  • 71. Data: 2011-08-08 11:08:38
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > To się w końcu zdecyduj - stałe ciśnienie czy stała pozycja pedała. I
    > przestań pieprzyć o zwiększaniu grubości tarczy, tylko najpierw policz
    > z jaką dokładnością musiałbyś tego pedała trzymać. Śruba
    > mikrometryczna w nodze? Ale nawet to nie pomoże, bo podatność całego
    > układu hamulcowego będzie znacznie większa niż rzekome puchnięcie
    > tarczy.

    Jak juz jestesmy tak drobnostkowi - pedalu a nie pedala, "ten pedal" a nie
    "tego pedala". Chodzilo o wywieranie stalego nacisku, nieprecyzyjnie sie
    wyrazilem.

    To ze jestes najmadrzejszy to juz wiemy. To, ze Ty czegos nie
    akceptujesz to nie znaczy ze to nie istnieje. Moze i NTG ale to
    potwierdza tylko to ze takie zjawisko istnieje. Motocykl, normalny uklad
    hamulcowy bez cudow, pompa, dwa przewody w stalowym oplocie o dlugosci
    1m, 2 zaciski 4-ro tloczkowe, 2 tarcze 320mm o grubosci 5mm. 3 ostre
    hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m
    powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz
    sobie na pytanie dlaczego.

    --
    Artur

  • 72. Data: 2011-08-08 11:28:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 11:08, AZ pisze:

> [...]
    > hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m
    > powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz

    Tobie się zdaje, że twardniejąca dźwignia hamulca po intensywnym
    hamowaniu związana jest z puchnięciem tarcz? ROTFL.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 73. Data: 2011-08-08 11:43:22
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-08 11:08, AZ pisze:

    > Jak juz jestesmy tak drobnostkowi - pedalu a nie pedala, "ten pedal" a nie
    > "tego pedala". Chodzilo o wywieranie stalego nacisku, nieprecyzyjnie sie
    > wyrazilem.

    Wez juz nie brnij, bo sie tylko pograzasz :/
    Staly nacisk, to staly nacisk i nie moze go nic zmienic (nawet
    spuchnieta tarcza) bo jest STALY.
    Moze napisze jeszcze raz jak dla przedszkolaka, jezeli Ci ta tarcza
    spuchnie, to aby nacisk pozostal STALY (ten na pedal hamulca i ten na
    klocki hamulcowe) beda musialy cofnac sie klocki hamulcowe. Aby sie nie
    cofnely, musialbys zwiekszyc nacisk.

    Przestan... :<

    --
    Karolek

  • 74. Data: 2011-08-08 11:51:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Tobie się zdaje, że twardniejąca dźwignia hamulca po intensywnym
    > hamowaniu związana jest z puchnięciem tarcz? ROTFL.

    Umiesz czytac czy dalej robisz z siebie idiote? Nie o jednym hamowaniu
    mowa a o solidnym rozgrzaniu hamulcow do kilkuset stopni. W hamulcach
    tarczowych sie zaciesnia, w bebnowych odwrotnie.

    --
    Artur

  • 75. Data: 2011-08-08 11:54:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, Karolek <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > spuchnie, to aby nacisk pozostal STALY (ten na pedal hamulca i ten na
    > klocki hamulcowe) beda musialy cofnac sie klocki hamulcowe. Aby sie nie

    Coz, przeczytales bez zrozumienia. Gdzie ja napisalem ze nacisk zmieni
    puchnaca tarcza? To Roman pisal ze nie istnieje cos takiego jak staly
    nacisk.

    --
    Artur

  • 76. Data: 2011-08-08 11:58:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 11:51, AZ pisze:

    > Umiesz czytac czy dalej robisz z siebie idiote? Nie o jednym hamowaniu
    > mowa a o solidnym rozgrzaniu hamulcow do kilkuset stopni. W hamulcach
    > tarczowych sie zaciesnia, w bebnowych odwrotnie.

    Stwierdzenie, że masz jakiekolwiek pojęcie o motoryzacji czy
    najprostszej fizyce to czyste bluźnierstwo. Kilka postów wyżej masz
    wzór, możesz sobie z grubsza policzyć o ile ci spuchnie tarcza. Masz też
    parę słów o Pascalu, skorzystaj wyjdzie ci na dobre.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 77. Data: 2011-08-08 12:05:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 11:58:52 +0200, DoQ napisał(a):

> [...]
    > wzór, możesz sobie z grubsza policzyć o ile ci spuchnie tarcza. Masz też
    > parę słów o Pascalu, skorzystaj wyjdzie ci na dobre.

    I z niego wynika, że są producenci którzy montują większe hamulce z tyłu?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 78. Data: 2011-08-08 12:06:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 12:05, Waldek Godel pisze:

    > I z niego wynika, że są producenci którzy montują większe hamulce z tyłu?

    A kto tak twierdzi?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 79. Data: 2011-08-08 12:13:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 12:06:06 +0200, DoQ napisał(a):

    > A kto tak twierdzi?

    No ty wpierałeś wszystkim, że są takie auta.
    Taki wielki znawca jak ty, profesor honoris causa mechaniki...

  • 80. Data: 2011-08-08 12:19:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 12:13, Waldek Godel pisze:

    > No ty wpierałeś wszystkim, że są takie auta.
    > Taki wielki znawca jak ty, profesor honoris causa mechaniki...

    Łżesz, nie kapujesz co się do ciebie pisze albo jedno i drugie.
    Odpowiedzią na twoje i co niektórych brednie, jakoby tył prawie nie
    uczestniczył w hamowaniu podałem przykład, że są samochody (typowe-nie
    wydumki), które są mniejsze niż twój samochód a wyposażone w TYLNE
    hamulce większe niż TWÓJ MA Z PRZODU. Teraz kapujesz czy trzeba ci to
    narysować?

    Pozdrawiam
    Paweł