-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
-static.e-wro.net.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Date: Wed, 3 May 2023 18:36:46 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <10fpuersdgtcg$.67zjwoe7s3bh.dlg@40tude.net>
References: <u2a9dt$1sn$3$Cav@news.chmurka.net>
<64493558$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
<u2bg73$415$3$Shrek@news.chmurka.net> <u2d38m$1pkqk$1@dont-email.me>
<u2e23r$58l$4$Shrek@news.chmurka.net>
<644a9a5a$0$19607$65785112@news.neostrada.pl>
<u2e6b0$58l$8$Shrek@news.chmurka.net>
<9aykwaqadkv0$.1c02g7su66syl$.dlg@40tude.net>
<u2fjhg$b2b$3$Shrek@news.chmurka.net>
<u2p7cc$ur$1$Janusz@news.chmurka.net>
<u2pcrl$63f$1$Shrek@news.chmurka.net>
<u2qs5p$id7$1$Janusz@news.chmurka.net>
<RZ74M.800470$BiG3.591729@fx11.ams1>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
logging-data="20867";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:m/n9/Kcl4HWGTbr4OLPwDHEOO2Y=
sha256:/PZGshk4XyV2rcgDY4UAq4dRsY/XYqNtjxE315G5Qp4=
sha1:qVl4Zk7FqpIx3j8EkIJkcFiHfos=
sha256:d2dk77mRHUmHmQ8hA0VP6BANc7JSJzD6YPz4B93xNUk=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2713527
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 02 May 2023 13:11:13 GMT, Marcin Debowski wrote:
> On 2023-05-02, Janusz <j...@o...pl> wrote:
>> W dniu 2023-05-02 o 00:02, Shrek pisze:
>>> W dniu 01.05.2023 o 22:28, Janusz pisze:
>>>
>>>> Przy dużych prądach spadek pojemności może wynosić nawet połowę.
>>>> Reszta energii wydziela się na rezystancji wewnętrznej i zamienia w
>>>> ciepło.
>>>
>>> Chyba niebardzo - to są pojedyncze miliomy.
>>>
>> No nie, jednak jest to istotny problem, ta energia nie znika tajemniczo,
>> musi się z nią coś stać, skoro nie idzie w napęd to idzie w ciepło,
>> innego wyjścia nie ma.
>
> Może pójść w przemiany chemiczne lub fizyczne.
>
>> Są charakterystyki rozładowania ws prąd (dla ołowiowych dla litowych
>> jeszcze nie ma ogólnie dostepnych) gdzie widać dokładnie różnicę
>
> https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet
.pdf
>
> Wcale nie ma aż takich drastycznych różnić w pojemności pomięcy 0.2C a
> 5C, przynajmniej dla nowych aku.
Zauwaz, ze tu strat pojemnosci nie ma prawie wcale
2.560 Ah srednio przy 0.2C i
2.539 Ah przy 10A.
Jest strata energii, ale to spadek napięcia na rezystancji
wewnętrznej.
Nie wiem jak sobie poradzili z napięciem koncowym rozładowania.
Tzn widzę - do 2.5V, a to juz chyba tyle, że zaczyna sie wyraźny
spadek napiecia z ładunkiem.
Jakby sie ograniczyc np do 3.1V, to pojemnosc spada
znacznie ... tylko reszte mozna wyciągnać mniejszym prądem.
Ba - wychodzi na to, ze pojemnosc najwieksza przy 10A rozładdowania
... skutek podniesienia temperatury, która sięga wtedy 80C?
> A danych jest kupa, tylko są to publikacje akademickie, np.:
> Heather M. Barkholtz et al 2017 J. Electrochem. Soc. 164 A2697
> https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.1701712
jes/pdf
>
>> pojemności ws prąd rozładowania i nie jest to jak JF sugeruje krystalizacja.
>
> Tam się dzieją dość skomplikowane rzeczy. Jak komuś bardzo zależy to ww.
> art. podaje ogólne objaśnienia dla różnych typów "chemicznych". Te
> używane najczęściej w bardziej wspólczesnych pojazdach to NCA i NMC.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.23 21:17 J.F
- 03.05.23 21:19 Shrek
- 03.05.23 21:20 J.F
- 03.05.23 21:47 Shrek
- 03.05.23 23:13 J.F
- 03.05.23 23:25 J.F
- 04.05.23 00:40 J.F
- 04.05.23 06:30 Shrek
- 04.05.23 06:30 Shrek
- 04.05.23 07:23 Cavallino
- 04.05.23 07:29 Cavallino
- 04.05.23 08:19 Cavallino
- 04.05.23 09:18 Janusz
- 04.05.23 11:09 J.F
- 04.05.23 13:47 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=