-
1. Data: 2011-02-20 16:30:35
Temat: Bieg nie wchodzi gdy samochod sie toczy
Od: "G Nowak" <g...@g...com>
Witam,
Pytalem ostatnio o odpowietrzanie sprzegla w Passacie B5. Niestety nie
przynioslo to poprawy, jedynka i dwojka dalej ciezko wchodza zwlaszcza na
zimnym, pomimo iz sprzeglo rozlacza - sprawdzalem na podniesionym
samochodzie, olej przekladniowy wymieniony.
Po lekturze forum passatowego mozna obstawiac synchronizator, zastanawia
mnie tylko, czemu biegi 1,2 dzialaja kiedy auto sie nie toczy a silnik
pracuje. Jesli padlby synchronizator bieg nie wskoczylby w ogole przy
uruchomionym silniku. Poprawcie mnie jesli sie myle.
--
Pozdr
G
-
2. Data: 2011-02-20 16:35:48
Temat: Re: Bieg nie wchodzi gdy samochod sie toczy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-02-20 16:30, G Nowak pisze:
> Witam,
> Pytalem ostatnio o odpowietrzanie sprzegla w Passacie B5. Niestety nie
> przynioslo to poprawy, jedynka i dwojka dalej ciezko wchodza zwlaszcza
> na zimnym, pomimo iz sprzeglo rozlacza - sprawdzalem na podniesionym
> samochodzie, olej przekladniowy wymieniony.
>
> Po lekturze forum passatowego mozna obstawiac synchronizator, zastanawia
> mnie tylko, czemu biegi 1,2 dzialaja kiedy auto sie nie toczy a silnik
> pracuje. Jesli padlby synchronizator bieg nie wskoczylby w ogole przy
> uruchomionym silniku. Poprawcie mnie jesli sie myle.
Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów.
Jeżeli sprzęgło jest wciśnięte, a samochód stoi, to bieg wejdzie gładko
bez synchronizatora (bo żaden element skrzyni biegów się wtedy nie obraca).
Natomiast jak samochód się toczy, to pomimo wciśniętego sprzęgła, koła
napędzają wałek zdawczy skrzyni biegów i żeby włączyć bieg
synchronizator musi dokonać synchronizacji prędkości obrotowych
elementów które się zazębiają.
Czyli jest dokładnie tak jak napisałeś - jeżeli sprawdziłeś że to nie
problem ciągnącego sprzęgła, to przyczyną będzie synchronizator.
-
3. Data: 2011-02-20 17:09:07
Temat: Re: Bieg nie wchodzi gdy samochod sie toczy
Od: "G Nowak" <g...@g...com>
>> Jeżeli sprzęgło jest wciśnięte, a samochód stoi, to bieg wejdzie gładko
>> bez synchronizatora (bo żaden element skrzyni biegów się wtedy nie
>> obraca). Natomiast jak samochód się toczy, to pomimo wciśniętego
>> sprzęgła, koła napędzają wałek zdawczy skrzyni biegów i żeby włączyć
>> bieg synchronizator musi dokonać synchronizacji prędkości obrotowych
>> elementów które się zazębiają.
>> Czyli jest dokładnie tak jak napisałeś - jeżeli sprawdziłeś że to nie
>> problem ciągnącego sprzęgła, to przyczyną będzie synchronizator.
Ok dzieki, w takim razie trzeba sie szykowac na duzy wydatek zamiast malego.
--
Pozdr
G