eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Data: 2011-08-08 23:11:07
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Wojtek Borczyk"
    >
    >>>> Z zasady zachowania (momentu) pędu w tym przypadku wynika tylko
    >>>> tyle, że
    >>>> część tego momentu ucieka sobie "w siną dal" wraz metalem startym
    >>>> przez
    >>>> okładzinę z bieżni bębna ;-) A poza tym mimo wzrostu promienia
    >>>> moment
    >>>> bezwładności bębna maleje, a nie rośnie (bo masy ubywa) ;-)
    >>
    >> no skąd!
    >> przybywa. materiał z klocków osadza się na bębnie a jego (wcale nie
    >> pomijalna) masa musi dodatkowo uzyskać prędkość bębna.
    >
    > Zastanów się przez chwilę nad tym, co piszesz - ile jest w stanie się
    > osadzić tego materiału z klocków, a o ile może zwiększyć się średnica
    > wewnętrzna bębna z powodu eksploatacyjnego zużycia? Widziałeś kiedyś
    > taki zużyty bęben od środka? Policz sobie ile ważył metal, który
    > został starty przez okładzinę szczęki!

    Przeprowadziłem dokładne obliczenia - materiału z klocków osadzić się
    może 0,478 kg, średnica wewnętrzna bembna z powodu eksploatacyjnego
    zużycie zwiększyła się o 0,0576 cm, podczas pomiarów widziałem taki
    zużyty od środka, metal starty przez okładzinę ważył dokładnie 0,234kg

    > Nota bene, w hamulcach bębnowych nie ma klocków ;-)

    Nota bene, w moim bembnie klocek już jest :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: