  • Data: 2010-01-08 15:01:05
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: mt <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik pisze:
    > Pentaks ma malutkie i zgrabne K7. Reszta nie staje w szranki z wymiarami
    > po prostu więc trudno porównywać ich aparaty. Moda na małe zrobiła się po
    > modzie na duże, a nie wszyscy producenci poszli za tym.

    Hmm, jesteś pewien, że chodziło Ci o K7, bo to z pewnością nie jest
    najmniejsze body Pentaxa. Kx jest od niego sporo mniejszy.

    > Jak rozmawiamy o rozmiarach to właśnie takie składane szkiełka są pewnie
    > przyszłością. Dzisiaj tego jeszcze nie ma w takim stopniu, a w kompaktach
    > przecież od dawna się tak postępuje.

    Ponieważ w kompakcie masz łatwiej, gdyż obiektyw masz na stałe i całe
    jego sterowanie odbywa sie z poziomu korpusu. Nie jestem pewien czy
    takie sterowanie dałoby sie łatwo i ergonomicznie zaprojektować dla
    całej linii obiektywów w danym systemie. Jeżeli jest to w najbliższym
    czasie wykonalne, to jest szansa, że i obiektywy można sporo odchudzić.

    > Lustrzanka to trochę inne podejście i inne możliwości (typu wizjer
    > optyczny). Została jednak zdetronizowana z pewnej specyficznej cechy - z
    > wielkości matrycy (pomijam leiki i podobne). Do tej pory tylko nieliczne
    > kompakty miały coś więcej niż 1/3".

    Zgadza się. Zależy też co kto potrzebuje. W moim przypadku mógłbym już
    zrezygnować z OVF na rzecz EVF. Gdybym zajmował się chociażby reporterką
    sportową to jeszcze bym musiał pewnie trochę poczekać. Z drugiej strony
    elektroniczny wizjer daje sporo możliwości, o których przy optycznym
    można tylko pomarzyć, jak chociażby dowolność wyświetlanych parametrów w
    wizjerze, może ktoś się skusi aby zrobić np. wirtualny klin do manuali
    :) przy których evile mogą rozwinąć skrzydła.
    Generalnie nie ma co narzekać, kierunek jest dobry i fajnie mieć wybór w
    zależności od potrzeb.

    --
    marcin