  • Data: 2011-07-01 19:18:10
    Temat: Re: Bezstresowe wychowanie
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Jul 2011, Marek wrote:

    > ja się bałem kary: pasa ojca
    > a dzisiaj co wyrostek nie ma szacunku dla:
    > -starszych
    > -rodziców
    > -policjanta
    > -nauczyciela
    > -itd
    >
    > uświadomiony przez internet i telewizję uważa się za nietykalnego

    Ja w dzieciństwie nigdy bity nie byłem, ale mimo to moi rodzice potrafili
    skutecznie nauczyć mnie "kindersztuby" i szacunku dla innych, za co jestem
    im niezmiernie wdzięczny. W szkole do której chodziłem nie do pomyślenia
    było, żeby uczeń "postawił się" nauczycielowi, a kiedy nauczyciel zgłaszał
    jakieś zastrzeżenia co do zachowania ucznia jego rodzicom, to rodzice nie
    bronili bezkrytycznie swojego syna czy córki, tylko próbowali wspólnie z
    nauczycielem rozwiązać problem. Nieraz się też zdarzyło, że "rozrabiający"
    na lekcji uczeń po jednym lub dwóch ustnych upomnieniach dostawał
    dziennikiem przez łeb i nikt nie uważał tego za przejaw jakiejkolwiek
    "przemocy". I jakoś prawie wszyscy koledzy i koleżanki z mojej klasy zdali
    maturę, pokończyli studia i "wyszli na ludzi".

    Pozdrawiam :)

    W.