eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Bebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bebny a tarcze
    Date: Mon, 8 Aug 2011 11:58:40 +0200
    Organization: private
    Lines: 43
    Message-ID: <5...@p...pl>
    References: <1...@p...pl>
    <j1obg2$okl$10@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1312797519 14032 87.205.121.39 (8 Aug 2011 09:58:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Aug 2011 09:58:39 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j1obg2$okl$10@node2.news.atman.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: AZ
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390597
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello AZ,

    Monday, August 8, 2011, 11:49:54 AM, you wrote:

    >> Stały nacisk == stałe cisnienie. I znów nic nie ma do powiedzenia
    >> grubość tarcz.
    > Tak? A jak tarcza i klocki puchna to nie wywieraja wiekszej sily na
    > tloczki i cisnienie nie wzrastwa? Opanuj sie, bo przed chwila mowiles co
    > innego.

    Jeśli utrzymujesz stały nacisk, to jak ma wzrosnąć ciśnienie? Prawa
    Pascala w Twojej szkole nie uczyli?

    >> Gówniana konstrukcja pompy hamulcowej - brak wyrównania ciśnienia po
    >> puszczeniu. Jak za często używasz hamulca, to nawet na postoju
    >> doprowadzisz do "napompowania" każdego hamulca hydraulicznego.
    >> Przy wielokrotnych, ostrych hamowaniach prędzej doprowadzisz do
    >> zablokowania tłoczka w zacisku niż do tego, że tarcza Ci się w sposób
    >> istotny pogrubi.
    > To chyba nie wiesz jak pompa wyglada. Wpychany tloczek odcina otwor
    > przelewowy, po puszczeniu nadmiar ma znowu ujscie do zbiorniczka plynu.

    O ile zdąży...

    > Tak nie napompujesz nigdy, po paru minutach jak hamulce ostygna wraca do
    > normy, to tez wytlumaczysz? No i nie wiem czemu tloczek mialby sie w
    > zacisku zablokowac.

    Z tego banalnego powodu, że pomiędzy bokiem tłoczka a zaciskiem jest
    na tyle mały luz, że właśnie tu ma znaczenie rozszerzalność cieplna.
    Tłoczek ma znacznie wyższą temperaturę niż zacisk.

    Opisujesz zjawisko znane każdemu, kto jeździł Polonezami sprzed MR1995
    - hamować z prędkości powyżej 140km/h dało się tylko raz na
    kilkanaście minut. Jeśli próbowałeś to robić częściej, to miałeś
    twardy pedał i lekkie spowolnienie zamiast hamowania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 08.08.11 12:16 AZ
  • 08.08.11 12:50 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: