-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!border2.nntp.dca1.gi
ganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl
!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Będzie hejt!
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
<1263133673$20220606123918@squadack.com>
<1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
<3908940062$20220606145658@squadack.com>
<1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
<t7mn8g$amj$1$Cav@news.chmurka.net>
Date: Tue, 7 Jun 2022 09:21:12 +0200
Message-ID: <1dub8hr5nfr2i.294e76e79y64$.dlg@40tude.net>
Lines: 83
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.118.138
X-Trace: 1654586473 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 476 83.30.118.138:52076
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704307
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 7 Jun 2022 07:21:21 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 06-06-2022 o 16:51, J.F pisze:
>> On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Hello J.F,
>>> Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
>>>
>>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
>>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
>>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
>>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
>>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
>>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
>>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
>>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
>>>> liczniki potrafia.
>>>
>>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
>>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
>>> pobór mocy a nie samochód.
>>
>> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
>> w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
>> bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>>
>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>> decyduje ile pobierze.
>
> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
Bezpiecznik ogranicza.
No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
evse tez nie ogranicza pradu. Sygnalizowac moze samochodowi
jaki prad jest dopuszczalny.
>> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
>> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
>
> Każde evse ma coś takiego.
> Nie musi być wallboxem.
>
>> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
>
> Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
> jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
> Przy starcie - nie ma żadnego problemu.
No wlasnie, a potem sie podlacza sasiedzi, i trzeba ograniczyc juz w
trakcie.
Poza tym evse na razie chyba nie ma takiej funkcjonalnosci - choc
gdzies mi mignela wersja na 2 wtyczki i jakos sie samochody
dogadywaly.
>> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
>> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
>> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
>> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
>
> Kto za to zapłaci?
> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
>>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>>
>> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
>> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
>
> Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.
Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
Gdzies tam piszą, ze tor elektryczny ma małą sprawnosc, wiec pchaja
wiekszość mocy mechanicznie. No ale czesc elektrycznie.
U Myjka jest calosc mechanicznie, ale dopiero powyzej 80km/h.
Pomysl mi sie podoba, predkosc moze mniej - u nas czesto sie jedzie
70 za jakas ciezarowka.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 09:23 J.F
- 07.06.22 10:32 Cavallino
- 07.06.22 10:32 J.F
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
- 07.06.22 10:40 J.F
- 07.06.22 10:41 cyklista
- 07.06.22 10:48 Cavallino
- 07.06.22 10:56 cyklista
- 07.06.22 11:08 Cavallino
- 07.06.22 12:08 J.F
- 07.06.22 12:23 J.F
- 07.06.22 12:26 J.F
- 07.06.22 12:27 Cavallino
- 07.06.22 12:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 kupujmy części
- 2025-01-30 pogromca ksiezy
- 2025-01-30 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-30 Czy WYNIESIENIE UE-posła Brauna z sali obrad UE-parlamentu stanowiło naruszenie jego immunitetu i godności?
- 2025-01-30 drukarka potrzebna
- 2025-01-30 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-01-30 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-30 Jest Trump prezydent jest Meta/FBook/Instagram ugoda za 25 mln. USD
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=