-
Data: 2022-06-06 18:26:19
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F,
Monday, June 6, 2022, 4:51:18 PM, you wrote:
[...]
>>>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
>>>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
>>>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
>>> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
>>> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
>> Infrestruktura też cały czas powstaje.
> Powolutku i na starych normach chyba.
>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
>>> liczniki potrafia.
>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
>> pobór mocy a nie samochód.
> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
> w porozumieniu z samochodem,
Te duże po prostu ładuja akumulator.
> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
> Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
między ładowarką a samochodem...
> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
> decyduje ile pobierze.
A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
O właśnie.
> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
Na pewno się da.
> No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
> na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.
>>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
>>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
>> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
> Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
> elektrykow za duzo :-)
Rynek nie znosi pustki.
> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
O tym pisałem wcześniej.
> Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
> problemu, i nauki nie bedzie :-)
Norwegia dostawi 100 elektrowni wodnych i nie poczuje problemu.
>>> A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
>>> albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)
>> j.w.
> No ale jak samochody, to czemu CWU poza?
> I wytlumacz tu zonie lub sobie, ze siec przeciazona, albo ze taryfa za
> droga :-)
>>> Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
>>> wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
>>> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
>>> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
>> A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych?
> No wlasnie IMO nie bardzo.
> Ale przydatnosc/potrzebe widzę.
> W Belchatowie skorzystac z dołu i hałdy ? :-)
>>> A moze jednak PHEV?
>> Fuj. Etap przejściowy.
> O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
> nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
> bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
> odpadaja obawy o siec.
Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.
>> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
>> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
>> legalną prędkością autostradową)
> Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
> ja nie narzekam :-)
>> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
> Zwal jak zwal :-)
>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
sprzężeniu.
>> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
> Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
>> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
> Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
> Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.22 18:28 Jacek
- 06.06.22 18:34 Jacek
- 06.06.22 18:38 ii
- 06.06.22 18:44 J.F
- 06.06.22 18:56 J.F
- 06.06.22 19:00 ii
- 06.06.22 19:00 J.F
- 06.06.22 19:30 ii
- 06.06.22 19:35 J.F
- 06.06.22 19:40 J.F
- 06.06.22 20:03 ii
- 06.06.22 20:44 j...@i...pl
- 06.06.22 20:49 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 07:13 Cavallino
- 07.06.22 07:21 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją