  • Data: 2014-04-23 10:49:29
    Temat: Re: Benzyna po 2 złote a gaz po złotówce.
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 08:07:46 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Czy to jest kamienica sprzed 1900 roku ?

    > Taki standard. Jedni maja palac, drudzy 180m2, a trzeci jeden pokoj
    >
    > bez wygod na rodzine na cala rodzine.
    >
    > Rury z woda i kanalizacja byly w tej kamienicy od poczatku ?
    >

    > A robotnicy z fabryki na ktorym pietrze mieszkali ? Bo w tym co
    >
    > piszesz jakos nie bardzo widze dla nich miejsca ...

    > Po malej komasacji ... a na 1 pietrze po parcelacji ?

    > Czyli po 12 h od zawsze ?
    >

    > J.

    Tak wpisanej do rejestru zabytków. Ma 112 lat. Teraz też tak jest że jedni mają
    pałace a inni mieszkają w 35 metrowym mieszkaniu z trzy albo cztery osoby. robotnicy
    o ile były wolne pomieszczenia to na ostatnim mieszkali. To byli ludzie którzy
    przyjechali się dorobić i im potrzebne było miejsce do spania. 3 lata pracy u
    Poznańskiego pozwalało zarobić na dom i gospodarstwo na wsi. Przyjeżdżali i po
    zarobieniu odjeżdżali. Komasacja była po II Wojnie Światowej. Teraz w miarę
    zwalniania się mieszkań przywracany jest stan pierwotny albo łączenie tak jak u mnie
    trzech mieszkań w jedno. Teraz ludzie też pracują po dwanaście i więcej godzin
    dziennie i żaden robotnik tak pracujący przez trzy lata na dom i gospodarkę nie
    odłoży. Oni wtedy mieli w czasie pracy na pewno przerwy na obiad bo na jednym ze
    starych zdjęć było widać że robotnicy są na stołówce i jedzą obiad. Nie podejrzewam
    ze to była manipulacja jak na zdjęciach z obozów koncentracyjnych.