-
Data: 2022-06-18 18:35:00
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Fri, 17 Jun 2022 23:01:54 +0200, J.F
> Przeciez zaczeli, a nawet dawniej.
> Olowiowy to 1859.
Zaczęli, ale nie prowadzili dalej badań. W ICE cyklicznie coś było
poprawiane na przełomie tych 100 lat. 10 lat temu doszli do ściany,
to już technologia skończona.
> A koncerny paliwowe sie przejmowaly bateriami do laptopow i telefonow?
Nie musiały.
> W GM ktos ktos musial mocno obrazic, albo dostal duuuużą wziątkę,
> bo zaorali caly program bardzo dokladnie, nic nie zostało.
Tak czy siąk BEV zostało zabite.
> A moze to amerykanskie przepisy tak naprawde ?
Może poszli od lasu. ;P
> Ty masz hybryde, a my tu o BEV.
Którego to plugina używam w ponad 90% jako BEV,
literalnie jeżdżę w zdecydowanej większości na prądzie.
> Pierwsze Tesle - 80-120k$. W 2010.
I porównaj sobie z samochodem spalinowym tego samego segmentu, dającego
takie same parametry (ot, choćby brak turbodziury) przy tym samym komforcie
jezdnym.
> I wymienili zamiast zresetowac? :-)
Tak, Jak już nie raz pisałem jest o to afera rozpętana w Australii.
> Tak czy inaczej - w ten sposob to oni klienteli nie zdobędą.
> Pewnie jakis koncern paliwowy przeplacil :-)
Dają 160 tkm lub 8 lat gwarancji na baterię,
kto by nie chciał tyle gwarancji na silnik w ICE?
> Na poczatku moze i warto - do badań.
Nie wiem co im przyświeca, fakt jest taki że jak po druciarsku resetowałem
BMU, to miałem wyjściowe 95% użytecznej pojemności baterii. Dokładnie tyle
co mam teraz po wymianie na nową.
>>> Reszta biznesu troche przespała.
>>> A gdzies tam dalej masz kwestię prądu.
>>> Bez OZE to są auta na węgiel.
>> Ale 20% energetyki nawet w zapyziałej polsce to OZE.
> a potrzebujemy 120% :-)
Znowu odwracasz kota ogonem, nie było mowy ile potrzebujemy tylko kłamałeś
że to 100% auta na węgiel. Tymczasem BEV i PHEV (sprawdzić czy nie mowa o
krajach gdzie PHEV był głupkowato dotowane na poziomie BEV, były tańsze niż
odpowiedniki ICE i ludzie je kupowali kompletnie bez woli ładowania z
druta) w większości jeżdżą z OZE.
>> Sporo prądu
>> z OZE kupujemy z ościennych taniej niż produkujemy energię z węgla.
> przynajmniej tyle.
Aż tyle, to znaczy że rozmijasz się z prawdą odnośnie
tego skąd PHEV/BEV biorą energię.
>> Gdyby pisiory nie udupiły wiatraków w 2015, to byłoby więcej.
> No coz, wlasnie odpuscili.
Faaaajnie, 7 lat p(i)su w dupę wsadzone.
>> Poza tym ja mam swoje OZE i większość prądu wykorzystuję na PHEV.
>>
>>> OZE wprowadzaja swoje problemy do tematu.
>>
>> Problemy to wprowadził rzunt (PO i PiS) oraz prezesi spółek
>> energetycznych siedzących pod pantoflem tegoż rzontu.
>
> To jedno, ale drugie to rzeczywiste problemu
> Poczekamy, zobaczymy ... jak to sie skonczy.
> Trzeba bedzie baterie w domu zainstalować ? :-)
>> Od 2012
>> było wiadomo że idzie OZE i trzeba się do niego gotować, wtedy
>> przyszedł handel emisjami CO2. Miliardy płynęły na rzecz
>> przygotowania sieci do OZE, które zostały przejedzone
>> głównie na kiełbasę wyborczą.
> Ale te miliardy chyba nadal płyną.
Tak, płyną. W zeszłym roku to było AFAIR 6 mld.
Poszło wszystko na kiełbasę wyborczą, bo energetyka
gucio z tego zobaczyła.
> Na ile sie orientuje, to mielismy duze prawa na podstawie
> historycznych danych, a teraz rzad przez TVP i billboardy publicznie
> płacze, jak to kosztują te certyfikaty przez złą unie,
> a sam je sprzedaje.
>
> Tylko owszem - kiedys bedzie kolejny krok - ograniczy sie nam te
> prawa, a bedziemy bez OZE.
>> Do magazynu energii w domu. Choćby po to aby ją ładować w tanim prądzie a
>> wykorzystywać w drogim. Albo ładować w dzień słońcem, a korzystać w nocy na
>> rzecz samochodu.
>
> Baterię ladowac z baterii? Duza strata.
> Dwie baterie by sie przydaly, wymienialne :-)
Większa niż 20% które żre prosument? Nie. Poza tym w zimie można pompować
taką baterię tanim prądem nocnym, a zużywać w drogim prądzie na rzecz domu
czy ogrzewania PC.
>>> I czy nie pisales, ze to warte gora 25 tys?
>> Pokaż gdzie, bo po raz kolejny mi przypisujesz coś czego nie napisałem.
>
> A nie pisales całkiem niedawno, ze cena motoryzacyjna mocno zawyzona?
>
> A moze mi sie pomylilo z tą w/w bateria do merca - pisales ze ktos
> chcial za używaną 500zl/kWh, a baterie do PV kosztuja od 2200zl/kWh
> ... moglo mi sie ubzdurac, ze to jest blisko polowa z 5000 zl,
> a nie ze 4x drozej :-)
To nie jest oczywiste że części z rynku wtórnego są tańsze? Taka bateria
teraz jest wyjątkowo tania, bo nikt jej aktualnie, poza takimi co ją
wykorzystają jako bank energii w domu, nie potrzebuje.
>> Fikuśna blacha nie rzutuje na możliwość naprawy. Skoro mi
>> baterię wymienili w ASO (a robili to pierwszy raz), znaczy
>> że się da wymontować w każdych warunkach. Bateria wyglądała
>> tak: https://zapodaj.net/images/99324a571751c.jpg
> Wow, gdzie sie taka skrzynia miesci :-)
> A mowilem ze fikusnie wygieta ... choc to akurat wygląda na garazową
> konstrukcje :-)
Bosz. :P To jest skrzynia transportowa.
Bateria leży w środku, w folii.
Tu masz baterię:
https://zapodaj.net/images/2078237146141.jpg
>> A jak się da wymontować, znaczy da się też rozmontować,
>> naprawić i zamontować.
>
> To akurat niekoniecznie, ale jak widac - dalo sie cos otworzyc.
>
>> W ASO wymiana baterii zajęła
>> 2 godziny, szybciej niż wydłubanie i zamontowanie
>> silnika spalinowego.
>
> Popros rajdową ekipę o wymiane silnika :-)
> Albo zobacz ile na tasmie montują :-)
Rajdowa ekipa wymontuje baterię szybciej niż rajdowa ekipa wymontuje
silnik. Nawet Tesla automatem w cywilnym samochodzie szybciej to robi niż
ekipa rajdowa, bo w 45 sek. wyciągali baterię na pokazie.
> Porownujesz nieporownywalne - nie chodzi o wymiane calej baterii, bo
> cie nie stać, tylko o rozmontowanie i wymiane pojedynczych ogniw.
Wymontowanie silnika też go z automatu nie naprawia, trzeba go potem
rozebrać, wyremontować, złożyć i wmontowac w samochód.
>> Zazwyczaj nie zacznie padać następne tylko jako konsekwencja
>> padnięcia tego pierwszego. Po prostu reszta jest ograniczana
>> przez BMU do tego padniętego.
>
> Oby.
> Ale zakladamy, ze jedno padlo.
> Jak bateria sie sklada z tysiecy ogniw, to kiedy padnie kolejne?
> I tak bedziesz naprawial co miesiąc?
Statystyki mówią, że ogniwa padają bardzo rzadko, bo są dobrze (znaczy
znacznie lepiej) wysterowane i zadbane (temperaturowo) niż każde inne
używane potocznie baterie na których jest zbudowana potoczna wiedza.
> No i jedno naprawisz, ale po paru oplatach dojdziesz do wniosku,
> ze jedno ogniwo niszczy całą baterię :-)
Tylko że nie niszczy. A jak nizczy to w ramach gwarancji, przy czym bateria
nie ląduje na śmietniku, tylko u producenta który ją naprawia.
>> Nie będzie.
>
> Będzie, dlaczego mialoby byc inaczej.
Bo to jedyny słuszny kierunek na uwolnienie się od putina i turbanów.
>> Dwa razy mniej, nie uwzględniając parametrów jezdnych,
>> czyt. wyższego komfortu EV i bilansu użytkowego.
>
> A Cavallino spuscil - Leaf to kiepskie auto :-P
Nie czytam go, ale fakt, Leaf jest stary i źle zrobiony.
Jest już puszczony jak należy Nissan Ariya.
> Malo to to nie jest ... połowa od 160 tys, czy polowa od 125 tys?
Połowa od 160. Z tym że spaliniak gorsze ma parametry jezdne i hałas w
kabinie. Bo jakby miał mieć zbliżone parametry i równie wysoki komfort w
zakresie miejskiej i podmiejskiej jazdy, to by musiał kosztować 2x więcej
niż BEV.
>> Sam sobie zaprzeczasz, zauważyłeś?
>
> Tylko troche.
> Dla Niemca to zaden argument - zamierza kupic nowe i sprzedac po kilku
> latach, degradacji duzej sie nie spodziewa, a moze zreszta dostanie
> gwarancje.
>
> Ale klient na auto uzywane ma juz inną kalkulacje.
>
> W efekcie bogaty Niemiec moze duzo stracic :-)
> I sie potem zastanowi, ale bedzie juz za pozno, i tylko BEV bedą :-)
>
> Jak sie bedzie bał, to nie kupi za poł ceny, tylko za cwierc.
> A to duza strata :-)
Klient z rynku wtórnego ma inną kalkulację, zazwyczaj tym mniejsze
wymagania im niższa cena samochodu.
>> Użytkownicy, dlatego prąd na ładowarkach publiczych kosztuje ile kosztuje,
>> tj. wielokrotnie więcej niż faktyczny koszt kWh energii.
>
> Nie jestem taki pewien, bo ja znam cene "dla konsumenta".
> A ponoc prąd dla komercji mocno podrozał.
>
> https://www.energa.pl/mala-firma/umowy/prad-dla-firm
.html
>
> 1.30 zl. Plus VAT. Plus oplata sieciowa.
> Kartki na prąd wprowadzic :-)
No właśnie, a na ładowarkach (np. GreenWay) kWh
kosztuje 2,47->2,73zł (bez abo).
>> No właśnie, czyli nie miała infrastruktury do budowy.
> Inni tez nie maja, jak wchodzi nowy model.
To korzystają z "publicznych".
>> Nikt nie będzie robić darmo. Ale fakt jest taki że utrzymanie ICE w ASO
>> jest wielokrotnie droższe niż BEV. Tak się składa że mam BEV i ICE w jednym
>> i widzę ile kosztuje serwis ICE a ile BEV. ICE mnie kosztował ~2000 zł
>> rocznie. BEV nie kosztował NIC w ciągu 6 lat, a nawet oszczędził, bo mam
>> naleciane 160tkm i nadal oryginalne klocki.
> A cos ty w tym silniku serwisowal?
> Olej i pasek nie sa takie drogie ... pozniej cena rosnie,
> bo dodatkowe elementy trzeba :-)
Przecież piszę właśnie tylko o kosztach cyklicznego serwisu olejowego.
Czy jedzie czy stoi co rok lub co przebieg trzeba olej, filtry wymienić
żeby się śmierdziel nie zatarł tudzież nie udusił z braku tlenu.
> Choc w sumie ... olej tez drogi, przez 100kkm troche sie tego uzbiera
> ... ale na razie nie tyle, aby roznice ceny pokryc :_)
Różnicę w cenie pokrywa nie tylko serwis, głównie to cena za km i komfort.
Mnie się PHEV do ICE zwrócił w 3 lata. Jakbym dzisiaj kupił kolejnego EV,
zresztą rozważam z małżą wymianę jej pierdziela na PHEV lub BEV (bo jak
zwykle dopiero pod ścianą zaczyna myśleć -- tak samo było z PC). Problem w
tym że małża jeździ mniej niż połowę tego co ja i zwrot by się znacznie
wydłużył. Żeby BEV się przy obecnych cenach zakupu opłacał to trzeba
trzaskać >25kkm.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.22 20:05 Cavallino
- 20.06.22 13:48 J.F
- 20.06.22 13:57 Cavallino
- 20.06.22 15:16 J.F
- 21.06.22 06:30 Cavallino
- 21.06.22 08:43 J.F
- 21.06.22 09:09 Cavallino
- 21.06.22 09:27 J.F
- 21.06.22 09:55 Cavallino
- 21.06.22 12:37 J.F
- 21.06.22 12:47 Cavallino
- 21.06.22 13:35 J.F
- 21.06.22 13:48 Cavallino
- 27.06.22 06:19 Cavallino
- 01.09.22 18:34 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=