  • 111. Data: 2022-06-08 17:00:14
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2022 o 15:26, ii pisze:

    > No ale plany nie zakładają przejścia z dnia na dzień.

    W dekadę z kawałkiem:P Tak tylko przypomnę, że dekadę temu też pisaliśmy
    o tym jakie to problemy z tym będą i była odpowiedż, że to jeszcze długo
    zanim elektryki się przyjmą (a co dopiero o zakazie spalinek) i co. I
    gówno - okazało się że po dekadzie jesteśmy w ciemniejszej dupie niż wtedy.

    > Jak ktoś sieć
    > zaniedbał tak, że mu przeszkadza jeden elektryk na 5 tysięcy mieszkańców
    > to ... no ja p... ... debil.

    Raczej i bez elektryków się martwią że trzeba będzie ciąć.

    > Jakich sobie osłów wybrałeś takich masz.

    Racja - tylko piszę co się szykuje - nie będzie żadnych elektryków dla
    każdego ładowanych w gniazdku. Po prostu plebs ma nie mieć samochodów -
    to właśnie aktualnie leży na stole.

    > No jest, ale samo zaistnienie elektryków jest zupełnie naturalne.

    Ale z tego nie wynika zakaz spalinek. Tego po prostu nie da się ot tak
    zastąpić 1 do 1. Elektryki póki co funkcjonują bo jest ich mało. I też
    nie są dla każdego, bo nie każdy ma gdzie je ładować (pomijając to że
    nie ma tyle mocy w systemie).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2022-06-08 17:07:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.06.2022 o 07:24, Cavallino pisze:

    > Powiedzmy od roku 2015, gdy się co rok dostaje na to kasę z Unii....

    Mylisz się. Unia dała narzędzie w postaci ETSa a nie pieniądze,
    pieniądze to już pis lokalnie nakradł od obywateli - państwo sprzedało
    państwowej energergetyce prawa do emisji które dostało za darmo za grubą
    kase, na co płacisz w rachunkach. Ściągnęło z tego za ostatni jakieś 25
    miliardów od polaków. Dla skali to niewiele mniej niż rachunki ze
    wszyskich gospodarstw domowych.

    > Którą regularnie przepierdziela się na korupcję poltyczną zamiast na cel
    > jej dostania....

    No dobra - rozkradli. Ale nie zmienia to stanu faktycznego, że system
    nie jest na to gotowy - i w ciągu 10 lat nie będzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 113. Data: 2022-06-08 17:46:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-08 o 15:32, ii pisze:
    > I tak i nie. Tempo przyrostu elektryków wzrosło.

    No i co z tego że wzrosło. A że ludzie na potęgę montują klimatyzację to
    już nikogo nie uwiera :]

    > Nie każdy. Tylko ci, którzy mają po drodze lub mają do sklepu daleko.

    Ta jasne :>

    > A jak nam się wydaje?

    A nie wiem, różnie.

    L.

  • 114. Data: 2022-06-08 17:51:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-08 o 16:12, nadir pisze:
    > Jak unijne biurwy przepchną ten temat, a sądzę, że przepchną, to
    > szczególnie zimą przeciętny właściciel elektryka, domu i pompy ciepła
    > będzie miał do wyboru; albo grzejemy, albo ładujemy.

    Unia srunia, przy tych cenach gazu ludzie sami od tego odejdą, tak samo
    było z olejem opałowym i innymi wynalazkami. Przy każdej zmianie jest
    raban i dziamgolenie, niektórzy inaczej nie potrafią.

    > I jako inżynier jaki masz na to pomysł?

    Węgiel jako baza i gorąca rezerwa, OZE + magazyny energii (ale takie
    duże, nie popierdółki w domach, choć to też coś daje), kilka dużych
    gazówek bo są tanie w budowie, szybko startują a jak nie są potrzebne to
    można wyłączyć. W atom już nie wierzę że powstanie, zresztą teraz przy
    kosztach budowy atomu i kosztach paliwa jest to kompletnie bez sensu dla
    nas bidoków.

    L.

  • 115. Data: 2022-06-08 18:02:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2022 o 17:46, Lisciasty pisze:

    > No i co z tego że wzrosło. A że ludzie na potęgę montują klimatyzację to
    > już nikogo nie uwiera :]

    Czasem uwiera - Zresztą dalej nie wszyscy mają a i klima to nie ten rząd
    wielkości. Ale spoko - doda się do blackoutu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2022-06-08 18:08:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2022 o 17:51, Lisciasty pisze:

    > Węgiel jako baza i gorąca rezerwa,

    Chyba już za chwilę ma być niewolno:P

    > OZE + magazyny energii (ale takie
    > duże, nie popierdółki w domach, choć to też coś daje)

    Ale jakie - szczytowopompowe czy baterie?

    > kilka dużych
    > gazówek bo są tanie w budowie, szybko startują a jak nie są potrzebne to
    > można wyłączyć.

    Jak mają tylko jako rezerwa na szczyt robić, to chyba bardziej sensownie
    jest po prostu wymienić palniki w węglówkach.

    > W atom już nie wierzę że powstanie, zresztą teraz przy
    > kosztach budowy atomu i kosztach paliwa jest to kompletnie bez sensu dla
    > nas bidoków.

    Jeśli rzeczywiście będą chcieli zeroemisyjnosci w 2050 to nie mamy
    specjalnie wyboru.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 117. Data: 2022-06-08 18:56:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-08 o 18:02, Shrek pisze:
    > Czasem uwiera - Zresztą dalej nie wszyscy mają a i klima to nie ten rząd
    > wielkości. Ale spoko - doda się do blackoutu:P

    W kraju mamy 10mln gospodarstw domowych, niech połowa będzie miała klimę
    i ją włączy, to mamy pobór 10GW. Tak wiem nierealne, ale podobnie jak
    chrzanienie o milionie elektryków ;P

    L.

  • 118. Data: 2022-06-08 19:00:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-08 o 18:08, Shrek pisze:
    > Chyba już za chwilę ma być niewolno:P

    Dopóki szwaby palą węglem to będzie wolno :]

    > Ale jakie - szczytowopompowe czy baterie?

    Baterie, wiem że drogo ale i tak taniej niż budować i utrzymywać
    szczytowo-pompową, w dodatku można postawić w pół roku.

    > Jak mają tylko jako rezerwa na szczyt robić, to chyba bardziej sensownie
    > jest po prostu wymienić palniki w węglówkach.

    Nie za bardzo, węglówka ma od cholery systemów dodatkowych, które trzeba
    serwisować i pilnować, już sam kocioł razem z milionem pierdół wokół
    niego jest zbędny. Gazówka jest mała tania i ma tę zaletę że można
    zamiast gazu puścić olej z wodą i też będzie latać. A i pewnie na
    rzepaku pojedzie :]

    > Jeśli rzeczywiście będą chcieli zeroemisyjnosci w 2050 to nie mamy
    > specjalnie wyboru.

    Jaka zeroemisyjność jak szkopy dopiero co nową węglówkę uruchomili :P

    L.

  • 119. Data: 2022-06-08 19:04:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2022 o 18:56, Lisciasty pisze:

    > W kraju mamy 10mln gospodarstw domowych, niech połowa będzie miała klimę

    No ale nie ma. Przejdź się po blokowiskach szukaj jednostek zewnętrznych
    do tej klimy - jak będzie co 30 to na bogato:P

    > i ją włączy, to mamy pobór 10GW. Tak wiem nierealne, ale podobnie jak
    > chrzanienie o milionie elektryków ;P

    Z tym że klimy unia nie nakazuje montować a przesiadkę na elektyki tak
    (znaczy oficjalnie przesiadkę - w praktyce po prostu zakaz spalinek i
    przesiadkę do autobusu). No i ogrzewanie też ma być zeroemisyjne, więc
    oficjanie do 2050 praktycznie wszystko ma być na prąd:P Co może się nie
    udać?:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 120. Data: 2022-06-08 19:09:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2022 o 19:00, Lisciasty pisze:

    > Dopóki szwaby palą węglem to będzie wolno :]

    No ale w pewnym momencie się okarze, że oni się przesiądą i już nie
    będzie wolno. Oficjalnie ma być do 2050.

    > Baterie, wiem że drogo ale i tak taniej niż budować i utrzymywać
    > szczytowo-pompową, w dodatku można postawić w pół roku.

    No nie wiem - ile te magazyny mają - bo mówimy o gigawatogodzinach?

    > Nie za bardzo, węglówka ma od cholery systemów dodatkowych, które trzeba
    > serwisować i pilnować, już sam kocioł razem z milionem pierdół wokół
    > niego jest zbędny.

    No ale te już mamy i teoretycznie i tak do 2050 powinny być zamknięte.

    > Gazówka jest mała tania i ma tę zaletę że można
    > zamiast gazu puścić olej z wodą i też będzie latać. A i pewnie na
    > rzepaku pojedzie :]

    Nie sądzę:)

    > Jaka zeroemisyjność jak szkopy dopiero co nową węglówkę uruchomili :P

    Prawie 20 lat jej zostało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!