-
Data: 2023-05-03 18:36:46
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 02 May 2023 13:11:13 GMT, Marcin Debowski wrote:
> On 2023-05-02, Janusz <j...@o...pl> wrote:
>> W dniu 2023-05-02 o 00:02, Shrek pisze:
>>> W dniu 01.05.2023 o 22:28, Janusz pisze:
>>>
>>>> Przy dużych prądach spadek pojemności może wynosić nawet połowę.
>>>> Reszta energii wydziela się na rezystancji wewnętrznej i zamienia w
>>>> ciepło.
>>>
>>> Chyba niebardzo - to są pojedyncze miliomy.
>>>
>> No nie, jednak jest to istotny problem, ta energia nie znika tajemniczo,
>> musi się z nią coś stać, skoro nie idzie w napęd to idzie w ciepło,
>> innego wyjścia nie ma.
>
> Może pójść w przemiany chemiczne lub fizyczne.
>
>> Są charakterystyki rozładowania ws prąd (dla ołowiowych dla litowych
>> jeszcze nie ma ogólnie dostepnych) gdzie widać dokładnie różnicę
>
> https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet
.pdf
>
> Wcale nie ma aż takich drastycznych różnić w pojemności pomięcy 0.2C a
> 5C, przynajmniej dla nowych aku.
Zauwaz, ze tu strat pojemnosci nie ma prawie wcale
2.560 Ah srednio przy 0.2C i
2.539 Ah przy 10A.
Jest strata energii, ale to spadek napięcia na rezystancji
wewnętrznej.
Nie wiem jak sobie poradzili z napięciem koncowym rozładowania.
Tzn widzę - do 2.5V, a to juz chyba tyle, że zaczyna sie wyraźny
spadek napiecia z ładunkiem.
Jakby sie ograniczyc np do 3.1V, to pojemnosc spada
znacznie ... tylko reszte mozna wyciągnać mniejszym prądem.
Ba - wychodzi na to, ze pojemnosc najwieksza przy 10A rozładdowania
... skutek podniesienia temperatury, która sięga wtedy 80C?
> A danych jest kupa, tylko są to publikacje akademickie, np.:
> Heather M. Barkholtz et al 2017 J. Electrochem. Soc. 164 A2697
> https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.1701712
jes/pdf
>
>> pojemności ws prąd rozładowania i nie jest to jak JF sugeruje krystalizacja.
>
> Tam się dzieją dość skomplikowane rzeczy. Jak komuś bardzo zależy to ww.
> art. podaje ogólne objaśnienia dla różnych typów "chemicznych". Te
> używane najczęściej w bardziej wspólczesnych pojazdach to NCA i NMC.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.23 21:17 J.F
- 03.05.23 21:19 Shrek
- 03.05.23 21:20 J.F
- 03.05.23 21:47 Shrek
- 03.05.23 23:13 J.F
- 03.05.23 23:25 J.F
- 04.05.23 00:40 J.F
- 04.05.23 06:30 Shrek
- 04.05.23 06:30 Shrek
- 04.05.23 07:23 Cavallino
- 04.05.23 07:29 Cavallino
- 04.05.23 08:19 Cavallino
- 04.05.23 09:18 Janusz
- 04.05.23 11:09 J.F
- 04.05.23 13:47 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=