupełnie daje radę taki bieżnik:
    http://www.fazi4x4.pl/images/assortment_products/s2/
    fn-slick.jpg

    >> Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
    >> dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.
    >>
    >> http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniro
    yal-rainsport-2.jpg
    >> A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
    >> ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
    >> długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
    >> ostrych zakrętach na suchym.
    >
    > Logiczne, ale
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
    ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
    testId=152&recordId=3240
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
    ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
    testId=152&recordId=3239
    >
    > Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)

    Bieżnik to jedno, a mieszanka gumy drugie.
    Jeszcze pytanie o to co tak naprawdę ma się na myśli mówiąc "mokro".

    Bo jedna rzecz to odporność na aquaplaning którą daje rzeźba bieżnika.
    A inna rzecz to faktyczne tarcie o wilgotną powierzchnię z której
    bieżnik już odprowadził wodę i tu bardziej istotna będzie mieszanka.


  • 20. Data: 2014-08-03 07:23:57
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:

    > Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
    Gdyby ustawy pisali uczciwi, mądrzy i kompetentni ludzie, to być może
    tak. Tymczasem mam wrażenie, że ustawy tworzy banda pazernych,
    cynicznych sępów.
    Jacek

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: