eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzuceniaRe: Baterie w bev do wyrzucenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!eternal-september.org!
    news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Date: Thu, 27 Apr 2023 08:04:06 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 33
    Message-ID: <u2d38m$1pkqk$1@dont-email.me>
    References: <u2a9dt$1sn$3$Cav@news.chmurka.net>
    <64493558$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
    <u2bg73$415$3$Shrek@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 27 Apr 2023 06:04:06 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="918e8ea9d19bc7831f9a37fa1ee6dd44";
    logging-data="1889108";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19m62rPoIuz7zLI6IyouR/r"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.10.0
    Cancel-Lock: sha1:17zINMWaksA+EKcQqDMjPo8Dzbw=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <u2bg73$415$3$Shrek@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2713342
    [ ukryj nagłówki ]

    On 26.04.2023 17:33, Shrek wrote:
    >> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    >> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
    >> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
    >> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
    >> użytkowania samochodu.
    >
    > To co? Opory wzrosły?;)

    Przecież wraz ze spadkiem pojemności, wzrasta wewnętrzna rezystancja
    ogniw. Powoduje to, że obciążanie takiego akumulatora stale tak samo
    wysokim prądem, zwiększa straty a zmniejsza wydajność i "odczuwalną
    pojemność". Nie bez powodu producenci ogniw uznają je za sprawne do
    spadku w okolicy 80% nominalnej pojemności.

    Czytam i widzę, że użytkownikom EV wydaje się że skoro nowe auto
    przejeżdżało 500km, to przy pojemności baterii na poziomie 50%
    nominalnej, przejedzie 250km a to nieprawda. Jeżeli maksymalnie
    obciążenie przykładane do akumulatora zostanie zachowane na tym samym
    poziomie (czyt. np. przyspieszenie) co przy nowym, to maksymalny zasięg
    będzie niższy niż wydawałoby się to z pomiaru pojemności.

    Dlatego takie wysoko-prądowe akumulatory nadają się do użytku, ale pod
    warunkiem używania ich w sposób, gdzie zapotrzebowanie prądowe jest
    niższe niż nominalnie założone - np. jako magazyny energii w domach,
    gdzie moc maksymalna jest niższa niż w trakcie przyspieszania samochodem
    EV. Ewentualnie należy takim samochodem zacząć jeździć "delikatniej",
    ustawić jakiś tryb "slow" lub podobne rozwiązania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: