  • Data: 2010-01-07 09:38:24
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: mt <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik pisze:
> [...]
    EP1vsE450.jpg

    > Myślałem akurat o tym zdjęciu:
    > http://a.img-dpreview.com/Previews/SamsungNX10/image
    s/compared3.jpg
    > I tu przyznasz, że różnicy wielkiej nie ma? Olek tu zdecydowanie wypada
    > lepiej i znacznie bardziej kompaktowo, byćmoże właśnie za to że wsadzili
    > IS w body i owszem 4xx stabilizacji nie ma.
    > Wychodzi na to że pod względem wymiarów olkowy 14-42 jest po prostu bardzo
    > fajnie zaprojektowany. Tzn. jak w kompakcie czyli wysuwa się gdy trzeba:
    > http://a.img-dpreview.com/reviews/OlympusEP1/images/
    sideout3.jpg

    Zgadza się, między G1 czy NX a Olkami serii 4xx wielkiej różnicy w
    rozmiarach nie ma, pamiętaj tylko że porównujesz póki co największe
    evile z najmniejszym współcześnie produkowanym lustrem na świecie. Gdyby
    zamiast Olka postawić tam jakiegoś Canona, Nikona, Sony bądź Pentaxa
    różnica zaczęłaby być bardziej widoczna. Faktycznie, Olkowi udało się
    dość zgrabnie zaprojektować swojego kita, ten Panasonicowy i Samsungowy
    są wyraźnie większe. Pytanie na ile jeszcze da się zejść z ich
    rozmiarami. U Panasa i Samsunga pewnie pomogłoby wsadzenie stabilizacji
    w body. W przypadku Olka pewnie jeszcze dałoby się go zmniejszyć w
    stanie spoczynku (nie wiem, o 30, 40%?) tylko pewnie trzeba by już
    przenieść sterowanie szkłem na korpus, co wcale nie byłoby takie wygodne
    według mnie.

    > No i tylko w olku ten naleśnik jest stabilizowany. Olek w stosunku do NX
    > ma w końcu też i deko mniejszą matrycę :) Każdy z tych evilów ma teraz coś
    > fajnego. W sumie gdyby trochę spuścili z ceną i włożyli lepsze LCD to
    > pewnie bym go już miał. Raz się już prawie że skusiłem na G1, ale jednak
    > odpuściłem sobie w ostatniej chwili, wmawiając że mam czas i czym zdjęcia
    > zrobić, a pewnie będzie coś fajniejszego.

    No to mamy podobnie :) Obecnie mój najczęściej stosowany zestaw to stary
    Nikon D40 plus Nikkor 35/1.8, co w sumie jak na dslr jest dość małym
    zestawem, ale widząc coś takiego:
    http://a.img-dpreview.com/lensreviews/panasonic_20_1
    p7_o20/images/gf1vsd3000v2.jpg
    wolałbym jednak evila z naleśnikiem :) tylko niech one stanieją.

    --
    marcin