eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt! › Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-06 18:26:19
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello J.F,

    Monday, June 6, 2022, 4:51:18 PM, you wrote:

    [...]

    >>>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >>>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >>>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    >>> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    >>> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
    >> Infrestruktura też cały czas powstaje.
    > Powolutku i na starych normach chyba.
    >>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    >>> liczniki potrafia.
    >> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    >> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    >> pobór mocy a nie samochód.
    > Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
    > w porozumieniu z samochodem,

    Te duże po prostu ładuja akumulator.

    > ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.

    Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...

    > Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)

    Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
    między ładowarką a samochodem...

    > Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    > decyduje ile pobierze.

    A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?

    > No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
    > ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.

    O właśnie.

    > Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.

    Na pewno się da.

    > No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
    > na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.

    Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
    który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.

    >>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    >>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
    >> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
    > Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
    > elektrykow za duzo :-)

    Rynek nie znosi pustki.

    > A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
    > "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
    > I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
    > i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.

    O tym pisałem wcześniej.

    > Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
    > problemu, i nauki nie bedzie :-)

    Norwegia dostawi 100 elektrowni wodnych i nie poczuje problemu.

    >>> A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    >>> albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)
    >> j.w.
    > No ale jak samochody, to czemu CWU poza?
    > I wytlumacz tu zonie lub sobie, ze siec przeciazona, albo ze taryfa za
    > droga :-)
    >>> Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    >>> wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    >>> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    >>> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
    >> A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych?
    > No wlasnie IMO nie bardzo.
    > Ale przydatnosc/potrzebe widzę.
    > W Belchatowie skorzystac z dołu i hałdy ? :-)
    >>> A moze jednak PHEV?
    >> Fuj. Etap przejściowy.
    > O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
    > nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
    > bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
    > odpadaja obawy o siec.

    Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.

    >> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    >> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    >> legalną prędkością autostradową)
    > Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
    > ja nie narzekam :-)
    >> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
    > Zwal jak zwal :-)
    >> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
    > A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
    > silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,

    40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
    sprzężeniu.

    >> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
    > Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
    >> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
    > Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
    > Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?

    No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
    w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
    energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
    rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
    uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
    dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: