eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Bebny a tarcze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2011-08-08 11:22:09
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Monday, August 8, 2011, 11:08:38 AM, you wrote:

    >> To się w końcu zdecyduj - stałe ciśnienie czy stała pozycja pedała. I
    >> przestań pieprzyć o zwiększaniu grubości tarczy, tylko najpierw policz
    >> z jaką dokładnością musiałbyś tego pedała trzymać. Śruba
    >> mikrometryczna w nodze? Ale nawet to nie pomoże, bo podatność całego
    >> układu hamulcowego będzie znacznie większa niż rzekome puchnięcie
    >> tarczy.
    > Jak juz jestesmy tak drobnostkowi - pedalu a nie pedala, "ten pedal" a nie
    > "tego pedala". Chodzilo o wywieranie stalego nacisku, nieprecyzyjnie sie
    > wyrazilem.

    Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia
    grubość tarcz.

    > To ze jestes najmadrzejszy to juz wiemy.

    Miło mi, że się z tym zgadzasz...

    > To, ze Ty czegos nie akceptujesz to nie znaczy ze to nie istnieje.
    > Moze i NTG ale to potwierdza tylko to ze takie zjawisko istnieje.
    > Motocykl, normalny uklad hamulcowy bez cudow, pompa, dwa przewody w
    > stalowym oplocie o dlugosci 1m, 2 zaciski 4-ro tloczkowe, 2 tarcze
    > 320mm o grubosci 5mm. 3 ostre hamowania z 250 km/h do 100,
    > niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m powoduje ze klamka hamulca
    > staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz sobie na pytanie
    > dlaczego.

    Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ciśnienia po
    puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju
    doprowadzisz do "napompowania" każdego hamulca hydraulicznego.
    Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do
    zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób
    istotny pogrubi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 2. Data: 2011-08-08 11:49:54
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    >
    > Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia
    > grubość tarcz.
    >
    Tak? A jak tarcza i klocki puchna to nie wywieraja wiekszej sily na
    tloczki i cisnienie nie wzrastwa? Opanuj sie, bo przed chwila mowiles co
    innego.
    >
    > Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ciśnienia po
    > puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju
    > doprowadzisz do "napompowania" każdego hamulca hydraulicznego.
    > Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do
    > zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób
    > istotny pogrubi.
    >
    To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor
    przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu.
    Tak nie napompujesz nigdy, po paru minutach jak hamulce ostygna wraca do
    normy, to tez wytlumaczysz? No i nie wiem czemu tloczek mialby sie w
    zacisku zablokowac.

    --
    Artur


  • 3. Data: 2011-08-08 11:58:40
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Monday, August 8, 2011, 11:49:54 AM, you wrote:

    >> Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia
    >> grubość tarcz.
    > Tak? A jak tarcza i klocki puchna to nie wywieraja wiekszej sily na
    > tloczki i cisnienie nie wzrastwa? Opanuj sie, bo przed chwila mowiles co
    > innego.

    Jeśli utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosnąć ciśnienie? Prawa
    Pascala w Twojej szkole nie uczyli?

    >> Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ciśnienia po
    >> puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju
    >> doprowadzisz do "napompowania" każdego hamulca hydraulicznego.
    >> Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do
    >> zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób
    >> istotny pogrubi.
    > To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor
    > przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu.

    O ile zdąży...

    > Tak nie napompujesz nigdy, po paru minutach jak hamulce ostygna wraca do
    > normy, to tez wytlumaczysz? No i nie wiem czemu tloczek mialby sie w
    > zacisku zablokowac.

    Z tego banalnego powodu, że pomiędzy bokiem tłoczka a zaciskiem jest
    na tyle mały luz, że właśnie tu ma znaczenie rozszerzalność cieplna.
    Tłoczek ma znacznie wyższą temperaturę niż zacisk.

    Opisujesz zjawisko znane każdemu, kto jeździł Polonezami sprzed MR1995
    - hamować z prędkości powyżej 140km/h dało się tylko raz na
    kilkanaście minut. Jeśli próbowałeś to robić częściej, to miałeś
    twardy pedał i lekkie spowolnienie zamiast hamowania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 4. Data: 2011-08-08 12:16:49
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    >
    > Jeśli utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosnąć ciśnienie? Prawa
    > Pascala w Twojej szkole nie uczyli?
    >
    Inaczej, czysto teorytyczna sytuacja - blokujesz wcisniety pedal,
    teorytycznie tak ze nie ma prawa drgnac ani w jedna strone ani druga,
    czy w miare rozgrzewania hamulcow cisnienie w ukladzie wzrosnie?
    Analogiczna sytuacja z bebnami.
    >>
    >> To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor
    >> przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu.
    >
    > O ile zdąży...
    >
    A czemu ma nie zdazyc? Klocki sa odpychane silami natury od plywajacych
    tarcz wiec i plyn cofa sie razem z nimi.
    >
    > Z tego banalnego powodu, że pomiędzy bokiem tłoczka a zaciskiem jest
    > na tyle mały luz, że właśnie tu ma znaczenie rozszerzalność cieplna.
    > Tłoczek ma znacznie wyższą temperaturę niż zacisk.
    >
    Watpliwa sprawa, znam historie spalonych hamulcow, plyn sam raz
    zagotowalem ale zeby tloczek sie zakleszczyl?
    >
    > Opisujesz zjawisko znane każdemu, kto jeździł Polonezami sprzed MR1995
    > - hamować z prędkości powyżej 140km/h dało się tylko raz na
    > kilkanaście minut. Jeśli próbowałeś to robić częściej, to miałeś
    > twardy pedał i lekkie spowolnienie zamiast hamowania.
    >
    Opisales fading, wystepuje przy klockach zrobionych z gownolitu ktore
    traca zdolnosc hamowania wraz ze wzrostem temperatury. Problem nie
    istnieje przy klockach ze spiekow metali. Jedno i drugie rozrozniam.
    Jezeli chodzi o moj przypadek, klamka jest twarda a skutecznosc taka jak
    wczesniej.

    --
    Artur


  • 5. Data: 2011-08-08 12:50:59
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 10:16:49 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
    > On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    >> Jeśli utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosnąć ciśnienie? Prawa
    >> Pascala w Twojej szkole nie uczyli?
    >>
    > Inaczej, czysto teorytyczna sytuacja - blokujesz wcisniety pedal,
    > teorytycznie tak ze nie ma prawa drgnac ani w jedna strone ani druga,
    > czy w miare rozgrzewania hamulcow cisnienie w ukladzie wzrosnie?

    Ale czym blokujesz - masz jakas zapadke na pedale ?

    > Analogiczna sytuacja z bebnami.

    Na recznym zapadka jest, i wiadomo ze skonczy sie to zagotowaniem plynu :-)

    Przy czym wiekszych skutkow nie ma, wiec moze rozszerzalnosc bebna i linki
    naprawde pomaga :-)

    J.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: