  • 21. Data: 2018-04-09 21:05:13
    Temat: Re: Berlin ogranicza prędkość do 30 km/h.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-04-08 o 22:32, Poldek pisze:

    > Przy toczeniu 55 średnia nie wychodzi 30, tylko pewnie z 15.
    > Przy ryczeniu spod świateł, rozpędzaniu się do 100, heblowaniu średnia
    > też wychodzi 15. Sądzę, że przy 30 też wyjdzie 15.

    Przelicz to sobie jeszcze raz.
    Najczęściej wychodzi około 30.

    Przy 15 km/h mając do pracy 30 km - jechałbyś 2 godziny. Tyle jedziesz?

    --
    MN

  • 22. Data: 2018-04-09 22:46:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Apr 2018 21:05:13 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Przelicz to sobie jeszcze raz.
    > Najczęściej wychodzi około 30.
    >
    > Przy 15 km/h mając do pracy 30 km - jechałbyś 2 godziny. Tyle jedziesz?

    A masz 30 km ?
    Duze miasto, a na peryferiach swiatel malo :-)

    niestety - swiatla bardzo spowalniaja, a korki dokladaja

    https://www.youtube.com/watch?v=ruiTcFluJtQ
    ten osiagnal 30km/h - 4.6km w 9:30
    Ale miasto bylo niemal puste, a ITS jeszcze nie zainstalowano

    https://www.youtube.com/watch?v=PiCZMMlRp4w
    7.8 km w 18 minut - koncowke i kluczenie po uliczkach rynku juz mu
    darowalem. 26km/h, a miasto nadal dosc przejezdne.

    Nawiasem mowiac - to nie byla najkrotsza trasa, mogl przejechac 7.4km
    ... czyzby mu nawigacja policzyla, ze to bedzie dluzej ?

    Bo jak sa korku, to jest tak
    https://www.youtube.com/watch?v=BlaUxNJqidA

    1 km w 2:40 ... calkiem niezle :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-04-09 23:19:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-04-09 o 22:46, J.F. pisze:

    > A masz 30 km ?
    > Duze miasto, a na peryferiach swiatel malo :-)
    >
    > niestety - swiatla bardzo spowalniaja, a korki dokladaja

    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,18814288
    ,srednia-predkosc-w-najwiekszych-polskich-miasta-sli
    maczy.html

    --
    MN

  • 24. Data: 2018-04-09 23:27:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-04-09 o 23:19, Marcin N pisze:

    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,18814288
    ,srednia-predkosc-w-najwiekszych-polskich-miasta-sli
    maczy.html

    To jakiś inny matrix. Ja mam z pracy 6 km i to się jedzie 20-30 minut (a
    i 45 nie jest niespotykane). Ale autobusem jest jeszcze dłużej.

    MJ

  • 25. Data: 2018-04-09 23:33:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Apr 2018 23:19:39 +0200, Marcin N napisał(a):

    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,18814288
    ,srednia-predkosc-w-najwiekszych-polskich-miasta-sli
    maczy.html

    Publikuja od dawna ... ale nie potrafie sobie wyobrazic jak to
    rzetelnie zmierzyc.
    Srednia z korkow czy z calej doby ?
    Z glownych arterii czy ze wszystkich ulic ?
    A jak 10 minut szukam miejsca do parkowania, to wliczyc czy nie ?

    Google moze by potrafil, ale jak odroznic samochody od tramwajow ...

    J.

  • 26. Data: 2018-04-10 00:03:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 9 Apr 2018 23:33:20 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > rzetelnie zmierzyc.
    > Srednia z korkow czy z calej doby ?
    > Z glownych arterii czy ze wszystkich ulic ?

    Ja bym mierzył główne arterie, przelot przez całe miasto w najgorszej
    godzinie doby - godziny szczytu, czyli najwięcej ludzi w niej właśnie
    jedzie.
    No i wartość średnia dla tygodnia pracującego.

    > Google moze by potrafil, ale jak odroznic samochody od tramwajow ...

    Jakąś tam metodologię można przyjąć korzystając z Googla.
    Czyli np. trójmiasto, trasa Gdańsk Główny-Gdynia Główna, jutro wyjazd o
    15:30 (największy ruch) przez miasto:

    23.1km czas przewidywany 40min-1h30min, czyli średnio 1h05min.

    Srednia z godzin szczytu więc 21.3km/h

    Średnia dobowa pewnie nie wyjdzie wiele większa, bo co prawda w nocy ten
    dystans przejeżdża się w 40min (czyli średnia 34.6km/h), ale ponieważ
    znacznie więcej samochodów jedzie w godzinach szczytu niż w nocy, to
    średnia dobowa wyjdzie ze 25km/h.

  • 27. Data: 2018-04-11 12:03:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >To jakiś inny matrix. Ja mam z pracy 6 km i to się jedzie 20-30 minut
    >(a i 45 nie jest niespotykane). Ale autobusem jest jeszcze dłużej.

    Srednia.
    Jedni maja wolniej, inni szybciej.

    J.

  • 28. Data: 2018-04-11 13:24:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]
    >>> http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,18814288
    ,srednia-predkosc-w-najwiekszych-polskich-miasta-sli

    Cos w tym jest, ale jak one beda zapchane, a inne wolne ?

    >przelot przez całe miasto

    To znow bedzie sytuacja, ze jedziesz 10km 60, potem 10 km stoisz
    godzine, potem 10km 60 ... srednia 22km/h, a ci co stoja w centrum
    maja inne zdanie :-)
    Tranzytowcy tez maja inne zdanie, bo jada 40 km obwodnica w pol
    godziny :-)

    >w najgorszej godzinie doby - godziny szczytu, czyli najwięcej ludzi w
    >niej właśnie
    >jedzie.

    To z kolei moze dac jakies falszywe wyniki, ze przypadkowy korek
    wplywa na wynik.

    >No i wartość średnia dla tygodnia pracującego.

    A potem tworzy sie korek przy powrocie z weekendu :-)

    Tak swoja droga - moze warto jeszcze zachowac mape niedzielnych
    korkow, i zobaczyc za pare miesiecy jak zakaz handlu wplynal na ruch
    :-)

    >Jakąś tam metodologię można przyjąć korzystając z Googla.

    Tak w ogole to podejrzewam, ze google wykorzystuje telefony klientow
    bez ich wiedzy.
    Ot, zamelduje co 5 minut gdzie przebywaja, wyliczy sie srednia ...
    tylko jak ustalic, czy nie jedzie tramwajem .

    >Czyli np. trójmiasto, trasa Gdańsk Główny-Gdynia Główna, jutro wyjazd
    >15:30 (największy ruch) przez miasto:
    >23.1km czas przewidywany 40min-1h30min, czyli średnio 1h05min.
    >Srednia z godzin szczytu więc 21.3km/h

    Ale nie uwazasz, ze niezly rozrzut ?

> [...]
    >dystans przejeżdża się w 40min (czyli średnia 34.6km/h), ale ponieważ
    >znacznie więcej samochodów jedzie w godzinach szczytu niż w nocy, to

    Czyli ważyć ilościa pojazdow ... nieglupie, tylko co bedzie, jak
    mieszkancom w korku nie chce sie odpalic nawigacji, za to ci co jada
    wieczorem, to czesto maja.

    Tak czy inaczej - bez wyjasnienia szczegolow to ta liczba nic nie
    znaczy, a po wyjasnieniu pojawi sie multum pytan dodatkowych :-)

    J.

  • 29. Data: 2018-04-11 15:35:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Korzystaja bez wiedzy ale za zgoda. Jest funkcja wylaczenia gps a wlaczenie oznacza
    zgode. Rozpoznawanie czy tramwaj proste. Tramwaj zatrzymuje sie na przystankach i ich
    polozenie jest znane. Polozenie tramwaju tez moze byc dla systemu znane. Nadawane w
    tramwaju komunikaty sterowane sa przez gps. W Lodzi sa przystanki na ktorych
    wyswietlany jest czas przyjazu tramwaju. Czyli przystanek wie gdzie jest tramwaj.

  • 30. Data: 2018-04-11 23:02:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2018 06:35:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Korzystaja bez wiedzy ale za zgoda.
    >Jest funkcja wylaczenia gps a wlaczenie oznacza zgode.

    Taa, za dobrowolna zgoda :-)

    > Rozpoznawanie czy tramwaj proste. Tramwaj zatrzymuje sie na
    > przystankach i ich polozenie jest znane.

    Czesto sa one na skrzyzowaniach, na nich sa swiatla, i samochody tez
    stoja.
    Albo sa nie na skrzyzowaniach, i bez wysepki - i to samo.

> [...]
    > sterowane sa przez gps. W Lodzi sa przystanki na ktorych
    > wyswietlany jest czas przyjazu tramwaju. Czyli przystanek wie gdzie

    Przystanek wie. Ale czy zechce sie podzielic ta informacja, i czy
    googlowi zechce sie zaprogramowac odczyt ...

    J.