eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzuceniaRe: Baterie w bev do wyrzucenia
  • Data: 2023-05-03 18:36:46
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 02 May 2023 13:11:13 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-05-02, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    >> W dniu 2023-05-02 o 00:02, Shrek pisze:
    >>> W dniu 01.05.2023 o 22:28, Janusz pisze:
    >>>
    >>>> Przy dużych prądach spadek pojemności może wynosić nawet połowę.
    >>>> Reszta energii wydziela się na rezystancji wewnętrznej i zamienia w
    >>>> ciepło.
    >>>
    >>> Chyba niebardzo - to są pojedyncze miliomy.
    >>>
    >> No nie, jednak jest to istotny problem, ta energia nie znika tajemniczo,
    >> musi się z nią coś stać, skoro nie idzie w napęd to idzie w ciepło,
    >> innego wyjścia nie ma.
    >
    > Może pójść w przemiany chemiczne lub fizyczne.
    >
    >> Są charakterystyki rozładowania ws prąd (dla ołowiowych dla litowych
    >> jeszcze nie ma ogólnie dostepnych) gdzie widać dokładnie różnicę
    >
    > https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet
    .pdf
    >
    > Wcale nie ma aż takich drastycznych różnić w pojemności pomięcy 0.2C a
    > 5C, przynajmniej dla nowych aku.

    Zauwaz, ze tu strat pojemnosci nie ma prawie wcale
    2.560 Ah srednio przy 0.2C i
    2.539 Ah przy 10A.

    Jest strata energii, ale to spadek napięcia na rezystancji
    wewnętrznej.
    Nie wiem jak sobie poradzili z napięciem koncowym rozładowania.
    Tzn widzę - do 2.5V, a to juz chyba tyle, że zaczyna sie wyraźny
    spadek napiecia z ładunkiem.
    Jakby sie ograniczyc np do 3.1V, to pojemnosc spada
    znacznie ... tylko reszte mozna wyciągnać mniejszym prądem.

    Ba - wychodzi na to, ze pojemnosc najwieksza przy 10A rozładdowania
    ... skutek podniesienia temperatury, która sięga wtedy 80C?

    > A danych jest kupa, tylko są to publikacje akademickie, np.:
    > Heather M. Barkholtz et al 2017 J. Electrochem. Soc. 164 A2697
    > https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.1701712
    jes/pdf
    >
    >> pojemności ws prąd rozładowania i nie jest to jak JF sugeruje krystalizacja.
    >
    > Tam się dzieją dość skomplikowane rzeczy. Jak komuś bardzo zależy to ww.
    > art. podaje ogólne objaśnienia dla różnych typów "chemicznych". Te
    > używane najczęściej w bardziej wspólczesnych pojazdach to NCA i NMC.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: