  • 31. Data: 2018-04-11 23:52:31
    Temat: Re: Berlin ogranicza prędkość do 30 km/h.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A dlaczego tramwaj mialby sie nie dzielic informacja ze jest tramwajem. Poza tym w
    Lodzi sa juz tramwaje z wifi. Nie ma chuja we wsi zeby google sie nie kapnelo ze
    telefon zalogowal sie w tramwaju.

  • 32. Data: 2018-04-12 09:49:21
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "EdK" <r...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Berlin ogranicza prędkość do 30 km/h nawet na głównych ulicach. To część
    > walki o czyste powietrze
    >
    > Ograniczenie prędkości do 30 km/h wprowadzane zostaje
    > od poniedziałku 9 kwietnia na Leipziger Straße.

    Od kiedy to wolniejsza jazda na nizszym biegu jest bardziej ekologiczna?
    Najbardziej ekologiczna i ekonomiczna jest jazda na najwyzszym biegu z
    najnizsza dopuszczalna predkoscia.

    Niepokojace jest to, ze debile w Polsce zaraz podchwyca ten pomysl jako
    wyznacznik postepu i wprowadza to samo u nas.

    Pzdr

  • 33. Data: 2018-04-12 10:15:28
    Od: p...@g...com

    -- Najbardziej ekologiczna i ekonomiczna jest jazda na najwyzszym biegu z
    najnizsza dopuszczalna predkoscia.

    chyba ze producent programowo wylacza EGR przy okreslonej predkosci i auto zaczyna
    smrodzic np przy przekroczeniu 47 km/h

    --Niepokojace jest to, ze debile w Polsce zaraz podchwyca ten pomysl jako
    wyznacznik postepu i wprowadza to samo u nas.

    w niemieckich miastach przez dziesiatki lat byly przekraczane normy, pozniej
    wprowadzono Umweltplakette ale sytuacje sie nie poprawila w koncu w USA sprawa sie
    rypnela i ludzie sie zirytowali ze motokoncerny ich dymaja :-)

  • 34. Data: 2018-04-22 04:17:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Raczej wjazd na chodnik przy trzydziestu wygeneruje mniej zabitych i
    > rannych. Dzisiaj w niemczech rozpoczal sie sezon jezdzenia ciezarowkami po
    > chodnikach. Specjalnie punktowane sa godziny szczytu i ogrodki przy
    > knajpkach.

    Sugerujesz, że kogoś kto chce wjechać na chodnik powstrzyma
    limit dozwolonej prędkości?

  • 35. Data: 2018-04-22 04:18:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message
    > Rozpędzanie się na mieście nic nie daje poza zanieczyszczeniem spalinami,
    > hałasem, pyłem z klocków. Jak byłem młody, to ruszając z pod świateł
    > dawałem gazu i rura, żeby za 300 metrów heblować przed następnymi
    > światłami. Ostatnio toczę się 55 i przejeżdżam przez miasto równo z
    > czarnymi BMW, które ruszają z rykiem pełną mocą swoich 300 KM. Spotykamy
    > się na kolejnych światłach. Spalam przy tym dużo mniej paliwa i jadę bez
    > szarpaniny, płynnie.

    Jest jednak różnica pomiędzy 55 a 30km/h.

  • 36. Data: 2018-04-23 15:07:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-09 o 23:19, Marcin N pisze:

    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,18814288
    ,srednia-predkosc-w-najwiekszych-polskich-miasta-sli
    maczy.html

    Dla Warszawy średnia 39 km/godz.
    To możliwe, jeżeli liczy się jako jazdę po Warszawie przeloty S2, S8 w
    godzinach gdy nie ma korków, przeloty Wisłostradą, al. L. Kaczyńskiego w
    porach bez korków itd.
    Jazda po Warszawie rozumiana jako przejazd ulicami z zainstalowaną
    sygnalizacją świetlną daje mi średnią ok. 15 godz. godz.
    Jadąc rowerem w tempie bynajmniej nie wyczynowym bez wysiłku
    przemieszczam się szybciej niż samochody jadące w tym samym kierunku np.
    al. Jana Pawła, Świętokrzyską.

  • 37. Data: 2018-04-23 15:16:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Limit nie, ale inni jadacy wolno tak.

  • 38. Data: 2018-04-23 15:57:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-22 o 04:18, Pszemol pisze:
    > "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message
    >
    > Jest jednak różnica pomiędzy 55 a 30km/h.

    Rowerem wyciągam normalnie z 15-20 km godz.
    Jadąc rowerem wzdłuż arterii ze światłami co kilkaset metrów
    przemieszczam się przez miasto szybciej niż samochody, które z rykiem
    dają po garach ruszając spod świateł, rozpędzają się do setki w 4
    sekundy i heblują 200 metrów dalej przed następnymi światłami.

  • 39. Data: 2018-04-23 15:58:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-09 o 06:41, Shrek pisze:

    > W Warszawie też niby się nie pali masowo węglem, a jednak jest silne
    > sprzężenie między seroznem grzewczym a sogiem.

    W niskich temperaturach silniki spalinowe emitują więcej toksycznych spalin.

  • 40. Data: 2018-04-26 09:19:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-08 o 22:58, Poldek pisze:

> [...]
    > Renomowany fachowiec by tego lepiej nie zrobił.
    >
    > Wracając do meritum - jak byłem młody to samochód/motocykl był luxus,
    > bajer, szpan, być może także przyjemność. Bo wtedy było 196 samochodów
    > na 1000 mieszkańców. Teraz jest 539 samochodów na 1000 mieszkańców i
    > samochód przestał być przyjemnością, stał się koszmarem.
    > Miasta i wioski są obsrane samochodami, które wpier----lają się
    > wszędzie, na trawniki, na chodniki, do biedronki wpieprzają się 4
    > kopytami, do kościoła, przedszkola i szkoły, do jeziora, do morza, do
    > lasów, w górach na szlaku mijają człowieka ryczące motory i kłady.

    Ale Ty także się do tego przyczyniłeś i przyczyniasz. Po co więc te
    pretensje i do kogo? Czasy, kiedy tatuś był SB-kiem i miał jako jedyny
    we wsi auto dawno się skończyły. Teraz auto może mieć każdy kto ma
    pieniążki na jego zakup i utrzymanie, niezależnie od tego czy ma taką
    potrzebę czy też zachciankę. Chcesz mieć Ty to dlaczego masz pretensje,
    że chce mieć także i Kowalski czy Nowak z sąsiedztwa?