-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!c13g2000vbr.googlegroups.com!not-for-mail
From: "arek.pp" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
Date: Mon, 17 May 2010 14:28:37 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 46
Message-ID: <7...@c...googlegroups.com>
References: <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@s...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<8...@h...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<s...@4...com>
<h...@p...onet.pl>
<0...@u...googlegroups.com>
<1...@j...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 88.220.162.107
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1274131717 15148 127.0.0.1 (17 May 2010 21:28:37 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 17 May 2010 21:28:37 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: c13g2000vbr.googlegroups.com; posting-host=88.220.162.107;
posting-account=4KNUIAoAAADyLsuQvAVTd6_iMlNFN0rx
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281135
[ ukryj nagłówki ]On 17 Maj, 22:30, jacek2v <j...@g...com> wrote:
> On 15 Maj, 23:39, "arek.pp" <a...@o...pl> wrote:
> A ja myślałem, że we wszystkich samochodach ostatnie biegi są poniżej
> 1.0?
> Kiedyś miałem Tico :) i już chyba na 4 biegu miał przełożenie poniżej
> 1.0
> Tu przykładowo z forestera 2.0l: Manual: 1st:3.454, 2- 2.062, 3-
> 1.448, 4- 1.088, 5- .780,
>
> Pzdr.
> Jacek
Zgadza się. Podałeś przełożenia skrzyń biegów. Większosc skrzynek
tak jest zbudowana. Ale to nie znaczy że kołą się szybciej kręcą od
wału, bo trzeba uwzględnić mechanizm różnicowy.
Zapominasz o przelożeniu głównym w mechanizmie różnicowym o
przełożeniu od 2,5 do 5 w zalezności od silnika i skrzyni.
Dopiero mnożąc te dwie wartości otrzymamy współczynnik zmniejszajacy
predkosc kół w stosunku do wału.
Tak jak poprzednio podałem: np. przy przełożeniu 1:1 dla obrotów biegu
jałowego 850 obr/min i obwodzie koła 1,9m samochód jechałby ok 100 km/
h. Nie ma takich silników w samochodach osobowych. Moze w koparkach,
albo wywrotkach na kamieniołomach.
Mocne popularne diesle osobówek (np 2.0 TDI CR) maja 2000 obr przy
ok 105-110 km/h na 6 biegu. Ich moment przy tych obrotach dają moc
wystarczającą do jazdy 100 km/h i jednoczesnie przy vmax ok. 210-220
km/h kręcą się przy obrotach mocy maksymalnej 4-4,2 krpm (bo zeby
jechac 220 km/h potrzeba 150 KM w typowym aucie). Skrzynki sa
precyzyjnie dobierane dla kazdego typoszregu samochodów. Mozna to
łatwo policzyc mając dane skrzynki i mostu (i obwód koła).
A nadbieg to NIE BYŁ bieg, który miał przełożenie <1 (bo akurat taki
był stosunek zębatek w danej skrzyni), tylko bieg, na którym nie
osiągało się vmax /lub z trudem i z wiatrem/ i który nadawał się tylko
do toczenia się autostradą. Zazwyczaj powodem nie osiągnia Vmax była
kiepska aerodynamika.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.10 00:46 Filip KK
- 18.05.10 01:07 Filip KK
- 18.05.10 18:59 jacek2v
- 18.05.10 20:55 arek.pp
- 18.05.10 21:13 Tomek Kańka
- 20.05.10 11:03 jacek2v
- 21.05.10 08:39 MarcinJM
- 22.05.10 19:40 jacek2v
- 22.05.10 22:16 Karolek
- 23.05.10 00:27 Pszemol
- 23.05.10 00:25 Pszemol
- 23.05.10 00:33 Pszemol
- 25.05.10 10:52 MarcinJM
- 25.05.10 12:13 login206
- 25.05.10 17:12 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i