  • Data: 2024-07-06 03:29:50
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-07-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > E tam. Prąd mamy najdroższy w Europie i co z tego? Zobacz co się w
    > kowidzie działo...

    Apropos tego braku podatku od spalinowców (nie mogę znaleźć tego posta)
    to tu jest o "w zamian".

    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,31115873,rezygn
    acja-z-podatku-od-aut-spalinowych-to-tylko-przykrywk
    a.html
    "Zgodnie ze zmianami w KPO nie będzie podatku od samochodów spalinowych.
    Zamiast tego rewizja planu uzgodniona przez rząd z Komisją Europejską
    przewiduje wprowadzenie tzw. opłaty środowiskowej."

    "W ramach opłaty środowiskowej posiadacze samochodów osobowych oraz
    pojazdów dostawczych z silnikami spalinowymi będą zmuszeni płacić kwotę
    uzależnioną od emisji dwutlenku węgla i tlenków azotu.

    Nie wiadomo, jaki charakter będzie mieć nowa opłata środowiskowa. Nie
    jest także jasne, czy będzie trzeba ją zapłacić tylko raz, czy też
    cyklicznie. Informacje te nie zostały wyszczególnione w dokumencie
    Komisji Europejskiej. Wiadomo jednak, że z opłaty mogą zostać zwolnieni
    przedsiębiorcy, którzy posiadają wyłącznie jeden samochód. Nie zmienia
    to faktu, że dla większości z nich nowa opłata będzie oznaczała wzrost
    kosztów prowadzenia działalności."

    Czyli co, dla wszystkich posiadaczy czy tylko dla biznesu? Dobre
    dziennikarstwo atakuje.

    --
    Marcin