  • 21. Data: 2010-01-08 00:32:38
    Temat: Re: Będš się ze mnie ?mieli na mie?cie...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Jan 2010 21:10:56 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    >Nie wystarczy. Musiałbyś jeszcze zmniejszyć długość fal światła (w
    >przeciwnym razie dyfrakcja zeżre ostrość)

    Czy przy tym co mowimy bedzie to istotne ?
    Obiektyw bedzie mial jednak kilka mm srednicy ..

    > i rozmiary fotografowanych motywów
    >(w przeciwnym razie głębia ostrości będzie inna przy podobnych kadrach).

    Musze to sobie przemyslec .. moze jednak nie ?

    J.

  • 22. Data: 2010-01-08 01:05:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hi5lbp$kdh$...@i...gazeta.pl

    > Dyfrakcja obtoczonego obiektywu będzie większa
    > niż normalnego przymkniętego lamelkami przysłony. :)

    Dyfrakcja w tak obtoczonym obiektywie... Teraz chyba lepiej.
    Wpływ dyfrakcji w tak obtoczonym obiektywie?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2010-01-08 06:37:35
    Temat: Re: Będ? się ze mnie ?mieli na mie?cie...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał:

    > Czy przy tym co mowimy bedzie to istotne ?
    > Obiektyw bedzie mial jednak kilka mm srednicy ..
    > [...]

    Będzie istotne. Przeciw małej matrycy działają dwa elementy:

    1. mniejsza średnica otworu obiektywu to większy wpływ dyfrakcji na listkach
    przysłony;
    2. mniejsza matryca to większa gęstość upakowania pikseli - a więc większe
    wymagania co do ostrości rysowania obiektywu - taka sama dyfrakcja która
    przy większej klatce jeszcze nie przeszkadza przy małej już wyraźnie wyłazi.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 24. Data: 2010-01-08 18:36:21
    Temat: Re: Beda się ze mnie smieli na miescie...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hi6jnr$b38$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dyfrakcja która
    > przy większej klatce jeszcze nie przeszkadza przy małej już

    Hm, z jednej strony niby tak, a z drugiej cos mi sie wydaje ze
    liczy sie interferencja z calej srednicy obiektywu.
    Ktora dla kilku mm jeszcze nie wydaje sie krytyczna.

    A tu nawet sugeruja ze to nie zalezy od srednicy, a od wzglednej
    przyslony
    http://en.wikipedia.org/wiki/Airy_disk

    Przy jasnym obiektywie nie ma sie co bac dopoki pixel nie zejdzie
    do rozmiaru rzedy 2um.

    J.

  • 25. Data: 2010-01-09 10:48:05
    Temat: Re: Będą się ze mnie śmieli na mieście...
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > Nie, ale od 12 lat tu mieszkam, to mi się udziela ;)

    Wniosek jest prosty, ja też muszę uważać bo również "tam bywam" :) (na
    szczęście moje wizyty są krótsze niż 12 lat)

    Pozdrawiam
    Qbab