  • 241. Data: 2022-06-14 10:28:26
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 14.06.2022 o 08:25, Cavallino pisze:

    > I w tym celu łazisz po necie i szukasz, gdzie by tu coś o tym napisać?

    Nie wiem na podstawie czego wyciągasz takie wnioski - piszę bardzo rzadko.

    > Musi Ci się mocno nudzić....

    Czasami - i rzeczywiście zdarzą się mi wtedy coś napisać. Zwłaszcza jak
    widzę, że warto :)

    > Nijak nie.
    > Jak ja stwierdzam że coś nie jest dla mnie, to przestaje mnie to
    > interesować, więc nie tracę czasu na takie aspekty.

    Nie jest dla mnie *teraz* - pisałem, że napęd elektryczny to przyszłość
    motoryzacji (chyba, że ktoś nagle wynajdzie teleportację). Problemem
    dlaczego nie teraz *dla mnie* są baterie i czas ładowania.

    > Ja to widzę inaczej - temat Cię uwiera, może nawet podświadomie.
    > Trochę przez zawiść, a trochę przez niespełnione marzenie, więc nie
    > mogąc zjeść tego ciastka, bierzesz udział w jego hejtowaniu.....

    Proszę Cię :) Nie idź tą drogą, bo to śmieszne jest :)

    > I tak samo jest w przypadku pozostałych ev-hejterów (o ile ktoś z nich
    > nie jest wprost opłacany za czarny pr w temacie, bo wtedy kierują nim
    > inne pobudki).

    Mi to bardziej wygląda na Spectrum jest lepsze od Atari (swoja drogą -
    jest :) )

    > Ale spoko, tak jak kiedyś fanatycy koni przegrali z samochodziarzami,
    > tak i Wasz głos teraz nic nie znaczy.

    Nie bardzo wiem do czego pijesz - Spalinówki się kończą i to oczywiste.
    Pytanie jest tylko kiedy się przesiąść - *dla mnie* to jeszcze za
    wcześnie, ponieważ się nie nadają na trasy jakie robię bez pójścia na
    kompromisy.

    > Możecie sobie gardłować do woli, ale szkoda na to Waszego czasu
    > generalnie, przyszłość jest już jasna, a ice odchodzi do lamusa.

    No to po co gardłujesz ciągle? Sprawa jest jasna - również dla mnie :)
    W wątkach o elektrykach ciągle widzę Ciebie, Myjka i ii w cytatach. Aż
    tak bardzo trzeba ich bronić?

    > Szkoda tylko, że swoim bezsensownym hejtem, zakłócacie możliwość
    > poznania faktycznych aspektów nowej technologii tym, którzy są nią
    > zainteresowani i chcieliby się czegoś dowiedzieć.
    > Np. o tym jak ona wygląda w praktyce, jak dobrze dobrać bev do potrzeb,
    > a jak go nie kupować, na co uważać itd

    Ale my nie poznajemy ich zalet. Poznajemy za to, że przerwy w podróży
    trzeba robić, trzeba je planować z uwzględnieniem ładowarek, Trzeba jeść
    sporo obiadów i nie daj boże robić trasy 600km bez większych postojów.
    Coś pominąłem?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 242. Data: 2022-06-14 10:42:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.06.2022 o 09:18, Shrek pisze:

    > To jest właśnie problem z elektrykami. Większość myśli że prąd bierze
    > się z gniazdka, tak jak kotlet z supermarketu. NIe wystarczy przykleić
    > gniazdka na taśmę dwustronną, żeby pociągnąć z każdego 16A.

    Chyba logiczne, że przychodzi elektryk, dostawca itp itd i sobie
    instalują gniazdka by dostać za to kasę. U Ciebie inaczej jest?

  • 243. Data: 2022-06-14 10:47:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-06-2022 o 10:28, Mirek Ptak pisze:

    > No to po co gardłujesz ciągle?

    Poniżej było wyjaśnienie.

    Większość o elektrykach nie ma jeszcze pojęcia, to ktoś musi nieść
    kaganek oświaty.
    Pokazać, że nie taki diabeł straszny jak go hejterzy malują.

    > Ale my nie poznajemy ich zalet.

    Bo się o nie nie pytacie.
    A że prostujemy wylewany przez hejterów hejt, to chyba ciężko się dziwić?

  • 244. Data: 2022-06-14 10:51:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    ..

    > No to po co gardłujesz ciągle? Sprawa jest jasna - również dla mnie :)
    > W wątkach o elektrykach ciągle widzę Ciebie, Myjka i ii w cytatach. Aż
    > tak bardzo trzeba ich bronić?

    Jak Matkę Boską. :-)

  • 245. Data: 2022-06-14 11:44:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2022 o 10:42, ii pisze:

    > Chyba logiczne, że przychodzi elektryk, dostawca itp itd i sobie
    > instalują gniazdka by dostać za to kasę. U Ciebie inaczej jest?

    Tak samo logiczne jak że w markecie potrzebny jest jeszcze wykładacz
    towaru, co włoży kotlet do chłodzonej lady. Ale tak samo logiczne jest
    to, że nie powoduje to że mięso bierze się z marketu, a zatrudnienie
    wykładacza jest warunkiem koniecznym ale niewystarczającym, żebyś kupił
    tam kotleta.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 246. Data: 2022-06-14 12:14:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.06.2022 o 08:20, J.F pisze:

    > P.S. Da sie kupic "instalacyjne" bezpieczniki mniejsze niz 6A ?

    Da - 0,5, 1, 2, chyba 4 i 6.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 247. Data: 2022-06-14 12:26:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Da - 0,5, 1, 2, chyba 4 i 6.

    4A kolega pokazal, ale S-ka 0.5A?

    J.

  • 248. Data: 2022-06-14 12:31:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup

    >Chyba logiczne, że przychodzi elektryk, dostawca itp itd i sobie
    >instalują gniazdka by dostać za to kasę. U Ciebie inaczej jest?

    No jest jak piszesz.
    Zamawiasz przyłacze, np 22kW, przyjedza elektryk dostawcy,
    instaluje, przychodzi faktura, cena za przyłącze 22kW,
    podłączasz odbiornik 22kW ... pstryk, nie ma pradu na polowie osiedla
    :-)

    J.

  • 249. Data: 2022-06-14 12:38:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2022 o 12:26, J.F. pisze:

    > 4A kolega pokazal, ale S-ka 0.5A?

    https://www.tim.pl/wylacznik-nadpradowy-1p-z-0-5a-15
    ka-ac-faz-z0-51-278617

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 250. Data: 2022-06-14 12:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-06-2022 o 07:56, Mirek Ptak pisze:
    [...]
    >Ja to widzę inaczej - temat Cię uwiera, może nawet podświadomie.
    >Trochę przez zawiść, a trochę przez niespełnione marzenie, więc nie
    >mogąc zjeść tego ciastka, bierzesz udział w jego hejtowaniu.....

    psycholog amator :-)

    A moze to Ciebie temat uwiera - chciales miec elektryka, masz, tylko
    ... to zły wybor był.
    Bo ... jak długo te elektryki miałes ?

> [...]
    >kierują nim inne pobudki).

    >Ale spoko, tak jak kiedyś fanatycy koni przegrali z samochodziarzami,

    Czekaj czekaj - ropa sie skonczy, i nie wiadomo, czy konie nie wrocą
    :-)

    >Szkoda tylko, że swoim bezsensownym hejtem, zakłócacie możliwość
    >poznania faktycznych aspektów nowej technologii tym, którzy są nią
    >zainteresowani i chcieliby się czegoś dowiedzieć.

    Czemu zakłócamy?
    Moze własnie uzupełniamy.

    Elektrykiem mozna szybko pojechac ... ale na razie nie w Polsce, bo
    superchargerow brak.
    Elektryk jezdzi tanio ... jak naładujesz z darmowej ładowarki,
    a takich coraz mniej, i pewnie znikną.

    >Np. o tym jak ona wygląda w praktyce, jak dobrze dobrać bev do
    >potrzeb, a jak go nie kupować, na co uważać itd

    O to to to ... masz, pisz, tylko obiektywnie.
    A nie tam "elektryk dobry jest, bo nikt nie chce jechac wiecej niz
    400km dziennie :-)

    J.